-
Ja, inge vidare framförhållings där inte. ;) Jag har för mig att de sa att efter dietistskolan brukar det ta 2-3 månader ungefär.caropia skrev 2009-01-12 14:13:22 följande:Oj fick papper från sös idag, ska på dietistskola på ons Tur att jag inte har nåt jobb inbokat!Efter man gått på den borde man få veta vilket datum operationen sker!?Börjar bli nervös
-
Jag har hittat ett nyff favvomellis/frukost
Vaniljyoghurt eller fil, lite solrosfrön, lite mandlar, ngn frukt i bitar. Ibland krossar jag lite kanelknäcke över. Jättegott! -
Ett annat gott mellis är knäckebröd (gärna kanelknäcke) keso och typ kiwi eller banan eller ngn annan frukt. Supergott!
-
Jag brukar väga mig en dag i veckan, men jaghar varit lite hysterisk pga att jag varit stilla så det har blivit oftare...;) Annars är det onsdagar morgon vid 6.30 ungefär. Efter morgonkisseriet. ;)Jennnie skrev 2009-01-12 18:46:24 följande:Där ser man, det vänder alltid. Grattis! Dock tycker jag att du väger dig för ofta, inte konstigt att man blir stressad då, välj en vägdag i veckan då du väger dig på samma tid också
-
Ja, jag vet....jag måste verkligen akta mig för att börja fundera i gamla vanor igen. :/Jennnie skrev 2009-01-12 19:39:34 följande:Hoppas du lyckas lugna ner dig lite nu, för du lär komma igång med viktminskningen igen om du inte mixtrar för mycket som sagt utan äter efter rekommendationerna
Det är mycket enklare för att att äta bra och rätt när jag sitter hemma och pluggar, men så snart jag ska till skolan så strular det till sig. Eller det där med mellanmålen iallafall....jag får inte i hop det i skolan. Så klart för jag inte tar med mig mat att äta, utan köper ett äpple och tror att jag kan kompensera när jag kommer hem...
Tur att jag bara har föreläsningar 2 gr i veckan i snitt....men jag ska bli bättre på att packa väskan med hälsosamma mellanmål... -
Jag tror typ att det är bra överallt. Jag har aldrig hört ngn som varit missnöjd med tex bemötande eller att kirurgen varit dålig. Visst kan folk få läckage ibland, men det handlar nog mer om otur än oskicklighet från en kirurg. ;)nilisen skrev 2009-01-12 20:04:19 följande:Min läkare har skickat iväg en remiss till Varbergs sjukhus för ställningstagande för en gastric bypass op. Jag har kämpat med min övervikt sedan tonåren och har idag ett bmi på 40. Har nu fått en kallelse för ett första besök i Varberg. Skulle vilja höra ifrån någon som opererats där. Jag har haft en del kontakter från tidigare opererade där flertalet av dem har opererats i Skövde och enbart med positiva meriter, iform av duktiga läkare, gott bemötande mm. Funderar på att styra om min remiss, ja visst det hela kommer ta lite längre tid men vill bara att allt ska gå så bra som möjligt..... Sedan vet man ju inte om man har otur med ev komplikationer ändå osv. Kram från en villrådig
Personligen hade jag nog kunnat låta mig opereras av vem som helst som är kirurg och hade gjortoperationen innan. Jag är säker på att det går bra vart du än opererar dig. :) -
Jag vill bara göra ett inlägg angående barnfrågan, min kirurg frågade ht inte ens om jag hade barn. Det var inte något som togs upp alls. Jag har däremot hört att de gärna ser att man inte har riktigt små barn, men vare sig på Södersjukhuset eller Norrtälje var det en diskussion.
-
Ett tips till alla som inte opererats ännu och inte flyter. Utan att fundera så mycket på vad ni äter, skriv upp matlista på vad ni stoppar i er under dagarna. Det komme rkomma en tid efter operationen då ni kommer tycka att ni äter som en häst, då är det jättebra att ha det gammla att gämföra med. Jag kan ibland tycka att jag äter massor när jag ätit 2 knäckemackor med pålägg....och får verkligen påminna mig om att jag tidigare kunde äta 4-6 rostmackor med sylt och annat skit till frukost.
Det är lätt att glömma det när man börjar nojja över att man äter för mycket. Har man det svårt på vitt är det enklare att inse att manäter rätt bra.
*tipsar* -
Om jag har kommit ur den nu (vågen visade -2,5 kg i går) så varade den i ungefär 2 månader. Pest och pina! Men jag tror att det är väldigt individuellt.medow skrev 2009-01-13 11:15:04 följande:Nu har jag nog en platå suck .Är det normalt att man då pendlar några hekto upp och sedan ner upp o ner igen ???Jag blir tokig snart .Hur länge brukara platåerna vara ??
-
19:e december? har du bestämt det redan nu?Maddisen80 skrev 2009-01-13 18:20:36 följande:tofflisar , jag får hjälp av en dietist pga ibs, men han kan inte hjälpa mig med vikten ,men den 19 december ska jag detoxa kroppen sen gå över på lchf