Inlägg från: spuff |Visa alla inlägg
  • spuff

Retrovagntråden 14

Kluvenflicka skrev 2009-01-05 10:31:38 följande:

Nej, absolut inte. Den har chassi i stål, vita hjul. Galon invändigt..
    Det lät snyggare

Men ge det du tycker den är värd för dig fast max ett par hundringar...skulle jag göra.
  • spuff
    Kluvenflicka skrev 2009-01-05 10:39:13 följande:
    Precis..den du länkade till verkade plasig..óc´h det vill jag ju inte ha..vill ha en som påminner om den jag ´hade som lite i stilen..(helst vill jag ha en i manchester men kollar man på tradera så går de ju för hur mkt som helst..) Denna är faktiskt fin..stora vita däck, hel o ren, korgen under vagnen är där och den är högre än dagens dockvagnar. Tack för hjälpen..ska se vad hon själv säger om priset o bestämma därefter..Ja, det kan ju vara bra att kolla vad liknande vagnar säljs för så man kan säga det om hon vill ta ett överpris. Många vagnar ligger ute osålda för att säljaren sätter ett fantasipris.
  • spuff
    AlexandraK skrev 2009-01-05 11:52:48 följande:
    ÅHHHH!!!! Nu ringde gubbfan med Emmaljungan (pratade med min man, jag var ej hemma) och säger att han har bestämt sig för att behålla vagnen!! Han ska tydligen ha den på ovanvåningen till sitt barn. Löänt att komma på det NU?! Eller tror ni han ljuger? Ni som mailat med honom där han frågat efter bud: Vill ni testa honom? Typ skicka iväg ett bud på kanske 600-700 kr via mail och se om han nappar.  
    Jag tror faktiskt han ljuger, har väl fått ett högre bud och vill inte säga det. Fast då borde han väl be dig om ett ännu högre...hmm.

Kontakta honom igen! Säg att ååh, vad tråkigt, jag som ska få min lilla bebis närsomhelst nu och erbjud lite mer.
  • spuff

Gud vad tråkigt Alexxia Och jättekonstigt att komma på att barnet kan sova i vagnen nu.

• spuff

Jag var ute på en iskall promenad nyss och såg en otroligt snygg barnvagn ! Sittvagn från 60-talet (tror jag), blå med stora hjul, stänkskärmar...den verkade ha ett väldigt fint gung. Sprang över gatan för att se den bättre, men vet faktiskt inte vad det var för märke. Vill ha en 60-talsvagn nu!!

Vilka historier det blir av alla vagnförsäljare...

• spuff

sleeping angel skrev 2009-01-05 17:31:31 följande:

den kostar 3000
    Fin men dyr!
  • spuff

sleeping angel skrev 2009-01-05 17:48:37 följande:

jag har ingen aning om priser så... men det år en duo och överdragen till båda finns och allt verkade i väldigt bra skick.
    Det verkar ju vara superfina vagnar, så om man letar efter en drömvagn till en kommande bebis eller nåt kan jag nog tänka mig att folk kan betala priset. Vad är det för affär egentligen, vad heter den?
  • spuff

Tessax skrev 2009-01-06 19:43:23 följande:

Ni som har annonserat efter en specifik retrovagn på Blocket, tycker ni att det var värt det? Alltså fick ni några (relevanta) svar?
    Nej. Bara helt galna erbjudanden om 90-tals kombivagnar eller helt nya ("men den är billig!", som om det var för att jag var fattig jag ville ha en äldre vagn )

Men i ditt fall skulle jag chansa och kanske sätta ut bild så att inga onödiga hör av sig.
  • spuff

EowynAurora skrev 2009-01-07 11:02:45 följande:

Svar på #700TAMATE- jag har torkat av min EL lite lätt me trasa, men vill att den ska bli renare. d luktar verkligen som att den stått i ett förråd allt för länge. men om jag tvättar av den med en svamp doppad i tvättmedel(vanish) & vatten så borde eventuell lukt försvinna? jag har nämligen blivit på tjocken , o vill inte att mitt barn ska bli sjuk av att ligga i vagnen sen när den kommer.
    Grattis !!
  • spuff

Vilka superfina vagnar du har förresten Boothwalker! Och snygga foton på dem var det. Hinner knappt kolla nåt i tråden, har massa tråkiga saker för mig som tvättstuga, läkarbesök...

Svar på tråden Retrovagntråden 14