Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Hjälp!

En tjej i min klass, min basgrupp till och med är totalt viktfixerad. Jag kan tro att hon är runt 165 cm och väger kanske 50-52 kg. En ganska liten och petite tjej. Hennes mål är att vara smal som typ Victoria Beckham och hon tjatar och gnäller varteviga dag om hur fet hon är och att hon måste träna mer. Redan idag gymmar hon 6 dagar i veckan och prommenerar 1 timme per dag.

Jag är såååååå rless på att höra om hennes viktbekymmer, verkligen urless. Det är såååå djävla ointressant att hon vill bli en size 0. Speciellt nu när jag själv mår så dåligt över mig själv och min egen vikt är det extra jobbigt och jag funderar mycket på vad hon hade tyckt om mig när jag vägde 30 kg mer och vad hon tycker idag. Jag kan tro att hon tycker jag är superfet. (med tanke på hennes ideal)

I min grupp vet ingen något och jag tycker det är ganska skönt att få vara Anna och inte viktopade Anna. Men jag funderar på hur jag ska få ett slut på hennes djävla gnäll...funderar på att säga något så hon lägger ner och fattar att jorden inte snurrar kring henne och hennes viktproblem. Å andra sidan behöver jag inte dra in mina egna för att säga något, men i går höll jag på att bryta ihop av allt gnäll. Tjejen har stl xs och 34 och säger att hon är fet, visst hennes kroppuppfattning är kanske inte som den borde (som min) men jag orkar inte med gnället just nu. Det får bara mig att känna mig fetare! Jag behöver inte det just nu....

• Anna Paulita
    jeatea skrev 2009-01-22 21:12:54 följande:
    Gammalt avsnitt av big medicine TRÅKIGT måste ha blivit någon miss för det där har man redan sett blä
    Ja, det var trisst. Jag såg på Generation fett istället och blev väldigt illa till mods. SÅ hemskt. :(
  • Anna Paulita

Nä....ni blir jag galen! Den här djävla platån ger sig aldrig, blir tokig. Jag vägrar att stanna på 83-85 kg (beroende på när i menscykeln jag är) jag VILL ner till 70.

Jag skriver upp allt jag äter och tycker att det ser bra ut, jag koncenterar mig på proteiner till lunch och middag, mina mellanmål innebär oftast ngn frukt med keso och lite nötter/solrosfrön eller en knäckemacka med avokado (tips härifrån) eller skinka eller kokt ägg. Till helgen kan det slinka ner lite godis eller glass eller så men inte annars. Jag dricker inte alkohol, inte läsk mer än ngt glas lightcola per vecka utan dricker vatten, mineralvatten och ibland lite lättmjölk.

Jag är medveten om att jag kanske dricker för lite vätska varje dag men inte fan kan det enbart få mig hamna på en platå?

Jag funderar på att skriva in mig på VV, vad tror ni om det? För att få ännu mer koll på vad jag äter?

• Anna Paulita
    sussiesnus skrev 2009-01-24 10:11:27 följande:
    Anna: tycker det låter som om du äter väldigt bra just nu! Men är det inte så att när man ska gå ner i vikt så måste man avstå från "det där lilla extra" ? Glassen och godiset alltså... Helt. Kanske har du tidigare lyckats gå ner trots lite bonus på helgen? Men det blir ju svårare och svårare ju längre ner på viktskalan man kommer. Tillslut hjälper det inte bara med bra kost utan man måste motionera. Efter den nivån så hjälper inte bara bra kost och motion, då krävs bra kost, motion och träning osv.... Jag menar bara att när man börjar stagnera så får man lägga in lite extra "effort".Och visst kan mängden vätska påverka viktminskningen!Jag skulle aldrig börja på VV igen. Varför tror du att de kan gå runt ekonomiskt? Jo, för folk misslyckas gång på gång och kommer tillbaka ;)Ff sjuk här. Diagnos: influensan. Dottern var hos läkaren igår, hon är ju så liten... Fick då diagnosen influensan och jag har ju samma... Trist. kan inte låta bli att tänka på att "tänk, i övermorgon skulle jag ha opats...."
    Fast jag tror inte att min viktminskning avstannar för att jag äter 10 godisbitar eller 1½ dl glass per helg. Inte en chans att det är det som gör till eller från.

