Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Retrovagntråden 14

lurv skrev 2009-03-01 18:43:37 följande:

Familjetrollet skrev 2009-03-01 18:11:34 följande:
    Erikshjälpen i Blacka tycker inte ja är speciellt billiga. De ville ha 95:- för en sunkig, möglig och trasig 70-tals dockis. Däremot så är Bra & Begagnat i Norrköping riktigt billig. Har köpt jättefina dockisar där för nästan ingenting (25:- för en 70-tals sulky i kanonskick!)
    "bra och begagnat" är det den som ligger vid ö&b?hela människan har nästan aldrig nått.
    tyvärr ligger alla second hand så utspritt i norrköping,och utan bil är det omöjligt att hinna fler än 2 butiker en lördag
  • Familjetrollet

Boothwalker skrev 2009-03-01 20:56:57 följande:

Vi hann med Hela människan, bra och begagnat, antikaffären vid ÖB, Myrorna och att dricka te och äta pizza och gå och strosa på arbetets museum. Och vi gick =) (fast vi blev avsläppta vid hela människan...)
    jag kan spendera en timme minst i varje butik,tyvärr har man med sig 1-2 barn och de orkar inte gå så mycket under en dag.annars skulle man nog hinna en del butiker
  • Familjetrollet

Boothwalker skrev 2009-03-01 22:47:08 följande:

Nej men då är det ju en annan sak =) Barn är ingen större hit att secondhanda mycket med tyvärr. Oftast är jag helt själv förresten. Smidigast eftersom man kan kolla precis så länge eller kort man vill =)
    ja om man hade sådan tur.shoppa själv en hel dag har jag inte lyckats göra de senaste 9 åren.hopplöst när ens make jobbar varje dag
  • Familjetrollet

Boothwalker skrev 2009-03-01 23:13:59 följande:

Inga skol/dagisbarn?
    barnen är 14 år ,5 år och 7 år.när jag var ensamstående med första barnet så var det barnet med jämt på allt.men nu har man familj och fullt upp då maken jobbar 6-7 dagar i veckan.

barnvakt har vi ingen
  • Familjetrollet
    Ziggystardust skrev 2009-03-02 09:16:46 följande:
    Nu har jag fått hem min brors Emmaljungasulky. Den är så fin! Ser nästan ut som ny om jag dammsuger av tyget och torkar av den lite lätt. Bild finns i mitt galleri (har inte plus så jag kan inte lägga in bilder här). Jag funderar på att låna hjulen från denna till min sittvagn med kassa däck, men jag tror denna har mindre hjul. Vet någon vad denna modell heter? Den bör vara köpt 1985 eller 1986.Vagnen har två öglor på chassit baktill och en "grej" framtill (svårt att förklara...) kan någon säga vad dessa är till för? Jag har en bild i galleriet där det syns.
    wow vad snygg.
    öglan fram är en säkerhetsspärr som man har när vagnen är ihoppfälld.den gör så att vagnen inte fälls upp vid ex transsport
  • Familjetrollet

Nemia noj skrev 2009-03-02 21:58:02 följande:

fått o fått men man kunde spara semper koder och skicka in så fick man en.
    men det finns väll ingen garanti på dessa vagnar ?då det är en bonus från sempers kampanj

tror det blir svårt att sälja vagnarna dyrt då många vet att man fick dessa gratis mot streckkoder.runt 500 kr är ju mer skäligt att ta om man nu bara skaffa vagnen för att sälja den direkt
  • Familjetrollet
    Lokatt skrev 2009-03-03 18:48:31 följande:
    vad då korgvagn??
    precis finns ju inget inslag av korg.väldigt dyr oxå
  • Familjetrollet
    GOBLIgobli skrev 2009-03-04 16:30:40 följande:
    Ååh ser ut att vara i bra skick! På min skärm ser den cerise ut men den är nog röd va?
    den är hallonröd om jag minns rätt
    spuff skrev 2009-03-04 15:44:17 följande:
    Men vad segt det är i tråden idag då. Ringer alla på den här fina eller www.blocket.se/vi/20532981.htm ? Fasiken att den finns i Falun...
    här var det verkligen tomt.tröttnade alla på nya FL?
  • Familjetrollet
    Cecci78 skrev 2009-03-04 19:20:21 följande:
    men ojwww.blocket.se/vi/20529263.htm hade nästan betraktat den som osäljbar om den var min...
    rena skräpvagnen de såldes -03 på klädjätten.kostade runt 3-400 kr då fullt utrustade.usel kvallitet och bara en massa plast.denna vagn är ju inte ens fullt utrustad och saknar även varukorgen
  • Familjetrollet

