• xxJessikaxx

Pergopinglorna del 16

Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

-------------------------------------------------- -------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m36567454.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34559385.html

-------------------------------------------------- --------------------------------
    -------------------------------------------------- --------------------------------

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m34788435.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m34207946.html

-------------------------------------------------- ---------------------------------

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 18:07
    Hej tjejer ny tråd för oss som fått våra guldklimpar: www.familjeliv.se/Forum-11-269/m36930253.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-17 06:17
    Ny temptråd
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m37340830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-27 10:57
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m37690250.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-29 22:21
    Lite statistik över pergon
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-04 08:19
    Ny tråd för oss som fått pergo-småttingar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 20:53
    NY LIST-TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:46
    Ny plustråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

• Svar på tråden Pergopinglorna del 16
  • kiwi81

Hej tjejer!

Jag har en fråga till er tjejer som är insatta i det här med pergo. Idag är jag på dag 41 efter en enkeldos pergo som jag åt dag 5-9. Jag testade minus på dag 37 och jag har ännu inte fått min mens. Så jag gissar att jag inte fått någon ägglossning av kuren. Vet ni vad som är nästa steg? Jag fick 3 kurer provera o pergotime utskrivet (då jag i normala fall inte har vare sig mens eller äl fick jag äta provera innan pergo för att få en mensblödning).

Behöver jag få en mensblödning innan nästa kur?

Jag har ätit pergo en gång tidigare. Fick då ägglossning på dag 18-19 vilket resulterade i en fantastisk son. Men det blir nog inte lika lätt med syskonverkstaden..

GOD JUL!

• Kattekattekatten

Ja! Bara att börja om med provera! Jag har tydligen inte heller fått någon ägglossning efter första kuren eftersom jag inte fått någon mens, så bara att köra ett varv till.

• nallebusig

hoppas ni hade en trevlig dag igår m många klappar o god mat

• Nadja Andersson

I tisdags eftermiddag gjorde jag et gavtest eftersom tanten hållt sig borta, och visst fanns det ett pluss på stickan
    Jag blev gravid denna månad utan pergo Hoppas bara det nu håller sig, så det inte slutar i missfall denna gång med.

Jag håller tummarna för alla er som kämpar.

• xXJazzXx

Jag fick pergotime utskrivet då jag försöker få ett syskon till min son. Har ätit första kuren o tog sista tabletten 3 dagar sen.. sen dess har jag haft världens förstoppning (8 dagar) o sen molande värk vid livmoderområdet o sen ont o kliande ja där nere.. är det fler av er som har märkt av dessa symptom? just den där molande verken gör mig lite orolig då den har kommit redan dag 2 på kuren o blir ba värre o värre.. dock gör det inte ont utan ba molar..

• skytt81

Hej alla, hoppas ni har en mysig julhelg :o)

• MiniNässlan

För att göra en lååång historia kort.
    Jag har ingen ÄL och fick Primolut, och sedan Pergotime. Jag fick ÄL av Pergon men det blev inget. Äter nu en dubbeldos av Pergo och hoppas att tiden kan gå lite fortare.
    Jag hade molvärk hela tiden efter ÄL ända fram till mensen förramånaden. Då anade jag en grav men icke.

Jag har en fråga; Är risken större att få tvillingar om man äter en dubbeldos av Pergo, än om man äter en enkeldos??

• linet

Hej vad duktig du är jessica som startat denna nya tråden.
    Jag var på ultraljud i tisdags, det såg inte ut som det var någon ägglossning på g efter min dubbla dos med pergo. Jag ska tillbaka i morgon och kolla igen.
    Jag hoppas att det ser bättre ut då.

Grattis Nadja.

kiwi81: Jag började direkt med en dubbeldos pergotime fastän att jag inte fått någon mens av den förra.

• Love is everything

Hoppas alla pinglor haft en trevlig och härlig jul!!!

Jag har varit ledig och det har varit jätteskönt! Jobbigt med alla gravida runt omkring bara... Baby-boom så det ryker runt omkring mig, bara lilla jag kvar nu känns det som...

Är på dag 5 med Provera... Det är så jobbigt att hela proceduren tar så lång tid!!!!! Men känns skönt att få köra med dubbel kur nu, då första enkla inte ledde till nåt vettigt!

Ha ett gott nytt år, så ger vi alla 110% för att få en bäbis år 2009!!

Svar på tråden Pergopinglorna del 16