• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-17 20:10:06 följande:
    Kolla, nästan lika många smileys som Lokatt!
    HAHAHAHA *fnissar tokhögt*
    Veeeet att jag gör många smilysar, det är för att fånga undermeningen i texten, eller nått
    Fröken Småland skrev 2009-03-17 20:18:07 följande:
    *fniss*Hmmm, är det bara jag som tror att bebisen skall ligga på "fel håll" där under? Alltså med huvudet i riktning mot mina ben? *riskerar att bli stämplad som hel-puckad*
    haha, det är ju inte fel. Det är bara ovant, men eftersom vagnen ser ut som den gör kommer ju bebis närmare den som kör och man får en nära ögonkontakt man inte kan få i andra vagnar!
    Våga vägra blogga
  • Lindadjo

Ok! Nu sitter jag här och är lite smånervös. Jag bestämde mig för att färga håret ändå, men struntade i serumet man ska ha i håret innan, och struntade i efterbehandligen eftersom den innehåller siliconer som inte är bra när man ska återställa håret till sitt naturliga. Hårfärgen är väl inte speciellt bra heller, men ibland måste man offra lite Jag hoppas det blir bra ändå, trots att jag struntat i två tredjedelar Och nu sitter jag här med rinnigt ägg och honung och en eterisk olja som innehåller tusen varningstexter!!! Och det är jag nervös över nu med. Och det bara rinner eftersom håret inte var torrt innan jag hade i det. Nåja, jag hoppas mitt hår inte trillar av nu!!! Det hade varit jobbigt, jag ska ju jobba på systemet i morgon!!! Dax att hoppa in i duschen och skölja ut geggan från håret nu. håll tummarna!!!

Längtar till 31 mars då vi flyttar till vårat första hus!!!!!!!
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2009-03-17 21:26:34 följande:
    Ok! Nu sitter jag här och är lite smånervös. Jag bestämde mig för att färga håret ändå, men struntade i serumet man ska ha i håret innan, och struntade i efterbehandligen eftersom den innehåller siliconer som inte är bra när man ska återställa håret till sitt naturliga. Hårfärgen är väl inte speciellt bra heller, men ibland måste man offra lite Jag hoppas det blir bra ändå, trots att jag struntat i två tredjedelar Och nu sitter jag här med rinnigt ägg och honung och en eterisk olja som innehåller tusen varningstexter!!! Och det är jag nervös över nu med. Och det bara rinner eftersom håret inte var torrt innan jag hade i det. Nåja, jag hoppas mitt hår inte trillar av nu!!! Det hade varit jobbigt, jag ska ju jobba på systemet i morgon!!! Dax att hoppa in i duschen och skölja ut geggan från håret nu. håll tummarna!!!
    håller tummarna och vill se bildbevis!
    Våga vägra blogga
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2009-03-17 21:45:43 följande:
    håller tummarna och vill se bildbevis!
    Än så länge är håret kvar... men jag kunde inte skölja ur balsamet så där noga som man ska enligt No Poo, för då kändes håret som tuggummi, tror det var en dålig idé det här... men som sagt. Lite slarvigt ursköljt balsam så känns håret normalt, så vi får se Bildbevis kommer när håret torkat lite
  • Lindadjo

Idag åkte vi förbi vårat hus och kikade på utsidan Det var såååå fint! Finare än jag kommer ihåg (på utsidan alltså!!). Vilken välansad häck de hade Vi måste ju skaffa en sån där motordriven häcktrimmare om jag ska lyckas hålla den häcken så där fin!! Ja, jag skrev jag, för sambon har redan gjort klart för mig att det är jag som får sköta trädgården, för det är inte hans "grej". Vi får se hur jag lyckas med det. Men så här i tanken (där man alltid har massvis av tid och ork och så) känns det riktigt spännande

• Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-17 22:09:11 följande:
    Lokatt: Kolla! En snorbillig S4 hemma hos dig! Fel färg i och för sig (och minst ett halvår för tidigt men ändå )www.blocket.se/vi/20728425.htm?ca=17_s
    bara att säga till om du vill att jag ska köpa och skicka! Jag har dåligt koll på vad de "ska" kosta?
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2009-03-17 21:57:54 följande:
    Idag åkte vi förbi vårat hus och kikade på utsidan Det var såååå fint! Finare än jag kommer ihåg (på utsidan alltså!!). Vilken välansad häck de hade Vi måste ju skaffa en sån där motordriven häcktrimmare om jag ska lyckas hålla den häcken så där fin!! Ja, jag skrev jag, för sambon har redan gjort klart för mig att det är jag som får sköta trädgården, för det är inte hans "grej". Vi får se hur jag lyckas med det. Men så här i tanken (där man alltid har massvis av tid och ork och så) känns det riktigt spännande
    spännande! Jag funderade på om det är dax att beställa lite från raraväxter.se snart, de har så mycket kul
    Just nu ser dock vår gräsmatta ut som en lervälling, det är så trist! hade vi ägt det här hade jag gjort många drastiska förändringar, men som det är nu får jag näja mig med lite blommor.
    Våga vägra blogga
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6