• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

zasata skrev 2009-01-07 20:30:57 följande:

alltså jag vet inte vad jag skall ta mig till. Ebba har fått nån idé som varat fär länge nu att hon inte skall sova, försökt i en timme nu. Hon skriker så hon inte får luft och håller på att kräkas(och då får jag panik och tar upp henne) hur länge kan man låta ett barn ligga och skrika? Vad skall jag göra? Hon skriker sig till sömna, skriker nätter igenom och vägrar sova på dagen. Vi orkar inte ha henne vaken till tio, lägga oss direkt själva, och vara vakna på natten och aldrig få nån egen tid. HJÄLP!
    Har hon inte ont någonstans? Tänder?

När de väl börjat kan det vara svårt att få dem att sluta.. Kanske hon är övertrött redan från början? Byta taktik? Lägga tidigare?

Vi har under flera månader med nya sängen kämpat med att få honom att sova. I spjälisen kunde man bara lägga ner honom, läsa lite, välling, tandborstning och godnattsång, säga gonatt och gå ut och så somnade han själv.

Det har inte funkat på något sätt nu för har vi försökt att gå ur rummet så har han illvrålat och vill inte bli lämnad. Så vi har fått ligga brevid honom tills han somnat, vilket tagit 0.5-2 timmar oftast... Och vaknar han, vilket han gör minst 1 gång per natt, så blir han panikslagen för att ingen ligger brevid honom. Pust. Men nu, peppar peppar, bytte vi helt procedur, han får ingen välling alls i sängen utan i köket när storasyster äter kvällsmat och helt plötsligt funkar det mycket bättre! Eller också är det för han har feber och inte orkar protestera.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-07 20:42:49 följande:

kavat, surt med rean, när din man åkt dit och allt. löser det sig får du ihop grejer med trådhjälp? vad kostar ws på nk-rean? asereht: kul att se dig, även om du ser  utloggad ut nu. fy vad sjukdommar ni drabbas av!!
    Ja, han var lite besviken, tar ju ändå en timme i resväg fram och tillbaks över älven... Men men, en jacka fick han i alla fall. Skidbyxor saknas och skalkläder till båda... Men men vi får la se om det dyker upp något utav det eller också får man hoppas på pop-rean sen.. Fast det blir ju sämre rea tyvärr då de bara rear med 30%.

En ws upp till 92 kostar 200:- med 50%. Större 225:-
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-07 21:56:28 följande:

spöka ja, så  hette dom. Nope, de går inte sönder, de studsar! Jag beställde ju didrikson set ni vet, det var ju ett tag sen nu, idag fick jag mail om att det blivit bugg i systemet och när de skulle packa mina grejer fanns inte det settet eftersom det dröjt så med att meddela att det var slut, fick jag välja om jag ville ha pengar tillbaka eller kompensation. Kompensationen var summan jag lagt ut, 474,50, gånger två, 949 att handla för i deras shop, en shop som just nu har 50% på alla barnkläder! Så man kan säga halva halva för mig! Köpte moonkids och ejsikkelej. visserligen för vinterkläderna pengarna men jag fick fina kläder som kostat 1900 för 474.50.
    Skoj!
    Kolla kidzshop, de rear didrikssons nu, men det visste du säkert redan!
  • Kavat

Ekorrfamiljen skrev 2009-01-07 22:58:25 följande:

Svar på #568 Absolut! Speciellt nu efter julhelgerna när huset varit fullt av folk och jag har varit tvungen att masa mig till jobbet medan alla andra sov fram till lunch.
    Typ varje morgon nästan...
    Idag har jag så ont så jag tror jag går sönder... Ungarna snorar och är fortfarande febriga. Värktabletterna är tror jag bara det finns ett par kvar av.
    Maken tog min bil med bilbarnstolarna till besiktningen i morse, men bilen gick inte igenom. Men i och med att barnen ändå är sjuka så har ingen bil hemma alls. Eller jo, bil men inga barnstolar.
    Ute har det äntligen kommit snö, men vill inte gå ut med sjuklingarna.
    Nu har Po.p-rean börjat och jag sitter här och kommer inte dit eller ens till marknaden som också var planen. Maken var på marknaden i morse för att köpa, men de hade inte kommit... Mamma och pappa är på begravning. Så livet är på topp idag. NOT *gnäll* Men man får trösta sig med att det kunde varit värre!
  • Kavat

Jaha, då var det tydligen 50% på en massa på Pilutta också. Och jag sitter här utan bil...
    Jaja, jag tjänar ju lite pengar!

• Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-08 10:20:41 följande:

K Kavat: Snart är det vår och då blir allt bättre *kram på dig* Nu skall jag ut i snön och åka pulka med huliganerna.
    Tack!
  • Kavat

Asereht skrev 2009-01-08 11:35:15 följande:

Hakar på ditt gnällinlägg. Här är det snö men det är ju så jäkla kallt! Jag ids inte ens försöka gå ut med mina i kylan. De är småfebriga och hostiga fortfarande men frisk luft brukar ju inte skada. Dessutom skulle de få göra av med lite energi. Synd bara att jag inte mår lika bra själv. Jag tror inte jag har så mkt feber längre men jag har hostat så jäkligt att jag sträckt en muskel i ryggen så jag är lite handikappad idag. Sen var det ju kallt som sagt. Runt en -10 vilket iofs inte är så illa om man jämför med helgens -23 (!!!) grader! Så trots att jag normalt inte är den frusna typen så krävs det långkalsingar, stickad tröja och sockar här hemma nu. Härligt med vinter...not! Jag vill ha plusgrader!
    Skickar över en värmande kram till Asereht!

Fick lite energi här, sonen äter äntligen något! Han har levt på risdryck senaste hm, tre dagarna. Jo, han fick i sig lite fruktshake igår på risdryck och vaniljsocker och socker i.
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-08 13:57:53 följande:

Nu skall jag strax åka och klippa mig och Manne. Jag klipper mig kanske tre gånger per år så det här är en stor dag
    Ah, skoj! Oj, ska Manne klippas! Mina barns hår verkar börja växa när de är 2 år och då växer det som katten.
    Sonen har jag klippt lite grann en gång, men sen dess verkar det ha stannat i växten.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6