Inlägg från: Anna Paulita |Visa alla inlägg
  • Anna Paulita

Gbp=Gastric bypass

Peand skrev 2009-01-05 20:17:02 följande:
    Anna Sol - vilken känsla! Själv sitter jag med H&M katalogerna och Ellos katalogen och drömmer mig bort. Ska beställa lite vår/sommar kläder inför Teneriffa resan i mars men vågar inte beställa förrens en månad innan, vet ju inte vilken storlek. Hoppas hoppas hoppas på en "normal" storlek som 48 kanske. Psykisk stor skillnad mot 50
    Det kommer säkert gå bra med 48 :), och kanske 46. ;)

Jag har också suttit med HM katalogen och vill beställa massor...men det är ju låååång tid kvar till sommaren och man vet ju aldrig vilken size jag är då. Har sett en hel del snyggt som jag vill ha men får väl vänta och hoppas att just "mina" plagg inte tar slut i mina storlekar...:/
  • Anna Paulita

Det går ett program på 4an nu om en kille som vill göra göra en gbp!!!!!!!!!!

• Anna Paulita
    Peand skrev 2009-01-05 22:33:02 följande:
    Var visst inte "vår" operation utan en banding.... Men intressant i allafall....
    Härligt när de har koll...;)
  • Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-05 22:54:58 följande:
    Ja Banding förstår jag mig inte på vet itne många som har lyckats i längden med det tyvärr...
    Varför lyckas det inte?
  • Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-05 23:11:45 följande:
    För att som dom fick göra där fylla på för att det ska funka och för de flesta så rinner det ut i sanden... och dom kan ju äta alt som förrut, vi som är omstyrda i magen mår ju dåligt på ett annat vis när vi äter fel. JAg tror det är svårare att ändra vanorna med GB vi har inget val ändrar vi inte mår vi inte bra alls...
    Fast jag kan äta samma saker som förr, jag mår inte dåligt och dumpar inte heller...inget jag märkt av ännu iallafall...

Däremot avstår jag för att jag inte är sugen och om jag inte avstår äter jag betydligt mindre mängder. BETYDLIGT mindre.
  • Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-05 23:21:00 följande:
    Oki så olika det ärdå! :)JAg trodde deflesta dumpade jag klarar inte för mkt mjölkprodukter ibland kan jag äta mkt och ibland går inget ner man har lärt sig vad som är bra att ätaDet som skrämmer mig mest är att pojken ändnrade ju inte ina vaner alls åt ju samma skit fortfarande vad är då vitsen kan jag tycka ?Är inte vitsen med op att man ska få hjälp att ändra sina vanor och sitt liv?Visst jag äter onyttig mat ibland och annat men inte huvudsaken och absolut inte ofta verkar som om han åt samma fett fortfarande eller var det bara jag som kände så?
    Fast man såg ju honom knappt äta något, omelett vid ngt tillfälle och julmat vid ett annat. Angående omeletten som var vansinnigt stor så åt hanju upp 1/4 del vilket är typ omelett på drygt ett ägg...nu hade han kanske massa junk till omeletten men så illa var det inte.

Och angående julmaten tycker jag det var svårt att urskilja vad det ens var...Vilket fett var det du reagerade på??

Antingen har jag inte sett programmet ordentligt eller så har vi sett olika program för jag tyckte inte det var så illa. Fan, killen tränade till och med. Hårt!
  • Anna Paulita
    Susiepie skrev 2009-01-06 11:16:05 följande:
    JA tyckte det bara var konstigt att programmet inte visade mer att man måste änddra livet inte bara äta mindre :)
    Fast att äta mindre är ju att ändra livsstil...och han fick ju en hel del mat han inte kunde äta igen...
  • Anna Paulita
    Trinity78 skrev 2009-01-06 08:46:10 följande:
    Herrejä....! Jag vägde mig nyss och vågen visade 69,4 kg!! *chockad*
    Shit! Vad häftigt. *GRATTIS*
  • Anna Paulita

Jag tycker också att det är kul att få den positiva uppmärksamheten men ibland blir det jobbigt, vi hadefest här för ett gäng veckor sedan och då har det mycket focus på mig och min man då det var en försenad bröllopsfest. I vilket fall gick alla på så mycket om hur fin, vacker och smal jag hade blivit och till slut blev det för mycket. Jag kan inte säga mer än tack men när folk går på så blir jag obekväm och generad. Tycker i det stora hela det är jobbigt med så mycket focus på mitt utseende, tidigare gömde jag mig ju gärna och nu ska jag visa upp mig för folk. Jag tycker iallafall att det är skitjobbigt.

Men visst är det kul när ngn tycker jag är fin, bara det inte blir för mycket bara.

• Anna Paulita
    Zizter skrev 2009-01-06 23:50:57 följande:
    hjälp hjälp nu behöver jag er hjälp! nu e jag bjuden på FEST! ja.. alkoholfest såklart.. och nu e det ju lite mer än 2 månader sen min operation.. vågar jag dricka???? alltså innan op så drack jag alltid många många starka starköl.. alltså då snackar vi 7,2% ig öl.. å många.. ja.. man tålde endel på den tiden men nu står jag här och vet varken ut eller in VAD man vågar testa eller dricka! iiiiiih... så.. tips mottages gärna!
    Jag hade nog tagit det väldigt lungt, speciellt om du inte alls druckigt innan, du vet ju inte hur din kropp kommer reagera på alkohol. Jag personligen känner av vin efter epp par munnar, jag är dvs mycket lättpåverkad och skulle inte känna mig bekväm att bli det på en fest första gången jag dricker efter en operation.

Vad du än väljer tycker jag du ska köra varannan vatten. ;)
Svar på tråden Gbp=Gastric bypass