• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Asereht

Vi har vatten! Imorrn kan vi nog duscha också. Varmvattenberedaren måste fyllas upp och hinna värma upp men sen så!

Nu måste jag lämna plats åt tonåringen. See ya!

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    zasata skrev 2009-03-17 18:03:26 följande:
    Nix han sa inget! Han gick typ.. Sen ahr han undvikit mig. han brukar alltid stå här och tjöta då jag endå inte jobbar ;)precis, ondöigt ;)
    Märklig reaktion... Vill du ha min gissning? Det får du varken du vill eller inte  . Jag tror han är lite förälskad i dig och blev nog ledsen/snopen när han såg att chansen försvann i och med att du väntar barn.

Vad tror du om min teori?
    Nytt namn - samma gamla gris
  • Fröken Småland

Det tomma inlägget betyder att jag inte hinner skriva, jag dansar vatten-dansen för Asereht

Nytt namn - samma gamla gris
  • Lokatt
    Asereht skrev 2009-03-17 18:14:02 följande:
    Vi har vatten! Imorrn kan vi nog duscha också. Varmvattenberedaren måste fyllas upp och hinna värma upp men sen så! Nu måste jag lämna plats åt tonåringen. See ya!
    hejja!!
    Kavat skrev 2009-03-17 17:45:03 följande:
    Med mig är det inte så bra, men mest trött och matt av allt. Åkte till akuten i morse med bröstsmärtor. Igår svullnade ansikte och ja, hela jag upp. Magen var som en spärrballong och jag hade bröstsmärtor och var tungandad, smärtorna gav med sig efter en stund. Samma smärtor mitt i natten, men de gav sig då med. Och när de satte igång imorse fick jag nog, plockade ihop barnen och åkte jag in för att kolla upp om det var ok. Var "frisk" enligt de testerna de gjorde då och läkaren gav förklaringen "stress". Kanske inte hela sanningen utan en hel del beror säkert på ev. celiaki/allergi att kroppen inte funkar som den ska. Men, men, nu är hjärtat friskförklarat. Känns så löjligt för det dyker bara upp mer och mer konstiga saker med kroppen och snart vet jag ärligt talat inte vad jag gör. Orkar inte mer skit nu. Men kanske inte så konstigt heller, med tanke på hela situationen här hemma och så inte helt frisk själv heller. Jaja, ett år eller två på Aruba med helpension kanske hade gjort susen.
    Nej men oj! Fast tur det inte var något med hjärtat iaf.!
    Fröken Småland skrev 2009-03-17 18:00:39 följande:
    Tja, fast om man har en treåring som bara vill lifta ibland för att vila benen så kan det kännas lite otympligt med en dubbelvagn. P&T finns ju såklart som ett schysst alternativ men jag tycker att bebisen hamnar så knasigt i den. Detta är ju mest en kul grej tycker jag, hade faktiskt en sån till Maja som hon åkte på kanske tre gånger Vadå sa inget???? *idiotförklarar chefen*
    Hur då bebisen hamnar knasigt?

Fy, jag är verkligen för känslig, läste ett inlägg om ett en hemsk grej, jag blir alldeles tung i hjärtat och nedstämd. Får nästan ångest och det var ändå en timme sen jag läste. Slutade läsa efter en mening ska tilläggas. Det handlar om det där hemska fallet i usa tror jag det var. Och nej, jag vill verkligen inte starta prat om det här inne oxå, då bryter väll jag ihop i tårar. Men tänkte bara skriva att jag känner mig tung
    Våga vägra blogga
  • Ekorrfamiljen
    Asereht skrev 2009-03-17 18:14:02 följande:
    Vi har vatten! Imorrn kan vi nog duscha också. Varmvattenberedaren måste fyllas upp och hinna värma upp men sen så! Nu måste jag lämna plats åt tonåringen. See ya!

Hurra!!

Instämmer i Fröken Smålands gissning om Zasatas chef!

Vi var på vul idag (för att jag inte kunde sluta nojja) och fick se världens minsta bebis - 6,8 mm med ett hjärta som pickade på för fullt! *ler fånigt*

K Kavat: Skönt att ditt hjärta också mår bra. Klart att stress kan utlösa konstiga reaktioner, men men..

Om 2 timmar ska jag iväg med en arbetskompis, som jag inte känner så jätteväl, men som har en son i Vendels ålder, och se "Män som hatar kvinnor". Den är typ 2,5 timme lång och jag kommer att stensomna mitt i!! Hon har lovat att väcka mig om jag snarkar. Har försökt läsa boken 3 gånger, men den är så seeeeg. Hoppas att filmen engagerar mig mer.

Nu ska jag vila så jag orkar se inledningen åtminstone.

The confused squirrel strikes again...
  • zasata

nää det hoppas jag inte ;) men det hade vart roligt då jag är fulast på jobbet i mitt icke smink och mjukisbyxor :D

Fröken Småland skrev 2009-03-17 18:36:14 följande:
    Märklig reaktion... Vill du ha min gissning? Det får du varken du vill eller inte  . Jag tror han är lite förälskad i dig och blev nog ledsen/snopen när han såg att chansen försvann i och med att du väntar barn. Vad tror du om min teori?
  • Ekorrfamiljen

Hehe! Då är det så att han är avundsjuk, för han vill också vara gravid, bli fet och få finnar och humöret från Helvetet!!

Jag är i v. 6+6 enligt kontrollen idag. 7+0 enligt FL..

The confused squirrel strikes again...
  • zasata

ja så är det nog och vara tjock.
    Det värsta är att jag luktar hundskit! Och mitt hår är alltid fett och jag svettas för minsta lilla..

ååå vad roligt, hur mår du?

Hur liten eller stor tror ni risken för misfall är nu tror det är 10+4 idag enligt FL och såg ett hjärta i V7..

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6