Jag vet att jag borde börja träna, det borde jag verkligen och jag vill komma i gång, men jag har vissa hinder jag måste övervinna. Jag jobbar på det.

Sedan har jag "bara2 varit opererad i 7 månader och tycker att jag borde få gå ner liiiite mer med hjälp av operationen. Men det får jag kanske inte, jag vägde förhållandevis "lite" när jag opererade mig.

Ska absolut se till att dricka mer vatten, men det tar sådan tid då jag inte kan halsa 0,5 l som jag gjorde förr.

Personligen tycker jag VV är bra, mycket bättre än många andra varianter som finns, där får man ju äta allt i rimmliga mängder och så ska det ju vara för oss också.
  • Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-25 10:36:57 följande:
    Nej inte vv, men skriv gärna din matdagbok här så ska jag se om jag kan hitta "felet". Börja nu inte mixtra utan tålamod
    Jag är dålig på det...har den mest i  huvudet. Ska skriva den och maila över till dig efter ett par dagar. ;)
  • Anna Paulita
    Jennnie skrev 2009-01-26 07:37:39 följande:
    Ibland räcker det inte att bara ha den i huvudet, det är lättare att se om det finns något "fel" när den är nerskriven. Skriv upp klockslag och exakta mängder, ibland ser man felet själv direkt eller så kan jag kika på den.Du ska se att du klarar det här Såg en tjej igår som var så lik dig i Kista C, det var inte du?
    Jo, jag vet....det är bra att skriva upp. Jag skyller på det praktiska, min kalender är för liten...men jag köpte faktiskt en ny större härom dagen just för det ändamålet.

Nä, jag var inte i Kista i går....men min dubbelgångare tydligen. ;)
  • Anna Paulita
    sabina1983 skrev 2009-01-26 22:16:41 följande:
    Föresten e de nån som hade typ samma bmi som ja ha nu ca 39 å fick op?
    Jag hade runt 38 har jag för mig. Och för mig var det inga problem. Men jag hade också diabetes 2 så det spelade nog in.
  • Anna Paulita

Är jag  jättedum om jag ibland enbart äter frukt till frukost? Jaghar alltid haft svårt att äta frukost och jag är lite brödkänslig efter operationen så min frukostrepartoar är rätt trisst just nu. vissa dagar KAN jag bara inte få i mig så mycket så jag äter då lite apelsin och annanas eller lite hallon och apelsin eller vad det kan vara. Ungefär 2-3 gånger per vecka.

Är det jättedumt?

• Anna Paulita

Please ge mig tips på mellanmål att ta med!? Jag kan bara komma på mackor men det känns både tråkigt och jag vill inte äta för mycket bröd. Eller kan man ta en frukt som ett mellanmål, någon har någon gång sagt att det är för lite...

• Anna Paulita

Tänker jag hel fel eller är det min svägerska som är ute och cyklar?

Hon gjorde an gbp typ 6 månader efter mig. Nu börjar hon be att FÅ alla mina för stora kläder. Vissa kläder känns det som att det kvittar de kan hon få, men jag köpte en del lite dyare och nästan oanvända kläder när vi var i New York i höstas som har blivit för stora nu och de vill jag inte ge bort. Hon menar på att jag inte kommer använda dem igen ändå så det spelar väl ingen roll om jag ger bort dem eller om hon köper dem. De är ju ändå för stora.

Är det jag som är snål eller tänker hon konstigt?

Svar på tråden Gbp=Gastric bypass