fy vad säljaren ljuger om priset!
    dessa kostade 995 kr i nypris runt åren -04 till -06.vagnmärket är nordic.skräpkvallitet rostade och gick sönder mycket snabbt

dessa kostade max 1495 kr när de kom och sen såldes de för 995 kr i norrköping hos en som var försäljare till detta vagnmärke

www.blocket.se/vi/20547807.htm

• Familjetrollet
    Familjetrollet skrev 2009-03-05 08:27:28 följande:
    rena skräpvagnen de såldes -03 på klädjätten.kostade runt 3-400 kr då fullt utrustade.usel kvallitet och bara en massa plast.denna vagn är ju inte ens fullt utrustad och saknar även varukorgen
    3-4000 kr ska det vara
  • Familjetrollet

Nemia noj skrev 2009-03-05 15:44:24 följande:

maila till henne om de. Är ju bara skit jobbigt med lögare på blocket
    får se om jag mailar.orkar inte med säljare som ljuger och tillrättavisar man dem så blir de så j*vla sura.ska ev maila och fråga efter kvittot
  • Familjetrollet
    jagäraf skrev 2009-03-06 07:57:21 följande:
    Usch, känner mig lite grinig idag (huvudvärk bl a) så jag ska kanske inte sitta här och mästra... men varför lägger man inte så "darriga" bilder? En hade myrkryp hittat och jag har hittat den här:www.blocket.se/vi/20553416.htm
    det är en brio årsmodell-94
  • Familjetrollet
    jagäraf skrev 2009-03-06 08:44:19 följande:
    Jag gillar modellen, det är väl en Babynette. Men kan man verkligen inte få till en bild som inte är så suddig? Man undrar ju om det är något de vill dölja...?
    kameramobil gör så dåliga foton om man inte har mobilen still när man fotar
  • Familjetrollet
    tamate skrev 2009-03-06 19:36:48 följande:
    Jag har suttit och jobbat några dagar med en samlingsplats för oss som är vagnintresserad. Finns ju inget bra "bibliotek" där man kan se dom olika modellerna så jag bygge rpå en hemsida där man kan gör ajust detta. Till hemsidan så är det köp och sälj samt en enklare community.Ni är välkomna att börja testa köp och sälj sidan samt communityn men jag msåte varna att jag aldrig byggt en hemsida föut eller community heller för den delen =) så ni får gärna tips mig om ev problem som dyker uppcommunityn:retrovagnen.mylava.netköp och sälj:bytes.retrovagnen.sekan säga att jag fått superhjäp av Boothwalker och jag af som varit lite testpersoner så jag inte behöver helt skämma bort mig =) och Booth har hjpt mig att göra banner och redan börjat dela med sig av sina vagnsbilder =)
    kanonfina sidaor.ska titta närmare på dem under helgen
  • Familjetrollet
    Misery skrev 2009-03-27 11:34:04 följande:
    babybjörn hade väl mjukliftar som fanns på åttiotalet...
    jepp de fann i rosa,turkos med flera färger.dock var väldigt små.hade en sådan beg till sonen.

det känns som 100 år sen jag skrev i denna tråd.ska flytta om 2 månader så rensas det för fullt hemma

nån som vet om det är värt att lägga ut en docksele i nyskick från 70-talet?hittade lite vagnsaker i förrådet när vi rensade igenom en massa bråte
  • Familjetrollet
    Cecci78 skrev 2009-03-28 19:17:40 följande:
    www.blocket.se/vi/20896781.htm vilket pris! dessutom saknas navkapseln...
    jisses villket överpris.sen är ju vagnen väldigt smutsig på sitsen sidor
Svar på tråden Retrovagntråden 14