Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagntråden 14

Gott nytt år allihopa!!

• spuff

Det verkar stå stilla på marknaden. Men snart kommer våren, då blommar vagnarna ...eller ja, folk vill kanske köra runt med nåt fint på stan iaf.

• spuff
    jagäraf skrev 2009-01-01 16:50:09 följande:
    Åh, spännande? Vill du avslöja något? Jag har just flyttat åtta av mina vagnar från yngsta dotterns gamla rum ner i flygelbyggnaden så nu är den full igen (typ 15 vagnar). Magasinet är inte färdigt och min man vill inte att jag ställer upp fler vagnar där än. Samtidigt som jag flyttade vagnarna och några liftar/andra tillbehör så funderade jag naturligtvis på vad jag egentligen håller på med. Men - det enda svar jag kan komma på är att jag verkligen älskar mina vagnar. Bara känslan att gå omkring bland dem... ja, obeskrivligt för den som inte har samma böjelse men ni andra fattar nog... God fortsättning på det nya året, by the way!
    Åh, vad avundsjuk jag blir! Själv bor vi i en trång tvåa tillsammans med ett barn, två katter och 7 vagnar (nåja, några är i källaren.)
  • spuff
    Lokatt skrev 2009-01-01 16:57:21 följande:
    jag slår nog det, trea, tre barn en 50kg+ hund, tre katter, man och 10 vagnar 7 dockvagnar.Med hästlängder

Men det känns som det är dit vi är påväg eftersom jag både vill ha fler barn och vagnar. Katter räcker det med två, de är så stora ändå.
  • spuff

Ja, tänk en lokal...men här i sthlm är det för dyrt att hyra sånt.

• spuff
    jagäraf skrev 2009-01-01 17:26:20 följande:
    Samtidigt vill man ju ha dem nära så man kan titta på dem när man vill. Har man dem i en lokal en bit ifrån blir det väl att man bara åker dit ibland.
    Så sant. På många sätt vore det trevligt att bo i hus, men varken jag eller mannen skulle klara det...totalt ohändiga . Jag ska försöka pressa min hyresvärd på ett till förråd istället, vet att det finns tomma.
  • spuff
    AlexandraK skrev 2009-01-01 17:53:02 följande:
    Svar på #187En röd Emmaljunga från 80-talet. Suuupersöt och i jättefint skick verkar det som. Lite mer nätt än min stora Mothercare. =) Har bestämt med säljaren att han ska skicka den efter helgen. Hoppas nu det håller! Har också stort ställe. Hade jag fått för mig att samla på vagnar hade jag fått plats med hur många som helst. =)
    Åh, det lät fint! Är det Rodeon som var ute nyss?
  • spuff

Det var jag som behövde sele, men vill nog ha ett nytt. Sålde mina såna där retro för de verkar omständiga, bättre att bara knäppa av och på.

• spuff
    AlexandraK skrev 2009-01-01 18:51:00 följande:
    Nä, jag hittade en annons där det knappt stod ngt... Så jag chansade och bad om bild. =)
    Sånt är ju extra kul! Grattis. Vad är det för märke osv, eller vi kanske får vänta snällt på bild ?
  • spuff
    GOBLIgobli skrev 2009-01-01 18:58:55 följande:
    Hurdan sele är du ute efter? Tessax Ok, jag ska följa auktionen noga och hoppas på det bästa.Typ så vanlig som möjligt, enkel att knäppa. Men jag ska väl bege mig till nån babyproffsen eller så och skaffa det...bara mycket roligare att shoppa begagnat
Svar på tråden Retrovagntråden 14