Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Retrovagntråden 14

Swinghunny skrev 2009-02-21 16:13:48 följande:

familjetrollet:  Me åååh vad underbart!
    ja man blev verkligen glad att se vagnen,tyvärr satt vi på spårvagnen så man kunde inte spana in sin gamla vagn så länge
  • Familjetrollet

ni som har retro sittvagnar hemma.kan nån tänkas vara lite snäll och ge mått på en standard sittdyna till sittvagn och sulky? samt väska till liggvagn,sån modell som hängs på vagnens krokar?

har tyvärr råkat slänga mönstren och måtten

• Familjetrollet
    spuff skrev 2009-02-21 16:54:59 följande:
    Familjetrollet: Min dyna är ca 90 lång, 31 bred och det där nerviket man trär över är 12 cm.
    tack vad snällt av dig
  • Familjetrollet
    AlexandraK skrev 2009-02-21 16:38:18 följande:
    Kolla min gröna sittdyna ( i den blå Brion) i mitt bildgalleri. Vill du ha måtten på den? Den är från 70-talet.
    tar gärna måtten på den
  • Familjetrollet
    AlexandraK skrev 2009-02-21 17:06:04 följande:
    Svar på #4997Längden är 79 cm, bredden är 29 cm. Sittytan är 29 x 29 cm.
    är det 29*29 cm från fotänden?eller hur lång är själva ryggen+
  • Familjetrollet

Swinghunny skrev 2009-02-21 19:31:06 följande:

Tessax: hmm...verkar ju jättekonstigt ju!  Någon annan här inne som färgat med det och "misslyckats"?
    herdins är uselt dåligt.
  • Familjetrollet
    AlexandraK skrev 2009-02-21 18:38:45 följande:
    Hela är 79 cm lång. 29 x 29 är den del där man sitter. Dvs den är 50 cm i "ryggdelen".  
    tack för svaren
  • Familjetrollet

Tessax skrev 2009-02-21 19:34:04 följande:

Ok, tack för infon! Undra om det finns någon som är riktigt bra? Hrm.....?
    har inte lyckats hitta nått bra färgmedel.den enda gången herdin har funkat är när man färgade om en åkpåse
  • Familjetrollet

Jomppelina skrev 2009-02-21 19:48:29 följande:

Springer hastigt in och vinkar och hoppas att alla har det bra! Är lite nyfiken för jag antar att det borde finnas nya bebisar i tråden, eller att det snart är dags för några av er?Håller på och flyttar och tror att jag går av på mitten. Att två kilometers flytt, i stort sett rätt över en åker kan föra med sig så mycket... *suckar* Men det skall ändå bli väldigt skönt att bli klar.
    här är allt bra.soj att det blir lite bebisar i tråden så retrovagnarna blir använda'ler*

vi ska flytta i maj till vår gamla stadsdel.
  • Familjetrollet

tezzi152 skrev 2009-02-21 21:09:28 följande:

Hej!Har en gammal EL Softy sen 1983 typ. Klädslen är fortfarande fin dvs hel, men blekt o tråkig. Funderar på att klä om den, men hur gör man enklast?Å tror ni man kan köpa nya hjul billigt till den?Tacksam för tips o råd!
    dagens nya hjul är mycket större,så om du vill ha nya hjul så får du hålla utkik efter beg hjul

jag har sytt en del klädslar till retro sulky som brio/emmaljunga.jättelätt är det oxå
Svar på tråden Retrovagntråden 14