-
jo emiliya har nog förmodligen ätit.. hon brukar äta mellan 11-12 någon gång.. men henne kan jag hålla på tänkte att det kunde vara bra att veta så jag vet om jag ska ha med något åt henne..Vildkorn skrev 2009-03-27 16:39:24 följande:Jag tror faktiskt inte Enya har ätit då. Satt och funderade på om vi ska käka lunch allihop vid 13. Blir rätt knappt med tid att hinna shoppa OCH äta innan 13. Vad säger ni tjejer? Jag kan skicka ett sms till Kicko och kolla vad sydarna säger. -
nu var jag bara tvungen att gå till fönstret och kolla och det snöar.. jag som inte vill ha mer snö nu*suck*
jag kommer att äta lunch klockan 11.00 pga att jag har insulindags då.. så jag kommer nog bara att ta en fika om ni andra ska äta..
till maten imorgon måste fråga som att alla gör olika.. det kommer inte att saltas nått extra i maten eller??
och dricka skulle man ha med själv eller?? -
för min del är det rätt viktigt att det inte blir så mycket extra salt än det som är i pga att jag har njurproblem och ska opereras den 2 aprilCamellis skrev 2009-03-27 17:00:55 följande:Nej, det är väl tacokryddmixen i köttfärsen då. Men inget extra salt utöver det, hoppas jag. Japp, egen dricka till maten! -
den klarar jag av utan problem.. men vissa av mina vänner brukar salta extra och det klarar jag inte avCamellis skrev 2009-03-27 17:03:29 följande:Är det mycket salt i tacokryddmixen? Annars kan vi ju ta undan en del köttfärs och steka separat till dig. Det går ju fort. -
och vill man ha extra salt kan man salta på sin egen tallrik så får var och en bestämma själva..Camellis skrev 2009-03-27 17:09:17 följande:Vi brukar inte göra det, vet inte hur det är med de andra så klart. Men jag tycker vi skippar extra salt om du inte klarar av det. Det kanske är några småttingar som vill smaka också, och då är det ju dumt att salta extra.
jag kommer bli snurrig på alla namn imorgon.. jag har svårt att hålla isär här ute och sen ska man försöka hålla isär ansikten med namn och barn -
sara
-
nu ska jag leka en stund med emiliya
-
japp det är det..Camellis skrev 2009-03-27 17:45:23 följande:Första, Smultron smulan och Ska bara - finns det bilder på er nånstans?? Tror att det bara är er jag inte har sett nån bild på än. För visst är det väl du som sitter med barnen på din presbild, sthlmsfilur? -
är det någon som har koll på åldrar på oss mammor på ett ungefär.. jag kan tänka mig att jag är bland det yngsta??
-
för jag är 22 år och kan tänka mig att det inte är någon som är yngre.. men man vet ju aldrig
-
då är jag och jen ny lika gamla för jag är oxå född 86
-
åldern har ju inte med saken att göra jag bara undrade
-
go morgon.. här har det varit en bra natt förutom att emiliya och imran väckte varandra..
-
tack för igår det var super trevligt
-
men barnen somnade och sov bra efter ni hade nattat dem igår??Hedebris skrev 2009-03-29 09:03:48 följande:jag tackar också för igår. supertrevligt. noah vaknade som en klocka kl 7.00 precis som beräknat. Fasar för både middagslur och tåglur:(*blä*Nu ska jag snart ner till frukosten, vi kör skyttetrafik till duschen just nu. Men det är bara björn kvar. :D -
hade ni en bra kväll och natt sen då..Brooks skrev 2009-03-29 14:20:05 följande:Nu är även jag hemma igen, smet ifrån alla hitresta som skulle göra "stan" även idag för att stoppa in delar av resterna från tacomiddagen i frysen.
Liv somnade i bilen hem och sov i 20 minuter men sedan blev det inget mer av den varan.
Nu har jag tvingat ut R till affären för att handla mat och han fick ta med sig det lilla yrvädret så jag får en lugn stund :)
Tack så himla mycket för en trevlig helg!
