• Anonym (förvirrad)

Bag in box-drickande

Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?

• Svar på tråden Bag in box-drickande
  • Anonym

typ, från start till stopp. på en kväll, själv. lika bra så funderar man inte på vin sen på ett par dagar

• Anonym (förvirrad)

Anonym skrev 2008-12-18 22:49:58 följande:

typ, från start till stopp. på en kväll, själv. lika bra så funderar man inte på vin sen på ett par dagar
    Hur ofta gör du det?
  • Trynträ

Oj det lät inte särskilt nyttigt. Har de alkoholproblem? 1 1/2 liter vin var är ju skitmycket. Så mycket vatten eller cola orkar man ju inte ens dricka på en kväll. Vin mår man ju illa av om man dricker för mycket. Två vinare hade jag aldrig klarat.

valkyrian skrev 2008-12-16 22:22:51 följande:
    Skulle nog ta några veckor, men min mamma och pappa fixar en tillsammans på en kväll
  • Anonym

blir ni fulla på en eller tvä vinare?

• Trynträ

Menar du allvar? 3 liter på en kväll. Ursäkta om jag inte tror dig.

Anonym skrev 2008-12-18 22:49:58 följande:
  • Anonym

klart det går att dricka en box på en kväll, eller en flaska stark sprit på två timmar o sen starta nästa dag som inget ting bara man lägger sig tidigt.

• Anonym (filur)

Anonym skrev 2008-12-18 23:04:33 följande:

klart det går att dricka en box på en kväll, eller en flaska stark sprit på två timmar o sen starta nästa dag som inget ting bara man lägger sig tidigt.
    kan oxå dricka en halv box på en kväll.. har snart gjort det:S
  • Anonym

halv? trodde det var för själv.

• Stoffe76

Jag hinner inte dricka upp en box innan den "gått ut". Det tar mer än sex veckor, mao.

• mooogn

Vet inte om mitt svar gör dig lugnare, TS. Här lyckas jag och maken oftast knappt "tömma" en b-i-b innan den går ut, så skulle jag försöka mig på en sådan själv... Där svara jag samma som Stoffe76.

• Anonym

2-3 dagar... sen är den finito! 1-2 dagar om jag ligger på.

• Anonym (utvandrare)

Skulle tro att jag dricker ca 4,5 liter vin per vecka :-/

• carlf

Anonym (utvandrare) skrev 2009-01-14 22:14:18 följande:

det är jö som 2 st 70cl helrör med 40% sprit på en vecka. det är ganska myket
    ca 100 flaskor stark sprit på 1 år. medel ligger omräknat i srit på ca 13-14 flaskor stark sprit på ett år.
  • Anonym (kul!)

nu är ju inte jag en vinfantast, men älskar öl. Och jag dricker ca 3 st varannan kväll i veckan efter jobbet, till maten o framför tvn. Sen till helgen brukar jag o sambon sjunga singstar o dricka till då blir det säkert en 8 öl var, en flarra vin att dela på o nån konjak. men då är det fest hela natten oxå.

• Trynträ

Låter som du bör dra ner en hel del.

Anonym (utvandrare) skrev 2009-01-14 22:14:18 följande:

• Husfrun

Det tar någon vecka att tömma en 3 liters box. Om jag är själv då vill säga Annars kan det gå undan

• Anonym (förvirrad)

Jag tror att de flesta som dricker mycket är väldigt medvetna om det....innerst inne.

Vi är också medvetna om att det är inte så bra.

• Tygtiiger

Anonym skrev 2008-12-18 22:55:31 följande:

blir ni fulla på en eller tvä vinare?
    Ja rejält!

Jag dricker sällan. När jag har druckit regelbundet (under festperioder som student tex) så har jag snabbt arbetat upp en tolerans. Om jag drack en flaska vin nu skulle jag bli märkbart berusad, om jag drack två skulle jag bli full och må ordentligt dåligt.
Svar på tråden Bag in box-drickande