Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??
12 åringen är någon du känner.
Ja hur skulle du göra?
12 åringen är någon du känner.
Ja hur skulle du göra?
Du lägger dig inte i överhuvudtaget, det är upp till henne att göra som hon vill.
jag skulle absolut säga åt henne att göra bort, barn ska inte ha barn,, e orättvist både mot henne och barnet.
jag har en 12årig tjej hemma....
så jag skulle vänligt men bestämt visa henne att jag finns här att hjälpa vad hon än gör.MEN att jag anser att barn inte ska ha barn! så abort är att föredra.Dessutom har jag 2 småbarn själv o kan/orkar INTE hjälpa henne hur mycket som helst!? har en 4½åring o en 3åring....
som ska ha sitt...
tycker abort är bäst o skolan går före allt...just nu!
Först skulle jag tänka "Stackars barn".
O sen skulle jag säga åt henne att göra abort.
Jag skulle inte ens nämna ordet abort...
Pratar med henne och förklarar villket stort annsvar det är. Tycker nog att man ska försöka avråda henne när man är 12 år så är man själv ett barn och barn ska inte ha barn, annser jag.
Men skulle man höja åldern två år så skulle mitt svar vara anorlunda faktiskt, fast sammtidigt så beror det på vilken typ av tjej det är, är hon mogen eller inte (fast det gäller inte en 12 åring de ska inte ha barn)
Svårt, men jag valde annat. Om 12-åringen hade berätat detta för mig hade den ju haft förtroende för mig. Jag skulle nog försöka stötta och råda och hjälpa till att ta ett beslut, troligtvis råda till abort, men inte vara rabiat utan diskutera för och nackelar och låta 12-åringen känna mitt stöd i en svår situation.
vampyria2 skrev 2008-12-29 17:11:26 följande: