Inlägg från: Nemia noj |Visa alla inlägg
  • Nemia noj

Retrovagntråden 14

Familjetrollet skrev 2009-02-15 21:53:51 följande:
    Nemia noj skrev 2009-02-15 21:50:12 följande: vår lillan blev bortskämd då hon var minstingen i familjen.hade allt gått bra -06 så skulle vi haft en liten.men kotten lämnade oss i v 16.
    de jobbigt, vi har haft 4 kottar som gått egna vägar (pga x-grav) var 2 kämpiga år mellan stora tjejen och mellan tjejen med 2 Mf på 3 barn. (hade tvillingar) Och så fick jag skrapa vid 17 år, innan första barnet.

Men o andra sidan så hade jag haft typ 7 ungar nu annars .LITE mycket för en som knappt fyllt 25.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    Familjetrollet skrev 2009-02-15 21:53:51 följande:
    Nemia noj skrev 2009-02-15 21:50:12 följande: vår lillan blev bortskämd då hon var minstingen i familjen.hade allt gått bra -06 så skulle vi haft en liten.men kotten lämnade oss i v 16.
    Glömde, vår minsting skämms oxå bort i massor, det e min bebis som sagt.
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    oasis4ever skrev 2009-02-15 23:57:37 följande:
    Min sambos småsyskon fick åka i mina sulkys till dom va nära 5 år båda två.. oftast då vi hade varit på heldagsutflykt typ skansken osv..Dom älskade mina vagnar nu är dom 7 och 9 år snart..Åkte mest brio sulkysarna..Håller så grymt bra, körde ju pedatiskt, sköter dom pedantiskt.
    Jag är ju en sådan som annser att barnen är födda med 2 ben, så mina 2 första har fått lära sig gå, och på dagis här så är det bara 1 åringarna som åker vagn på promenaderna. Dom har ju bara 3 brio duette vagar i svart skai, så det e 6 kids som kan åka, men dom brukar väl turas om om ett barn inte skulle orka oxå.

(Sen är jag inte alltid så elak så dom får gå. Jag har en envis, kar som vägrar låta barnen bli större, han bär på 5 åringen ibland till o med.)
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Var på "" idag och fynda ett gammalt dockvagns chassi, ett emmaljunga chassi från 99 och en brio sitty chassi, Ingen klädsel på sittyn, men klädselbågar och 2 hjul var med. 2 var sönder.

Så resultatet blev att jag fick reservdelar till min nya sitty som jag väntar på posten. Fick ett emmaljunga chassi till en sittdel som vart utan, och fick ett underrede som jag TROR ska passa min dockliggdel. Har dock inte testa de sistkommna.

Har även idag efter vi vart i stan, fått ett ganska skrämmande sammtal från pappa min, han ringde och berätta att dom gått ut i radion med att det var ett gäng hästar löst på vägen mellan T och Lärbro, så jag la på tunga arteleriet på foten och tog mig hem ganska snabbt i halkan. Och visst var det vårt nya sto Rakel som var på fri fot och zick zacka i snöovädret mellan bilarna, het förstörd av rädsla och svettig. . Jag kassta bara i varningsblinkersen och hoppa ur mitt på vägen. Så ropa jag 2-3 gånger så kom hon som en bebis till mig och gick med hem.. (som tur var var det bara Rakel ute, dom andra 2 stod och sov i hagen)

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Hon verkar som hon gått under eller över tråden för den är inte av. (vi har dock haft problem för ett par år sen med jägare som släpper lös hästarna för att dom anser att vi typ inkräktar på deras förbjudna jacktmarker) MEN jag hoppas det inte är fallet idag, vi tyckte oss se spår från under tråden en bit upp i skogen sen har hon sprungit hela grusvägen ned och ut på vägen.

När jag kom med bilen så hade hon full trav mit på blanka vägen (is/snö) så jag körde rakt ut på vägen med varningsblinkers och stanna framför henne.

Bilen bakom backa upp mig med att han stod på rätt sida av vägen med blinkersen. ( SÅ glad för att det finns snälla människor) 

Hon såg helt förstörd ut min lilla bebis, hon var jätte svettig och ögonen vimmla i knoppen Men hon är ok, inga skador och nu när vi var där så åt dom mat i godan ro. Jag HOPPAS de inte händer igen.. De var RIKTIGT HEMSKT.. Och när vi fick samtalet så var vi nästan 2 mil bort, och med en massa gammlingar framför som lusa i 50 km, gissa om ja var stressad och ville hem.

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

De e värkligen min hemskaste dröm oxå att dom ska bli påkörda, vi hade ett sto för kanske 6-7 år sen som blev påkörd av swebus, men de gick bra, förutom lite skav i svansen och på rumpan sammt att hon sparka av en sko. Bussen kom upp så fort bakom henne att hon rygga ut i vägen istället för från, så sparka hon in i sidan på bussen.
    Men de var inte i närheten av här, de var när vi bodde I Rute.

Nu i denna hage har vi haft mycket problem med tjuvskyttar som invaderar skog o mark och som släpper hästarna lösa för att dom anser att dom inte får vara där. Jävla människor helt enkelt. Min Frasse höll på att gå åt för 3 år sen, då han blev lössläppt och halka in under fronten på en bil. Båda klara sig helt otroligt. Frasse fick skav o brännmärken av asfalten men inget från bilen, och inte bilen heller. Lite pälls satt i lycktan fram men de var allt.

Gråter

3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    sarahl skrev 2009-02-16 19:59:25 följande:
    Varsegod, emmaljunga kasta jag. Dock behöll jag klädseln och hjulen för de var fina.Nemia noj skrev 2009-02-16 19:35:34 följande:
    Jaså denna var inga hjul på, och ingen sittdel alls (alltså inte bara klädseln borta utan hela sittdeln). Satt en nätpåse på styret. Och en klisterlapp nede vid ena hjulbågen (hur man nu säger.)  Det var från 99 i mörkblått. Kan det vart de?
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj
    AlexandraK skrev 2009-02-17 19:36:15 följande:
    Haha... Vilken tur vi har olika smak!
    Ja håller nog med Tessax och Lokatt, den e grym
    3 barn.. 4 Änglar...
  • Nemia noj

Lite OT men vi e sååå Glada här  hemma idag, inte nog med att hydrofåren la av (eller pumpen till den) så vi har inte rinnande vatten utan sambon får bära i hink eller tunna. Så har det vart krågel med pannan idag, så vi har inte fått igång elden förrens nu och har ca 12 grader i huset... Buuuuurrr..
    Ännu mer bur när man själv går i jacka inomhus och ungarna bara kommer hem o kastar av sig kläderna, tröjor, strumpor o byxer etc och sen kommer o kramas med isbitar till händer o fötter.. Men nu sover barnen varmt. Och jag håller på att tina under en filt vid datorn

3 barn.. 4 Änglar...
Svar på tråden Retrovagntråden 14