Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagntråden 14

Tack för mail och snabbt fixad tråd!

Har varit ute och provkört min blott fem månaders dotter i den gröna sittvagnen. Det gick toppen. Sen var jag på 3-årskalas hos min brorson som hade fått en dockvagn i present av min brorsa...men ingen retro! Hur kan man ens vilja köpa något annat?

• spuff

Boothwalker skrev 2008-12-30 16:13:55 följande:

är inte de rätt svåra att bita i om barnet sitter i babysittern? =)
    Nu blir jag rädd. Min unge böjer sig jämnt fram och suger på träkulorna på sin babysitter. Trägrejerna är kanske från 70-talet...
  • spuff

Boothwalker skrev 2008-12-30 19:05:07 följande:

Funderar jag också på. Mötte två flickor som stolt promenerade med sina illrosa dockvagnar häromdan. Gulligt att de var ute med dem men varför så fula vagnar?
    Ja, för de är knappast billigare. Man kan iaf hitta billiga gamla superfina. Verkar hålla bättre också, de nya är såå plastiga.
  • spuff

Boothwalker skrev 2008-12-30 19:09:03 följande:

Ok. Då kan de alltså det. Vet inte om det är farligt. Allt är mer eller mindre farligt och jag är emot farlighetshysterin. Men lite smart ska man väl vara. Lämna inte ungarna på skötbordet själva tex. Men om man inte vet att färgen är farlig och så. Hur många av oss som suttit i såna babysitters när vi var små har fått bestående men av det?
    Nä, alltså ungar får ju i sig massa skit ändå, de suger på allt. Dessutom har färgen inte ens flagnat på kulorna.

Jag blev mest rädd att min unge är onaturligt vig, saknar leder eller nåt eftersom ni tyckte det verkade omöjligt
  • spuff

Tessax skrev 2008-12-30 19:14:15 följande:

Det där är en Rodeo, jag letar efter en Rondo, en vinröd. Men de är lika. Rondon har mer rund sufflett (två mellanpinnar istället för en som är på denna vagnen) och olika breda mellanrum mellan ränderna på sidorna. tessax- är detta en sådan vagn du söker?www.tradera.com/Barnvagn-Retro-Emmajunga-vin
    r...
    Ibland är det svårt att se på bild om det är plysch eller manchester tycker jag. Attans att det inte var rätt vagn!
  • spuff

GOBLIgobli skrev 2008-12-30 19:57:49 följande:

Hejsan alla, har smygläst i tråden ett tag och kikat på era fina vagnar och skulle nu hemskt gärna be om lite tips. Har fått hem en EL-liggvagn i ett ljust fuskläder (gräddvitt?) med sorgliga ingrodda gulnade partier på kanterna. Går det att få bort det öht? Vilket medel är bäst att använda? Ska man blötlägga kanske? Vore ytterst tacksam för hjälp.
    Hej, hej ! Tror inte du ska blötlägga...verkar riskfyllt med ett sådant material. Typ vanlig Yes kanske? Är inte så bra på fuskskinn, men kan tänka på saken.
  • spuff

Till vanligt skinn har jag hört att man kan rengöra med olja. Blanda olivolja och tvål (gärna galltvål) på en svamp, lite ljummet vatten och gnugga. Galltvål funkar ju på mycket så testa bara det också!

Svar på tråden Retrovagntråden 14