Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj
    AlexandraK skrev 2009-01-23 19:20:39 följande:
    Jag vet att detta varit på tapeten innan...Men 429 kr för att skicka en vagn från Malmö?!?! Fast pris, taxerat på 80 kg är ju rätt mkt! Vagnen väger inte mer än 22 kg... När jag köpte Brion gav jag inte mer än 300 någonting för frakten. Hur kan det vara olika för olika bussgodsterminaler?Vem skickar med dhl här? Jag får ju för mig att dom inte skickar så stora paket. Så står det på sidan i alla fall...
    Jag skickar enbart med dhl, kostar mellan 300-500 här på gotland beroende på vart den skall (tex tätort är dyrare) och hur mycket den väger. Men jag har skickat paket allt mellan 15 och 26 kg.
    Funkar utmärkt.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Tessax skrev 2009-01-23 20:48:16 följande:
    Tror ni att man kan be en tapetserare att klä om en vagn?
    Men en som klär om möbler bör ju kunna klä om en vagn. De e ju NÄSTAN deras jobb, bortsätt från att sängen fått hjul och handtag då
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Jag har testat någon gång på Kupan i stan, då dom tagit ockerpriser för gammla slitna 90 talare, men där beror det HELT på vem som jobbar. Ibland kan man få en superfin Emmaljunga classic duo för 50 spän. och åter igen kan dom ta 5-600 för en trasig sliten emmaljunga sittvagn från 95 TYP. Beror som sagt HELT på vem som är där o jobbar.

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    jagäraf skrev 2009-01-24 10:45:01 följande:
    Jag har otroligt svårt att pruta och gör det in princip aldrig. Jag känner mig som en skurk om jag försöker! Kanske beroende på att min mamma prutade överallt (t o m i mataffären) och jag skämdes så oerhört över henne!
    hihi ja kan man få ned de en krona så e det ju värt besväret, men i mataffären, de va nytt för mig.

Men ja e nog så oxå, vågar inte pruta o skickar sambon på de uppgifterna men e jag på dåligt humör så kan jag bli tillräkligt stöddig för att kunna pruta
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    sarahl skrev 2009-01-24 11:32:21 följande:
    Får väl ändra på mig då.... Just nu känner jag att jag själv vill hjälpa. Skulle vilja göra små "behöver" paket och skicka till behövande i fattiga länder. Men hittar inget sådant någonstans.
    Finns de inte en dam i typ Endre som tar emot och själv åker ned till typ baltstaterna och lämnar behövande grejer som folk skänkt?
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    sarahl skrev 2009-01-24 11:32:21 följande:
    Får väl ändra på mig då.... Just nu känner jag att jag själv vill hjälpa. Skulle vilja göra små "behöver" paket och skicka till behövande i fattiga länder. Men hittar inget sådant någonstans.
    Sen är det lite skillnad på att pruta o pruta oxå, Tex på kupan, så visst är det en hjälp insammling. men inte betalar du väl över pris bara för de? Om du kommer in och det står en Retro vagn från 70 talet jätte fin för säg 500 så skulle jag ge de priset utan att pruta. Men kommer du in och de står en solblekt, risig emmaljunga från 97 som knappt rullar och som typ duger till reservdelar så inte ger du 500 för den? Den skulle ju inte vara värd besväret ens.
    De e ju som jag tycker, men alla är olika.

Dom som jobbar på Kupan kan vara VÄLDIGT olika i sina priser och prissättningar,. Och har en tendens till att ta för mycket på fel saker och för lite på andra som skulle kunnat ta mer på.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    sarahl skrev 2009-01-24 14:35:01 följande:
    Är det någon här som kan hjälpa mig att fixa en vagn från uppsala till gotland. kanske någon skall hit elelr känner någon.
    Jag har en vagn där som ska hem oxå, kanske kan man hitta någon som kan hämta båda, slipper de bli 2 resor till samma städer.
    3 barn.. 4 Änglar...
Svar på tråden Retrovagntråden 14