• Skehamn09

Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??

12 åringen är någon du känner.

Ja hur skulle du göra?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??
  • Garageänkan

snillis skrev 2008-12-29 17:39:32 följande:

Men hallå...Om den som har sex med 12-åringen också är underårig har ingen begått brott.
    Pappan i artickeln är 15 alltså straffmyndig.
  • Iskall Öl

Du lägger dig inte i överhuvudtaget, det är upp till henne att göra som hon vill.

♥ AC/DC live 17.06.2009 ♥ thiindra.blogg.se
  • crazy cat lady

Man är ju inte straffmyndig förrän man är 15 så även om det är ett brott att ha sex med ngn under 15 så kan man inte dömas för det om man själv är under 15.

• Bevabus

Om man är under 15 år och har sex med någon som är under 15 år så har inget brott begåtts. Om däremot den ena utav dom är över 15 år så ska den personen ha straff.

• Reglementet

garage

Men snälla, jag pratade inte om artikeln.

Om två personer under 15 år har sex, vem ska du anmäla?

• Reglementet

Är personen 15, så blir det troligen inget straff ändå.

• xenaa
    WhiteAngels skrev 2008-12-29 17:18:54 följande:
    vampyria2 skrev 2008-12-29 17:17:26 följande: Jag vet de tjejer som vid 12 som varit mycket mogna och knappast verkat ens som 12 så det är ju olika från person till personBestämma...tja gör du det jag gör det inte över mina barn,tror det blir tio resor värre då.
    Du kan inte mena allvar när du säger att en 12 åring är mogen för barn?!

Jag vet inte men för MIG att få barn är mer än att kunna ge kärlek till barnet.
    Alltså en 12 åring har ingen ekonomi, ingen utbildning, hopn har alltså INGET hon kan ge sitt barn förutom kärlek!
    Visst hon MÅSTE ju bo hemma med sin mamma, var annars ska hon bo som 12 åring?!
    Hur ska hon försörja sitt barn som 12 åring, när hon inte ens kan försörja sig själv?

Jag röstade alt 1.
    Trots att jag är emot abort men i detta fall är abort det bästa!
    ♥ Leo 2oo7-o6-22 ♥ ★ ♥ BF 2oo9-o3-o4 ♥
  • Spicy Women

Hade min 12-åring kommit hem och sagt att hon var gravid. Ja då var det abort eller flytta hemifrån som gällde.

• Spartacus

WhiteAngels skrev 2008-12-29 17:19:55 följande:

La Lola skrev 2008-12-29 17:18:55 följande:
    Ja eftersom hon är gravid,då får ju Ts TILLÄGG AUNDER VILKA FORMER DET HANDLAR OM ANNARS TOLKAR MAN JU SJÄLV..OCH DET MÄRKER VI
    förutsätter det en "frivillig" sexakt för att man ska bli gravid??

min kompis var 12 när hon hade sex första gången, jättefagert, på en fest i ett rum och folk låg på nåt skåp för att nyfiket titta på. kanske inte det man önskat någon men inget hon direkt ångrar heller skulle ajg tro, hon var väldigt framåt och sexuell för sin ålder och verkade även ha rätt bra kontroll över siuationen...

det är sjukt olika hur mogen man är men generellt sett så är man absolut INTE mogen att ha sex som 12åring och byxislagen är satt för att skydda barnen för övergrepp. även om man så att säga "frivilligt" går med på att inleda ett samlag så tror jag väldigt många inte vågar avbryta eller egentligen mer eller mindre pressas till det av killen/kompisarna/ osv..

är era 12åriga barn mogna nog för sex? för dom jag känner är inte det i alla fall...

är så himla glad att jag väntade fastän jag kanske haft möjlighet och lust tidigare, jag hade aldrig pressen att göra något jag itne käde mig mentalt redo för och ajg önskar min dotter detsamma den dagen som det kommer på fråga (låååångt framåt)
Svar på tråden Om en 12 åring berättade för dig att hon var gravid hur skulle du reagera??