• Anonym (förvirrad)

Bag in box-drickande

Hur snabbt tömmer ni en bag in box (obs! Själv alltså, inte delat på typ 10 pers).?

• Svar på tråden Bag in box-drickande
  • Pelargonen
    Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:46:50 följande:
    Att vara medveten om att det finns folk som aldrig kommer att instämma är mycket bättre.Bättre att ignorera än att känna skuld som man inte förtjänar.Dagen man inser att man inte kan göra alla nöjda och att man för sitt EGET liv så som det passar en bäst är dagen man har många bekymmer mindre.Jaha?

Känner man sig orolig för sitt drickande så är ju det ett problem. Då kan man ju kanske testa sig själv och se om man är beroende eller om man klarar att avstå ett par månader eller tre, inte sant?

Att förneka är aldrig bra. Däremot mycket vanligt. Som svar på ditt inlägg och dina tankar på att göra andra nöjda osv.
  • Pelargonen

Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-16 21:55:31 följande:

Anonym (Läkare) skrev 2008-12-16 21:50:06 följande:
    Så ser moralpanik ut ja
    Jag tolkar det som omsorg för en annan människa. Men då har jag å andra sidan inga egna alkoholproblem.
  • Pelargonen

vintjej skrev 2008-12-16 23:24:18 följande:

Svar på #47Och här på FL finns det väldigt månganykterister har jag märkt. Och det är självklart upp till var och en hur mycket man vill dricka, men aldrig har jag träffat på så många nykterister som här.:)
    Gör det? Har aldrig mött en enda måste jag säga.
  • vintjej
    Pelargonen skrev 2008-12-17 22:49:58 följande:
    Gör det? Har aldrig mött en enda måste jag säga.Wow. Tipsa mig om vilka trådar man ska hänga i.;)
  • Pelargonen
    vintjej skrev 2008-12-18 00:17:33 följande:
    Wow. Tipsa mig om vilka trådar man ska hänga i.;)De utan nykterister förstås!
  • Hägris

det tar så länge att jag är rädd att den ska bli dålig, men en glöggflaska gå lätt åt på en kväll (blandar "vanlig" och icaglögg)  men i alkohol mätt så kanske 12cl  sprit/v eller mindre, jag får fan skärpa mig...

Men SUUUUUUUG!
  • Don38

Och alla killar har minst 24 cm hehe
    Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-17 15:33:26 följande:

vintjej skrev 2008-12-16 23:24:18 följande:
    Glöm inte föredettingar som försöker sprida ljuset till dom ?oinsatta?.
  • Anonym (förvirrad)

Don38 skrev 2008-12-18 22:30:58 följande:

Och alla killar har minst 24 cm hehe Anonym (moralpanik) skrev 2008-12-17 15:33:26 följande:
    Jajjemen. Många wundermenschen det finns här inne. Det är ju därför inte konstigt att man kanske börjar fundera över hur "vanlig" man är i både sitt sätt, konsumtion och utseende.
  • Trynträ

Jag försöker undvika boxar eftersom jag tror man dricker mer då. Tar sig ett glas lite då och då utan att tänka. En flaska däremot blir ju mer synligt. Boxar har ytterst sällan kommit in i vårt hus. Dessutom håller de väl inte hur länge som helst. Vi dricker kanske en flaska vin i månaden i normala fall. Då delar vi den på två.

• vintjej

Anonym (förvirrad) skrev 2008-12-18 22:35:35 följande:

Don38 skrev 2008-12-18 22:30:58 följande:
    Jajjemen. Många wundermenschen det finns här inne. Det är ju därför inte konstigt att man kanske börjar fundera över hur "vanlig" man är i både sitt sätt, konsumtion och utseende.
    Exakt, så just därför tycker jag inte du ska jämföra dig med dom.:) Det finns ju tester på nätet om man är orolig.
Svar på tråden Bag in box-drickande