Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??
12 åringen är någon du känner.
Ja hur skulle du göra?
12 åringen är någon du känner.
Ja hur skulle du göra?
Jag läste fel och trodde det stod "din 12-åring" så jag röstade att jag sade åt henne att göra abort. Men annars beror det helt på hur nära jag stod 12-åringen. Mitt eget barn, en kusin, ett syskon eller ett syskonbarn eller ngn annan jag kände väl hade jag nog uppmuntrat att göra abort, hade det varit ngn jag inte stod lika nära hade jag inte sagt varken bu eller bä, men kanske hållt med när flickan själv tog upp abort och inte säga ngt när hon pratade om att behålla.
Jag tycker inte barn ska ha barn, jag tycker alla ska ha rätt att leva sitt eget liv innan de ägnar det åt någon annan, och en 12-åring i vårt samhälle är generellt sett inte mogen att själv ha insikt i såna saker, man är ju fortfarande ett barn även om man börjat utvecklingen till att bli vuxen.
Jag skulle anmäla det till behörigmyndighet. 12 åringar skall inte ens ha sex det är olagligt att ha sex med barn.
skulle inte säga åt henne att göra abort, skulle heller inte säga åt henne att behålla. skulle prata med henne om vad de olika alternativen innebär, försöka få henne att känna efter vad hon vill och varför. kanske tala om för henne vad jag tyckte att hon skulle göra, beror på hennes mognadsgrad och känslor. göra vad jag kunde för att ge stöd och hjälp oavsett vad hon valde.
Garageänkan skrev 2008-12-29 17:21:34 följande:
Vem säger att hon skriker? Hon skriver ju med stora bokstäver bara
Stark tjej:
www.aftonbladet.se/wendela/barn/article377926.ab
Abort, det finns inga 12-åringar som är mogna varken för sex eller barn.
White
Under 16? Man är byxmyndig vid 15 ju.