Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??
12 åringen är någon du känner.
Ja hur skulle du göra?
12 åringen är någon du känner.
Ja hur skulle du göra?
Beror helt på om det "bara" är någon jag känner, eller om det är min egna dotter eller systerdotter...
visst, är väl kanske inte det bästa för en 12åring att få barn, men förhoppningsvis så finns det familj som kan hjälpa till.
Är det inte min dotter så är det ju inte min sak att säga vad hon ska eller inte ska göra,sedan kan jag ju tycka vad jag vill.
Stöttat mamman till 12åringen hade jag gjort,men aktat mig från att lägga mig i
Jag skulle bli jätteledsen sen skulle jag råda henne att göra abort - för alla inblandades skull.
Jag valde "Annat", o hoppas att tolvåringen har ansvarstagande föräldrar som vi tillsammans kan tala med detta om, jag vill helst inte lägga mig i, men vill hon ha mig med så ställer jag upp.
ett sådant allvarligt beslut tycker jag bara den blivande modern och fadern kan göra så jag lägger mig inte i. Dock ger jag min synpunkt om det specifikt bes om det.
Det beror på hur jag känner tolvåringen.
Skulle det vara min egen dotter eller syster så skulle jag tjata in abort i huvudet på henne.
Säger åt henne att hon ska göra abort såklart!
Kommer aldrig tvinga någon till abort oavsett ålder. Det hade fått bli många långa disskusioner och om jag kännde att hon inte lyssnade på de olika aspekterna kring det hela kanske även med någon utbildad person, och ut efter det låta HENNE ta ställning till hur HON vill göra. Oavsett vilket kommer jag stötta henne.
Jag valde ANNAT