Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-05 21:06:13 följande:
    Men det har ju jag med! (tror jag..) Hur ser sömmen ut som du syr?Det är söm nr 7 på maskinen, det är två raksömmar med sicksack emellan, sys inte med tvillingnål utan med vanlig...
  • Riskiflickan
    Kavat skrev 2009-01-05 21:07:27 följande:
    Japp, det var det. Raksöm med zigzag är det 7:an du syr med då?
    Ah, ja, det stämmer... den är jättebra att sy i ex velour... blir hållbart och man kan klippa tyget precis där sömmen börjar utan att det kommer repa sig, kanon!!
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-05 22:58:56 följande:

Vill se! *tjatar*
    haha... ja, jag lägger upp bilder imon, har allt några bilder som jag kan med å lägga upp iaf :D
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-05 22:58:36 följande:

ja, det är ju den som kallas fuskoverlock. Den har ju vi tjatat om förr Kavat
    Ja, precis. Om man inte har overlock, så får man köra fuskvarianten, billigare å faktiskt riktigt bra :) overlock är så dyyyrt :(
  • Riskiflickan

mamma2003 skrev 2009-01-06 11:08:40 följande:

Kanske skall förtydliga att jag vet att det är en söm och att man har särskilda maskiner för just den sömmen . Men vad syr man för något och hur ser den ut?
    Overlock är en speciell maskin, det finns flera olika overlocksömmar, så det är inte en speciell söm, utan en maskin.
  • Riskiflickan
    Kavat skrev 2009-01-06 11:49:26 följande:
    Ja, men jag fick för mig när jag läste manualen att man skulle använda stretchsömmar och det var inte den, om jag minns rätt. Så jag vågade aldrig testa. Utan de rekommenderade en som är som raksöm och med trekanter ut åt ena sidan. Kanske var bra att manualen försvann!Söm nr 7 är mkt bättre och hållbarare att sy i stretch :)
  • Riskiflickan

Ok, nu har jag lagt upp två stackars alster i mitt galleri, brukar inte fota det jag syr, men får väl börja med det nu :D

• Riskiflickan

mamma2003 skrev 2009-01-06 15:17:50 följande:

Tack allihopa för att ni berikat min utbildning lite . Måste köpa en sån helt enkelt
    Jag med, när jag vinner på lotto :D
  • Riskiflickan

Lokatt skrev 2009-01-06 15:44:51 följande:

Söta!! Jättefin kombo med röd o lila! Du får absolut börja fota nu!
    Tack :)

Ja, jag får göra det :) har några projekt på gång :)
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6