• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

zasata skrev 2009-01-04 20:11:41 följande:

uj har jag inte mätt. bee är 56cm i ryggen
    Mät din UJ och se!
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-04 20:15:36 följande:

den är ju inte hemma :(
    Ah, nä just det. Hur går det själv då? Saknar henne massor kan jag tänka mig.
  • Kavat

zasata skrev 2009-01-04 20:20:57 följande:

hum.. får väl ta mig till en affär och kolla..
    Fråga i UJ-tråden! Eller be dem mäta som har din vagn. Det kan ju skilja mellan vagnarna, olika modeller osv.
    Jag har ju en dubbel MT här, som logiskt sätt borde vara ungefär detsamma. Men för att vara säker bör man ju ha sin vagn, eller i alla fall rätt årsmodell.

Håller tummarna att det går över och du slipper skiten!
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-04 21:19:23 följande:

jag funderade på en grej förrut, vad gör ni på FL när ni inte är här och skriver? Lindadjo och kavat tittar ju in i p&t tråden ibland, jag är där och svarar endel på frågor. mamma2003 ser man i buggatråden och zasata ser jag i shoppingtråden. men vart är ni mer och vad gör ni?? *nyfiken* kavat vet jag ju är i allergitrådar oxå ja. själv läser jag mycket inne på husdjur,pratar i retrovagnstråden, kollar shoppingtips och strökollar lite.
    Haha, du skulle bara veta!
    Jag kollar i fler trådar än jag skriver, brukar hålla lite koll i buggatråden och retrovagnstråden och p&t-tråden och en del "shoppingtrådar", men det är lite beroende på vad som ska köpas och inför reor och annat, eller t.ex traderatråden om man ska sälja för att "kolla läget" osv. Men mertiden tillbringas i alla allergitrådar, vilket nog är 5-6 st!
  • Kavat

Ja, majmammortråden läser jag ju också, även om jag inte hinner skriva så mycket jämt.

Lokatt,
    Ja, det är två mjölktrådar (en bebis och en "barn", en ägg, en allmän allergi och en sädesslag (där det även de flesta har ägg, mjölk och soja och lite annat.) Så, ja det är några stycken!

• Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-05 12:41:10 följande:

*fniss* Börja med en och klistra in den här och se om det var det som var felet Nu sticker jag strax, fick en tid på MVC för att ta ut spiralen Min hjärna säger att jag inte tänkt igenom det här alltför noga men mitt hjärta och livmoder skriker: bebis, bebis. Så vi kör på det va?
    Wihaa! Det var snabba puckar! Shit, vad det smittar, det där bebissuget...
    Synd att man är halvinvalido och en bebis på det skulle göra det ännu sämre, så jag måste träna upp mig och få klart med vad och om det är nåt knas först. Och har en make som vägrar gör det ju inte lättare heller.
  • Kavat
    Kavat skrev 2009-01-05 14:46:55 följande:
    Wihaa! Det var snabba puckar! Shit, vad det smittar, det där bebissuget... Synd att man är halvinvalido och en bebis på det skulle göra det ännu sämre, så jag måste träna upp mig och få klart med vad och om det är nåt knas först. Och har en make som vägrar gör det ju inte lättare heller.Missade ju en massa glada gubbar också!
    Klart du gör rätt, finns suget, viljan och orket så är det ju bara att tuta och köra!
  • Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-05 14:54:37 följande:

Hmm jag har varit hos läkaren nu.. Jag förstod inte ett ORD av vad hon sa. och hon skrev ut Doxyferm, i bipackssedeln står det att den ej ska användas under graviditet eftersom den har fosterskadande effekt, men enligt doktorseländet gäller det bara senare i graviditeten. Känns jävligt olustigt iaf.
    Åh... Men ring till Apoteket och fråga, de har koll på det där!
    Är det så att du inte ska använda det så får du nog be om något annat. Men surt!
  • Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-05 15:00:58 följande:

Det var de som först påpekade det, men de ringde läkaren och frågade och hon hävdar envist att det ska vara den. Jag tål ju inte Kåvepenin och sånt så det försvårar väl det hela lite...
    Åh, vad arg jag blivit...
    Ring hit och kolla med dem också!

Information om ditt läkemedel
    Du kan söka fördjupad information här, eller ringa Apoteket dygnet runt på 0771- 450 450.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6