• Kavat

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

mamma2003 skrev 2009-01-05 21:47:47 följande:

Tja, han fick en Suzuki 750, det hjälpte
    Hm, tja, undrar om det räcker med en gammal dator till samlingen i verkstaden.
  • Kavat

Riskiflickan skrev 2009-01-06 15:16:55 följande:

Ok, nu har jag lagt upp två stackars alster i mitt galleri, brukar inte fota det jag syr, men får väl börja med det nu :D
    Tjusigt! Byxorna är identiska med de dottern fick till sin docka i julklapp!
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-06 15:52:47 följande:

Klara!! Ska ta en bild med dom på, så kommer dom mer till sin rätt, men minsta är inte på humör för det nu Dom är med pös i benen och resår i kanal nertill. Här kommer detalj på dragkedjan:
    Åhh, vad fina de blev!
    Jo, tyget, det var 60 grader det ska tvättas i och det fäller rättså mycket. Jag tvättade nog 4 gånger eller något sådant... Rekomenderar de där lapparna som drar åt sig färg, så det inte sätter sig på kantbandet, om du nu inte redan tvättat.
  • Kavat

Nifelheim skrev 2009-01-06 20:27:09 följande:

Morgonrock har jag funderat på, men han har en. Tror ni han tar det som en pik att den är dålig om han får en ny? haha bebis får han ju ändå.
    Gör det något?
    Min man fick ett coolt matchande badrumsset första julen av mig. Alltså tandborstsglas, tvålkopp och toaborste! Tror ni vi har skrattat åt det och gissa om hans mamma skämdes.
    Han fick för övrigt en tavla som jag målat i oljefärg också.
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-06 20:35:39 följande:

hans mamma skämdes?
    Ja, han hade ju flyttat till studentrum och hade ingen toaborste alls!
    När han städade så drog han på sig gummihandskarna och skursvamp typ. Och han bodde på 18 kvm, så han tyckte väl att det var en överflödig sak? Hans mamma hade väl inte varit nere och hälsat på och sett att han saknade en så hon skämdes väl för att det inte fanns någon toaborste tror jag. Hon pratar om det fortfarande efter 10 år!
    Jag fick ett guldhjärta till mitt halsband. :-P
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-06 18:22:18 följande:

bara för att mamma2003 visade klänningarna, var jag tvungen att fota dotterns som jag sydde för ett år sedan, men kantbanden har min mamma sytt på dom Kom på att jag har ju plus nu, lika bra att lägga ut alla i galleriet, är ju lite kul att ha det på ett ställe 
    Finfina!
    Hur gjorde ni för att slippa knappar, eftersom ni tar på den över huvudet. Blir halsringningen inte för stor då?
    Men det blir väl lättare ju äldre de är kan jag tänka mig. Hade velat se livebilder!
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-06 20:46:39 följande:

haha ok, fast i min värld är det inte direkt hon som skulle skämmas för den saken.
    Nää, inte i min heller!
  • Kavat

Lokatt skrev 2009-01-06 22:48:50 följande:

det är knappar, men de syns nog inte så bra på kortet, de är längst upp på axlarna, inte placerade frammåt, eftersom det är vanliga tryckknappar valde vi att inte placera dom längre ner, då dom blir mer i blickfånget där.
    Ah, då är jag med!
  • Kavat

Riskiflickan skrev 2009-01-06 22:45:08 följande:

haha.... ja, verkligen... :) Jag blev förresten inte aaaalls sugen på att testa detta: kokalal.blogspot.com/2008/07/att-gra-ett-scha... Men att göra av med mer pengar för sånna grejer :) :)
    Ja, det är superkul. Har gjort ett par gånger för måååånga år sedan. Är inte så svårt egentligen och bygga en kan man göra själv. Men färgen är väl lite dyr misstänker jag.
  • Kavat
    Kavat skrev 2009-01-07 08:44:15 följande:
    Ja, det är superkul. Har gjort ett par gånger för måååånga år sedan. Är inte så svårt egentligen och bygga en kan man göra själv. Men färgen är väl lite dyr misstänker jag.Alltså man kan göra budget-varianten på ram och nät och ha genomskinlig självhäftande plast på (nogrann utskuren).
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6