• Skehamn09

Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??

12 åringen är någon du känner.

Ja hur skulle du göra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??
  • VulgusProfanum
    Warspirit skrev 2008-12-29 18:28:47 följande:
    VulgusProfanum skrev 2008-12-29 18:25:17 följande: Ojoj, ja, nej, jag anser inte heller att en 12åring är mogen för sådant, men man ska nog vara beredd på det mesta när det gäller barn. Att ens dotter "råkat" strula med en kille och en olycka skett, skulle jag inte säga helt beror på uppfostran. Då tror jag man missat något i barns och blivande tonåringars utveckling... Det är väldigt mycket experimenterande...
    Nej jag vet att man inte rår för allt som ens ungar hittar på ens om man är förälder
    Det kan vara skönt att ha i åtanke ibland.
    Men jag skulle absolut bli väldigt orolig
    För min tös är idag 12 år gammal och vi pratar väldigt mycket om det här med sex. Hon frågar och jag svarar.
    Jag vill kunna ge mina barn en bra grund att stå på utifrån alla aspekter. Och jag skulle känna det som ett misslyckande från min sida om mitt barn skulle börja ha sex i så unga år och dessutom bli gravid.
    Jag skulle känna det som ett misslyckande.

Vi har ju även äldre barn och samma har gällt där. Vi har pratat väldigt mycket om allt som rör sex allt ifrån graviditet via STI till abort etc osv och fördelen då var att de gav signaler (eller rätt och slätt berättade) att de var sexuellt aktiva. Då hade jag som förälder möjlighet att ta upp detta med preventivmedel återigen.
    Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
  • ängelfrånhelvetet

Beror helt på om det "bara" är någon jag känner, eller om det är min egna dotter eller systerdotter...
    visst, är väl kanske inte det bästa för en 12åring att få barn, men förhoppningsvis så finns det familj som kan hjälpa till.

• Sommaren2006

Är det inte min dotter så är det ju inte min sak att säga vad hon ska eller inte ska göra,sedan kan jag ju tycka vad jag vill.

Stöttat mamman till 12åringen hade jag gjort,men aktat mig från att lägga mig i

• konkelbär

Jag skulle bli jätteledsen sen skulle jag råda henne att göra abort - för alla inblandades skull.

• kengru

Jag valde "Annat", o hoppas att tolvåringen har ansvarstagande föräldrar som vi tillsammans kan tala med detta om, jag vill helst inte lägga mig i, men vill hon ha mig med så ställer jag upp.

• miLLus

ett sådant allvarligt beslut tycker jag bara den blivande modern och fadern kan göra så jag lägger mig inte i. Dock ger jag min synpunkt om det specifikt bes om det.

• Sniglar och Krut

Det beror på hur jag känner tolvåringen.
    Skulle det vara min egen dotter eller syster så skulle jag tjata in abort i huvudet på henne.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • saaandra86

Säger åt henne att hon ska göra abort såklart!

• AnneSophie
    Skehamn09 skrev 2008-12-29 17:07:18 följande:
    12 åringen är någon du känner. Ja hur skulle du göra?
    Om det var min dotter så skulle jag prata med henne om det men oavsett vad så skulle abort vara enda vägen. En 12-åring ska inte ha barn.
    Om det var någon annans dotter så skulle jag prata med henne, delge henne hur jag såg på saken och även ställa upp som stöd när flickan pratade med sina föräldrar.
    « Låt inte morgondagens moln skymma dagens sol »
  • Takhiza

Kommer aldrig tvinga någon till abort oavsett ålder. Det hade fått bli många långa disskusioner och om jag kännde att hon inte lyssnade på de olika aspekterna kring det hela kanske även med någon utbildad person, och ut efter det låta HENNE ta ställning till hur HON vill göra. Oavsett vilket kommer jag stötta henne.

Jag valde ANNAT

Svar på tråden Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??