Detta får som sagt göras om igen, utan barn (eller med barnvakt!)
jag skulle gärna oxå säga till aliyar att han skulle ta barnen så man får en lugn stund i allafall emiliya men han jobbar idag mellan 10.00-23.00 -
imran och emiliya somnade ovaggade igår men nu ikväll vill inte imran sova och jag är så trött och imorgon börjar några dagar av helvete som att jag ska äta silad soppa inför transplantationen(eller hur det stavas).. och med det att jag hatar soppa..Camellis skrev 2009-03-29 21:19:39 följande:Heeeeej! Jag vill också tacka alla för en supertrevlig helg! Och be om ursäkt för att jag var som ett slakt igår kväll då vi skulle toasupa och ha roligt. Jag skyller på GnEllen. Sthlmfilur - Ellen fick sova i min famn medan vi satt i sällskapsrummet. Funkade det med, även om kroppen blev lite less på det. Sydarna - Hoppas att hemresan gick bättre än ditresan! Att barnen SOOOOV och var glada vid icke sovande tillstånd. Vildkorn - Du skulle ha varit stolt över oss! Vi yrade faktiskt inte speciellt mycket. *impad* Och hissar fanns överallt. Ha ha! Sorry, om jag var dryg med mitt hisstvång, allihopa! Visste inte om att jag hade sån himla fobi för att åka vagn i rulltrappa. Men å andra sidan har jag inte varit i Stockholm med barnvagn någon gång heller, tror jag. Jag får hjärtklappning bara jag tänker på det. Usch och fy! Fjantig jag är va? (ett stort tack till gentlemannen Björn också! )Skönt att Enya somnade så att du också fick vila lite!Prommis - Vad skönt att både du och Agaton fick sova på vägen hem! För övrigt håller jag med dig om samlingspunkt. Det känns lämpligast att mötas "på mitten" liksom. Linjo - Skönt att få barnfritt en stund och vila upp sig! Och ja, gärna barnfritt nästa gång! Jag vill kunna slappna aaaaaaav, dricka lite (?) rödtjut och surra med er på riktigt! När barnen är med blir det ju tyvärr lite splittrat och svårt att föra "vuxna samtal". För att inte prata om hur trött man blir på kvällen! Zzzzzzzzz... Resan hem gick jättebra för oss, faktiskt. Blev lite irriterad när nästan hela gänget som skulle på vagn 6 bara sprang på utan att ens erbjuda sig att hjälpa mig ombord. Till slut var det en äldre kvinna som nästan lite ursäktande (å de andras vägnar) sa att hon minsann skulle hjälpa mig på tåget. Inga gentlemän där inte! Stora starka karlar som bara sprang förbi en... *muttrar* Men väl på tåget var Ellen bara på bus- och knashumör, så jag slapp ha sällskap av den där gnälliga varianten. Hon var såååå glad att träffa pappa och brorsorna igen. Nickade våldsamt varje gång jag frågade om det skulle bli roligt att komma hem till dem igen. Men hon har så klart haft sååå roligt med sina nätpolare också. Hon blev jätteivrig när jag sa att vi skulle föra över bilder från kameran och titta på bilder på hennes kompisar. Nickade och ivrade sig allmänt. Sedan pekade hon på skärmen på alla sina små kompisar. Måste ju visa de där bilderna lite då och då nu så att hon inte glömmer bort era knoddar. Nu är batteriet slut och jag har skrivit ett mastodontinlägg. Godnatt, mina vänner! -
nu sover imran men tyvärr så har han glömt nyklarna till porten så jag kan inte gå och lägga mig innan han kommer hem och han slutar inte förrän 23.00 så han är vell hemma 24.00*suck*Camellis skrev 2009-03-29 21:39:24 följande:Usch låter inte alltför spännande att leva på silad soppa! Hoppas Imran somnar snart och låter sin trötta mamma få vila ut lite också!Hehe - Får svara här nere, fattar inte vad som hände nu?? Citatet på ditt inlägg hamnade först, fast jag svarade på Sthlmfilurs inlägg först. Knas! Skönt med en nöjd/sovande Arvid på tåget! Typiskt att han blev så vaken av flyttarna bara. Hoppas han knoppar in snart! Roligt med köksgolvet ju! Hoppas vi får se bildbevis snart! -
nu har min man kommit hem så nu kan jag äntligen få gå och lägga mig.. är så trött så det svider i ögonen..