• Bemyangel

Bortskämd unge??

Min pojkvän som jag har varit ihop med i 2år hade nyss flyttat och jag hade fått nyckeln till hans nya lägenhet. Han skulle komma strax efter han slutat jobbet. Det va alltså en barn fri vecka.( Han har 2 barn som han har varannan vecka en son på 8 år och en dotter som nyss fyllt 10 år.) Gick runt och kollade, såg att barnen hade fått det största rummet, medans han klämt in sin dubbelsäng i det lilla.(Man kan knappt komma i sängen) Inte mycket att hänga upp sig på men jag blev riktigt irriterad när jag letade efter mina grejor och inte hittade dom, dom som stått i hans förra badrums skåp i snart 2 års tid. Min tandborste, min hårspray,min borste, mitt shampoo och balsam ( använder dyra frisör grejor som jag inte vill att barnen ska ta,)hudcreme, kropps creme och en deodorant. KOllade på lilla toaletten, där det va uppraddat med lypsyler på nedre hyllan (dotterns gissa jag på.) Tänkte mina saker kanske ligger i detta badrumsskåp med 2 luckor. Öppnade och fick se att hela skåpet hade occuperats av dottern med läppglans och lypsyler. Med stora mellan rum så att hela skåpet kunde fyllas ut minsann trots att dessa skulle få plats på 2 hyllor... Min fasa besannandes då jag ringde pojkvännen. Hans dotter som är 10 år, bara barnet hade fått ett helt eget badrums skåp, fast hon inte sminkar sig, och detta badrums skåp va inte litet heller. Otroligt !!!Upptäckte inte att mina saker fanns att hitta, de låg i en låda. ( ville inte snoka men fick reda på detta när jag frågade min pojkvän) Tycker det är hemskt att ett barn får uppta ett helt badrums skåp med lypsyler och läppglans som hon knappt använder. Medans jag nu fick klämma in mina saker som jag faktiskt regelbundet använder varje dag som jag är där ( är där kanske 11 dagar av 14 dagar.) Kände mig inte välkommen längre. Va som han nästan markera att här bor jag och mina barn.. Kände mig inte hemma som han trodde jag skulle göra direkt, eftersom jag kommer va i denna lägenhet typ lika mycket som honom mer än vad hans barn är där iaf.

Besviken och känner mig utanför

• Svar på tråden Bortskämd unge??
  • Måne och Sol

Rätt lustigt egentligen att ett barns oskyldiga plockande med några stackars lypsyl kan väcka så mycket anstöt som det gjort i den här tråden. Det som ligger närmast till hands att anta, för mig i alla fall, är att tjejen tyckte det var kul att plocka in sina grejer i skåpet, se det fyllas och boa in sig i nya hemmet. Jag tror faktiskt inte att hon menar att inredningen är oantastlig och inte kan justeras i efterhand. Har ni inte varit barn själva??
    Detta har fått till följd att en hoper vuxna människor sitter och grubblar på om hon försöker stänga ute pappans flickvän, om hon pissar revir och som grädde på moset anser pappas charmiga flickvän att lilltjejen inte ska ha några som helst grejer i badrumsskåpetutan snällt flytta dem till en necessär och ha dem på sitt eget rum, för badrumsskåpet tillhör helt och hållet familjens senaste tillskott. Ts "behöver" ju badrumsskåpet för sig själv!(apropå revirpissande? )

Jag fattar inte att detta har blivit en sånt jätteproblem. Jag menar, en trygg vuxen människa skulle ju lite småpedagogiskt sådär säga till flickan att vi kan väl samsas om skåpet, jag flyttar lite på dina saker så att mina också får plats.
    Hur svårt kan det vara?

