• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Lokatt, du får vänta till Asereht dyker upp, det är hon som är tygblöjeexperten.

• Kavat

Lokatt skrev 2009-01-05 15:18:47 följande:

ni som kanske har koll på tygblöjor, dom här har man väll inga fler inlägg i va? www.minidani.se/
    Men, om jag fattat det rätt så är Trainingpants för att skydda omgivningen från väta, men de blir obehagligt blöta innuti. Så då ska man alltså inte ha inlägg.
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-05 17:06:01 följande:

Nu är spiralen alltså ute . Någon som har koll på när man är "fit-for-fight" igen? Så man inte har sex i onödan menar jag MOHAHAHAHA
    Direkt väl förutsatt att du har ägglossning som vanligt. Det är väl det som är finessen med spiral? Men jag har däremot hört att "banta" inte är bra för då går kroppen på sparlåga, men äta rätt är ju aldrig fel.
    Skojigt hur som helst!

Jag har två nära kompisar som också ska ha i år. Men maken tvärvägrar att bli far till en till, men det ska vi väl bli två om om ett par år. För, just det ja, jag skulle få ordning på ryggen först ja.
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-05 20:40:56 följande:

Jag hade hoppats på före 17 november för då får jag utan snack behålla min gamla FGI. Men det är inte utsikterna särskilt goda för, min man ändrade sig liiite för sent för det. Skit samma, tur att han ändrade sig i alla fall
    Det är bara att sätta fart!

Föresten, har du något knep för att få honom att ändra sig?
  • Kavat

Riskiflickan skrev 2009-01-05 21:04:09 följande:

Malin med Tim skrev 2009-01-05 20:12:02 följande: Jag har en huskystar 215
    Men det har ju jag med! (tror jag..) Hur ser sömmen ut som du syr?
  • Kavat
    Kavat skrev 2009-01-05 21:06:13 följande:
    Men det har ju jag med! (tror jag..) Hur ser sömmen ut som du syr?Japp, det var det. Raksöm med zigzag är det 7:an du syr med då?
  • Kavat

Vi har för övrigt två jätte goa och ovanligt lugna barn i dag. Båda har feber... Dottern blev några testar korthårigare förstås vid örat.
    Så jag klippte av luggen lite till och satte upp tofsar för att inte missödet ska synas. Så nu är det tofsar ett år framöver.

• Kavat
    Riskiflickan skrev 2009-01-05 22:46:44 följande:
    Ah, ja, det stämmer... den är jättebra att sy i ex velour... blir hållbart och man kan klippa tyget precis där sömmen börjar utan att det kommer repa sig, kanon!!
    Toppen! Den ska jag testa nästa gång! Tack!
    Dessutom har jag ju lyckats slarva bort manualen, men den ligger väl någonstans bland mina tyghögar misstänker jag.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-05 22:58:36 följande:

ja, det är ju den som kallas fuskoverlock. Den har ju vi tjatat om förr Kavat
    Ja, men jag fick för mig när jag läste manualen att man skulle använda stretchsömmar och det var inte den, om jag minns rätt. Så jag vågade aldrig testa. Utan de rekommenderade en som är som raksöm och med trekanter ut åt ena sidan. Kanske var bra att manualen försvann!
  • Kavat

mamma2003 skrev 2009-01-06 11:46:08 följande:

Ja, det som verkar smidigast med en riktig overlock är att den klipper tyget så det blir snyggt och inte en massa onödigt tyg. Sy måste man ju göra ändå.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6