Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagntråden 14

Svar på #949
    Kan du inte pruta lite på priset då, om hon inte sagt att det var mögel och trasigt? Säg att antingen ger hon dig lite pengar tillbaka eller så skickar du tillbaka klädseln och det blir ingen affär.
  • spuff

sarahl skrev 2009-01-09 17:26:11 följande:

fast det var inte klädseln som kom idag och inte var komplett som var möglig utan den som satt på vagnen när jag fick den.
    Aha. Men kanske går det att rengöra och laga lite tills du hittar en klädsel som passar?
  • spuff

Tessax skrev 2009-01-09 19:15:31 följande:

Jag ska sy en ny dyna till en av mina vagnar, är det någon som vet var man kan få tag på lagom tjock "skumgummi" till det?
    Har du ingen tapetserare eller så i närheten? Jag har en gubbe som har tapetserarverkstad och så gör han madrasser dynor och så efter beställning. Jättebilligt var det att måttbeställa till vagnarna. Han hade alla olika tjocklekar på skumgummi.
  • spuff

Tessax skrev 2009-01-09 19:25:12 följande:

Det har jag säkert, har inte kollat. Men jag har tänkt sy själv Tapetserare är ju annars ganska dyra...
    Jo, men jag sydde också klädseln själv, måttbeställde bara skumgummit! Det är så bra för i tygaffärer och på typ åhléns säljer de ju bara fyrkantiga bitar av skumgummi.
  • spuff

Kostade kanske 50 kr till vagnen och 125 till spjälsängen...

• spuff

kissemiss skrev 2009-01-09 20:15:07 följande:

om nån är i malmö måste jag tipsa om affären uni (tror den heter det) som har rea. var på vagnspromenad med sigge och hittade det av en slump. de hade så sjukt mycket fina kläder och grejer! massa helt nya retrosaker också, bland annat sittvagnsdynor. de måste köpt upp något gammalt lager. fina spjälskydd och åkpåsar också. de har rea nu 40% på det mesta, hade enorm självbehärskning och gick därifrån tomhänt men en kornblå manchester sittdyna finns i mina tankar...
    Åh, uni finns här i sthlm också, nu måste jag ju kolla om de har rea! Har en jättefin oanvänd sittdyna från 70-talet därifrån. Ja, de köper upp gamla lager ibland...mycket är dyrt, men nu kanske man kan fynda
  • spuff

Tessax skrev 2009-01-09 22:20:55 följande:

Ja, klarröd/tomteröd (till skillnad från vinröd) och så drömmer jag om en knallgrön dyna i manchester till min päronvagn
    Jag ska nog kika förbi uni imorgon, vill du att jag kollar efter dyna?

Min mamma sydde en tomteröd åkpåse till mig (med brun teddy, syns på nån bild i mitt galleri). Jag har nog material kvar om du skulle vara intresserad och sysugen
Svar på tråden Retrovagntråden 14