• Sofye
    Måne och Sol skrev 2008-12-30 02:10:57 följande:
    Rätt lustigt egentligen att ett barns oskyldiga plockande med några stackars lypsyl kan väcka så mycket anstöt som det gjort i den här tråden. Det som ligger närmast till hands att anta, för mig i alla fall, är att tjejen tyckte det var kul att plocka in sina grejer i skåpet, se det fyllas och boa in sig i nya hemmet. Jag tror faktiskt inte att hon menar att inredningen är oantastlig och inte kan justeras i efterhand. Har ni inte varit barn själva??Detta har fått till följd att en hoper vuxna människor sitter och grubblar på om hon försöker stänga ute pappans flickvän, om hon pissar revir och som grädde på moset anser pappas charmiga flickvän att lilltjejen inte ska ha några som helst grejer i badrumsskåpetutan snällt flytta dem till en necessär och ha dem på sitt eget rum, för badrumsskåpet tillhör helt och hållet familjens senaste tillskott. Ts "behöver" ju badrumsskåpet för sig själv!(apropå revirpissande? )Jag fattar inte att detta har blivit en sånt jätteproblem. Jag menar, en trygg vuxen människa skulle ju lite småpedagogiskt sådär säga till flickan att vi kan väl samsas om skåpet, jag flyttar lite på dina saker så att mina också får plats.Hur svårt kan det vara?
    Ja egentligen när du säger det så, det är ju ingenting att ens bråka om utan endast flytta på lepsylen och ställa in sina grejer. Tror inte flickan skulle bli arg eller ledsen när hon upptäckte det och om hon skulle bli det så kan man ju förklara för henne då. Kanske ligger mer bakom iaf?
    ღJohn o5 ღSigrid o7 ღMiNi o9
  • nika

Sofye skrev 2008-12-30 12:26:44 följande:

Ja egentligen när du säger det så, det är ju ingenting att ens bråka om utan endast flytta på lepsylen och ställa in sina grejer. Tror inte flickan skulle bli arg eller ledsen när hon upptäckte det och om hon skulle bli det så kan man ju förklara för henne då. Kanske ligger mer bakom iaf?
    Jo, det kan vara nog så känsligt för en 10-åring, men om det skulle vara det i just i den här flickans fall kan vi bara spekulera om.

Det bästa hade varit att man från början tog hänsyn till alla som som ska komma och bo så ingen fick hitta något de använder dagligen undanstoppat i lådor.

Men vem vet. Kanske la pappan TS saker där för att han inte visste var TS ville ha dem i deras gemensamma badrumsskåp på stora toaletten där det kommer att finnas gott om plats efter han hunnit rensa:) Hon har inte hörts av på ett tag och missförståndet kanske är uttrett?
  • Sofye
    nika skrev 2008-12-30 12:46:46 följande:
    Jo, det kan vara nog så känsligt för en 10-åring, men om det skulle vara det i just i den här flickans fall kan vi bara spekulera om.Det bästa hade varit att man från början tog hänsyn till alla som som ska komma och bo så ingen fick hitta något de använder dagligen undanstoppat i lådor.Men vem vet. Kanske la pappan TS saker där för att han inte visste var TS ville ha dem i deras gemensamma badrumsskåp på stora toaletten där det kommer att finnas gott om plats efter han hunnit rensa:) Hon har inte hörts av på ett tag och missförståndet kanske är uttrett?
    Varför skulle det vara känsligt om hon bara lekt med dom, tycker det låter dölarvigt, och jag har själv varit 10år! Och jag tror absolut att pappan la hennes grejer där för han inte visste vart dom skulle vara, inte nån jag varit tillsammans med skulle ställa upp mina prylar.

Även om hon inte skulle flytta in på en gång så borde hon varit med i flytten och hjälpt till, och ställt upp sina grejer..
  • Sofye

Att hon inte svarar är väll för att hon tagit bort sitt konto? Om man är anonym står det väll: Anonym (Bemyangel)  eller är jag helt ute och cyklar?

