• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • Morgard82

Det är skönt att känna sig välkommen in i gänget =)
    På tisdag ska vi till BM på inskrivning. Vi är i vecka 11+5 (tror jag det är).
    Det är så overkligt, samtidigt så dyker det hela tiden upp nya saker i huvudet som måste köpas/göras/fixas...*pust*

• mirakulix83

JoRy82: Vsg ta det lugnt i början med att handla saker.
    Man kan göra det mitten av graviditeten allt kan hända bebisen under tiden. Jag säger inte detta till dig för skrämma er.

• Pappan Blå

Igår var vi på långpromenad. Tre kvarter typ! Längsta frun har gått på 4 månader. Annars en lugn helg med schlager, skidor och lite annan TV.

• Morgard82

mirakulix83 skrev 2009-02-15 14:22:37 följande:

JoRy82: Vsg ta det lugnt i början med att handla saker. Man kan göra det mitten av graviditeten allt kan hända bebisen under tiden. Jag säger inte detta till dig för skrämma er.
    Min kära hustru jobbar som sjuksyrra och hon är extremt nojjig över att ngt ska hända. Men vi har inte köpt något än, men däremot har vi tittat lite på diverse saker och dessutom har svärföräldrarna massa barn-prylar såsom stol, säng och skötbord...
  • Staketpiss

Vi började shoppa loss efter v12, och efter första UL så är det shopoholic som gäller!

• Morgard82

När tycker ni att man ska berätta för nära & kära om den kommande tillökningen? Ska man göra det efter inskrivningen hos BM, eller ska man vänta tills första UL?? Vi har berättat för mina svärföräldrar just för att få ett stöd om det skulle hända något. Men när ska man berätta för alla andra?

• Staketpiss

Tja när folk börjar märka det =) Vi droppade det för våra nära och kära ganska tidigt, men vänta till efter veckan 12 dom anses vara en passering förbi den värsta riskzonen för missfall

• mirakulix83

Pappan Blå: Det var ju inte dåligt av henne. Mycket bra gjort.

JoRy82: Så är tjejer. Men det är bra att ni kan få lite bebis saker av dem.
    Ni får vänta som Staketpiss säger.

• robman1

Hejsan!
    Är ny här på familjeliv, mycket intressant sida!
    Jag och min sambo plussade i slutet av Januari, går inte beskriva lyckan!
    September är han uträknad till, vi hoppas på en pojke men vilket som är underbart :)
    Planerar bröllop också nu i Juli, vi har inte berättat för dem nära ännu att vi ska ha barn så det är lite roligt när dem kommer och har hittat fina brudklänningar, hon är ju i sjunde månaden då så hon lär inte kunna ha xs då hehe.
    Planerar att berätta nu till helgen!

Grattis till alla blivande pappor!

• mirakulix83

robman1: Grattis och välkommen in i stugan.
    Lycka till med allt.

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2