sarahl skrev 2009-02-16 14:14:02 följande:
Nu behöver jag lite hjälp av er. Jag skickade i början på januari min emmaljunga liggvagn, den bruna. Paketet kom fram. efter ca 2½ vecka kom en lapp från posten då paketet gått i retur. De har inte hämtat ut det. *Jag ringer de och de påstår att de inte fått några avier. Jag kollar med mitt utlämningsställe där vagnen nu ligger och jo 2 avier har skickats ut. Men ingen har hämtat. Dessutom har jag skickat kollinummret och de visste att vagnen var på väg. och att de under dessa 2 veckor som vagnen låg där har hämtat massa paket enligt köparen. VARFÖR fråga de inte efter vagnen då?Han kollar med sitt utlämningsställe och de säger att vagnen varit där men åkt tillbaka. han säger oxå att han fått tillsvar att de skall skicka vagnen gratis tillbaka till dem eftersom de gjort fel. Vilket posten vägrar eftersom avier skickts ut. pratade med honom i början på förra veckan och hans postkontor skulle ringa mitt utlämningsställe för att få paketet skickat gratis. De har ännu idag inte ringt och jag måste hämta ut paketet senast idag enligt min avi. skickade ett mess till köparen i fredags och skrev att jag hämtar vagnen på måndag (idag) eftersom de inte hört av sig. Vill ju inte riskera att den kastas. Fick inget svar. har ringt 3 gånger idag och inget svar.VAD GÖR JAG??? jag måste ju hämta paketet, men jag har oxå sagt att vill de ha vagnen skickat en gång till får de ju betala frakten igen. men om de inte vill det då. kan de verkligen kräva pengarna för vagnen tillbaka?? ca 1000:- de har jag ju köpt annat för. och jag har inte lust att häva köpet när jag gjort vad jag ska. Mitt ansvar slutar när paketet är skickat och de står i min auktion.Hjälp mig med råd.
hämta ut vagnen och sälj den på nytt.köparen har ju fått avier,säger hon att grannen har fått dem?för då är det samma köpare som råkade ut för!
jag fick hämta ut en lift och betal.så köparen fick betala frakten två gånger.hade en som oxå vann hjul som aldrig hämtades ut,inte ett ljud från köparen.så den hämtade jag ut och lade ut dem på nytt.inte så kul att betala för att hämta paket som köpare skiter i att hämta ut