Orkar inte med styvsonen...
Bor tillsammans med min sambo och hans sjuårige son. Han bor hos oss på heltid, är hos sin mamma varannan helg. Detta för att det inte funkar hos mamman.
Det har fungerat okej, dvs utan större konflikter, men känns ändå inte bra. Jag känner ingen kärlek till honom, vilket jag känner mig TVUNGEN att göra. Jag jobbar med barn, och är annars "barnkär", men hemma fungerar det inte alls. Jag stör mig otroligt mycket på honom och allt han gör. Sedan vi flyttade ihop alla tre så har han försökt spela ut mig och "köra" med mig, vilket jag kan acceptera och förstå tillhör det normala. Dock har det gått flera månader nu, och det känns fortfarande inte bra. Jag uppfattar honom som extremt "dramatisk" och manipulativ, vilket säkert får många att skrika ut hur elak jag är. Han spelar DAGLIGEN ut hela sitt register, blir/spelar helt bestört när jag säger åt honom att bada, gå och lägga sig eller dyl. Om jag eller hans pappa blir arga på honom börjar han gråta, vägrar att äta eller liknande. Jag ORKKAR inte ha en sjuårig boss hemma längre. Jag vet att många tycker att jag inte har rätt att gnälla, då jag VALT min partner, som har barn. Önskar ändå råd från andra som är/har varit i samma situation... Jag vill inte gå ifrån min kärlek på grund av detta... Till en början hade jag stort stöd från min sambo, men att jag faktiskt är LESS på hans son, kan jag inte riktigt diskutera med honom... eller?