• KakanMakan

Teutonia Cosmo 2009

Hej, är det någon som har köpt, och också kört med barn i en Teutonia Cosmo 09? Jag har varit och tittat på en idag och tycker den verkar toppen. Dyr, men bra. I och med att det är en ny modell så skulle jag vilja veta lite om hur den är att köra med barn i, hur den fungerar med ståbräda kanske etc. All info är intressant.

Andra som går i köptankar på en Cosmo får också gärna skriva, hur tänker ni?! Vad väljer ni mellan?

För oss känns det som om det står mellan Teutonia Cosmo och Bugaboo.

★ Storasyster 06 ★ Liten 09 ★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-07 22:13
    Lite mått på Cosmon.

Hopfälld vagn:
    Längd 89
    Bredd 57
    Höjd 49

Vikt:
    Med hjul (liggvagn): 14 kg
    Utan hjul (sittvagn): 12 kg
  • Svar på tråden Teutonia Cosmo 2009
  • Melanie

Jag ska försöka orka/hinna fota den ikväll när min dotter sover. :)

• Diva

Åh, en Teutonia tråd, vågar man sticka in en Lambda fråga? Ni som valde Cosmon istället för Lambdan, vad avgjorde ert val. Var på Babyland i dag och är nu i stirt sätts äker på att det blir en Labda istöället. Vad gillade ni mer med Cosmon?

• Melanie
    Diva skrev 2009-03-08 20:03:09 följande:
    Åh, en Teutonia tråd, vågar man sticka in en Lambda fråga? Ni som valde Cosmon istället för Lambdan, vad avgjorde ert val. Var på Babyland i dag och är nu i stirt sätts äker på att det blir en Labda istöället. Vad gillade ni mer med Cosmon?
    ALLT! ;D
    Nej men först när jag såg Cosmon blev jag helt kääääär i utseendet. Tyckte att det var den PERFEKTASTE vagnen jag har sett faktiskt. :) Men sen när jag började titta närmare på den så tyckte jag om funktionerna och det också. Enda nackdelen som jag tycker, är att den är så "tung". Lambdan är väl okej också, men jag gillar inte det svängda styret. Vet inte hur bred Lambdan är, men jag har alltid gillar Fun just för att den är så smal, och Cosmon är ju bara ett par cm bredare...
  • Schohoo
    Jag valde mellan Lambda och Cosmo. Men jag valde Cosmo av den anledningen att vagnen jag har idag är både bred OCH lång, och Lambda blev nästan lika lång som vagnen jag redan har! Jag har en Quinny Speedi nu. Och eftersom jag bor i Sthlm och åker mycket buss, så är längden den värsta problemet på bussarna, så därför blev det Cosmo.
  • Schohoo

Lambda är förresten 58 cm bred, Cosmo 57 cm och Fun 54 cm. Så bredden är det ju inte så superstor skillnad på!

• Diva

Ok. Ja vi bor också i Stockholm. Men jag vill ha en vagn med hög höjd också (vi är 180 resp. 195 cm långa :) ), så det blir nog en Lambda för oss i alla fall. De är hemskt fina , alla Teutoniorna, i alla fall :)

• gumtree
    Vi kollade lite på Lambdan men gillade inte styret. Kändes som det är ivägen när man ska lyfta in ett barn i vagnen. Vi provade med vår ryggsäck som stand-in för ett barn, och både jag och sambon stötte i styret när vi skulle lyfta in ryggsäcken (som man skulle göra ett lite tyngre barn, inte en nyfödd alltså)
  • KakanMakan

Jag gillade inte heller styret på Lambadan så den "gick bort" ganska tidigt i funderingarna.

★ Storasyster 06 ★ Lillebror 09 ★
  • Diva
    gumtree skrev 2009-03-09 09:22:31 följande:
    Vi kollade lite på Lambdan men gillade inte styret. Kändes som det är ivägen när man ska lyfta in ett barn i vagnen. Vi provade med vår ryggsäck som stand-in för ett barn, och både jag och sambon stötte i styret när vi skulle lyfta in ryggsäcken (som man skulle göra ett lite tyngre barn, inte en nyfödd alltså)
    Ok..värt att testa. Ska kolla det innan jag beställer! Tack för tipset.
  • mandiss

Beställde i helgen en svart Cosmo med ljusgrå mjuklift. Det var 20% på helgens köp så vi fick bilbarnstol för 1600 på köpet kan man säga! Dessutom erbjudande med skötväska och parasoll på köpet. (Babyland) Känns som mycket pengar (nästan 8500) men är ändå jätte nöjd:) Fin och funktionell vagn. Hoppas vi kommer kunna använda den från början och ett bra tag fram. Mjukliften kan sedan göras om till åkpåse. Tycker hela vagnkarusellen är en jätte djungel och har i ärlighetens namn inte lagt ner så mycket jobb på att kolla på olika modeller. Föll för denna direkt.

Svar på tråden Teutonia Cosmo 2009