• nika

Sofye skrev 2008-12-30 13:15:36 följande:

Varför skulle det vara känsligt om hon bara lekt med dom, tycker det låter dölarvigt, och jag har själv varit 10år!
    Och för att du har varit 10 år kvalificerar det dig att göra uttalanden om hur alla 10-åringar fungerar, till skillnad mot oss andra som, vaddå aldrig varit 10?

Du kan väl inte ärligt mena att du kan klumpa ihop alla människor till att fungera som du?

När jag var 10 år fick inte min lillebror ens beträda mitt rum med sin yttersta sockspets och om han hade fått för sig att flytta på något jag "lekt" med hade han fått ångra det långt in i tonåren. Min hylla i badrummet med mina minischampoflaskor var också en fredad zon. Dölarvigt? Absolut! Men inte desto mindre hur ett exemplar av 10-årig funkade.

Det finns alla sorter och ingen kan veta hur TS pojkväns dotter är i lynnet. Det är bara spekulationer.

Ja, det verkar som TS sagt upp sitt konto.
  • Måne och Sol

Sofye skrev 2008-12-30 12:26:44 följande:

Ja precis!
  • Kajsala

Gremlin666 skrev 2008-12-28 13:04:17 följande:

Camihlla skrev 2008-12-28 13:00:34 följande:
    Ja, det låter hållbart. Inte. Lycka till, i min familj är alla värda lika mycket, det känns helt naturligt och jag skulle aldrig drömma om att ställa folk i någon turordning då alla fyller sin plats och älskas lika mycket för de individer de är.
    Det är lite svårt att tro på att alla är lika värda i din familj om man läser i denna tråden hur du uttrycker dej om din sambos barn. Menar du verkligen att detta barn som du beskriver älskas för den han är?

www.familjeliv.se/Forum-4-118/m39689756-11.html
  • Gremlin666

Kajsala skrev 2009-01-01 22:50:12 följande:

Gremlin666 skrev 2008-12-28 13:04:17 följande:
    Det är lite svårt att tro på att alla är lika värda i din familj om man läser i denna tråden hur du uttrycker dej om din sambos barn. Menar du verkligen att detta barn som du beskriver älskas för den han är?www.familjeliv.se/Forum-4-118/m39689756-11.ht...
    Alla i MIN familj skrev jag.
    Jag, min sambo och vårat barn.
    Han barn blir inte min familj bara för att han kommer till min familj varannan vecka, det barnet tillhör min sambos familj precis som resten av hans släktingar.
  • Dagg i gräset

Har läst igenom hela tråden nu och tänkte precis som du. Herregud vilket liv för att lilltjejen har ställt upp sina lypsyler.
    Du skrev så bra och jag instämmer
    Måne och Sol skrev 2008-12-30 02:10:57 följande:

Rätt lustigt egentligen att ett barns oskyldiga plockande med några stackars lypsyl kan väcka så mycket anstöt som det gjort i den här tråden. Det som ligger närmast till hands att anta, för mig i alla fall, är att tjejen tyckte det var kul att plocka in sina grejer i skåpet, se det fyllas och boa in sig i nya hemmet. Jag tror faktiskt inte att hon menar att inredningen är oantastlig och inte kan justeras i efterhand. Har ni inte varit barn själva??Detta har fått till följd att en hoper vuxna människor sitter och grubblar på om hon försöker stänga ute pappans flickvän, om hon pissar revir och som grädde på moset anser pappas charmiga flickvän att lilltjejen inte ska ha några som helst grejer i badrumsskåpetutan snällt flytta dem till en necessär och ha dem på sitt eget rum, för badrumsskåpet tillhör helt och hållet familjens senaste tillskott. Ts "behöver" ju badrumsskåpet för sig själv!(apropå revirpissande? )Jag fattar inte att detta har blivit en sånt jätteproblem. Jag menar, en trygg vuxen människa skulle ju lite småpedagogiskt sådär säga till flickan att vi kan väl samsas om skåpet, jag flyttar lite på dina saker så att mina också får plats.Hur svårt kan det vara?
Svar på tråden Bortskämd unge??