• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2009-03-25 12:04:31 följande:
    Försök att ignorera att den ena är upp-och-ner och spana istället in de über-coola brallorna
    Myshörna, nice! Snygga brallor! *gillar* Sött plutt. *gillar ännu mer*
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Vipera
    Fröken Småland skrev 2009-03-25 12:03:04 följande:
    Som utlovat: Mannes nya kuddar
    Mysigt med alla de färgerna, och plutten med coola brallor, nice!
    Vill ha en dotter men ännu hellre, ett barn...
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-25 10:43:52 följande:
    måste man orka den här dagen? Får man krypa till sängs igen tro? *trött* Smakhjälp, kan man ha en väska med kantband runt kant och lock utan att ha det på axelbanden? Eller runt bara lock och inte kanter och axelband?
    Eller kanske runt kanter å axelband, men inte på locket :) men det första alternativet, med kantband runt kant å lock låter väl fint tycker jag...
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-25 12:03:04 följande:
    Som utlovat: Mannes nya kuddar
    nice! Byxorna och manne oxå välldigt nice
    Gardinen på G eller? Du har verkligenj fått ihop temat i rummet.
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Riskiflickan skrev 2009-03-25 14:29:18 följande:
    Eller kanske runt kanter å axelband, men inte på locket :) men det första alternativet, med kantband runt kant å lock låter väl fint tycker jag...
    vad bra att jag får höra att man kan det Tror nästan det får bli så. Iaf. i huvudet, sen när jag väl sitter där kanske det blir annorlunda! 
    Våga vägra blogga
  • Lokatt

nu har jag beställt en pop ws till dottern, de kunde inte ha höstens, de hade växt för mycket. Så nu fick jag anledning att köpa den fina gula, den kommer bli så fin med bruna överdragsbyxor till *nöjd* måste hitta snygg vårmössa med gult i bara! Svårt värre tror jag.

Nu ut i solen med barn och hundar så maken får sova. Ses till kvällen, även om det just nu verkar oroväckande tomt här inne

Våga vägra blogga
  • Fröken Småland

Nejdå, jag är här (var annars?). I eftermiddag har vi varit på simskola men nu är jag tillbaka i mitt rätta element

Tack för snälla ord om lillfisen, hans myshörna och brallorna. De är för övrigt hur läckra som helst men tröjan är ännu finare. Samma mönster men inte samma pyjamas/långkalsong-varning. Ser fram emot att använda den tröjan till hans marinblå manchestersnickisar

När det gäller hans rum så är myshörnan placerad i sängen i "mannens rum". Ni gamlingar här i tråden vet ju att vi inte delar sovrum, så jag har ett sovrum, mannen har ett och Maja har ett. Manne har fått ett eget litet krypin i en större garderob med ett pyttelitet golvfönster. Men eftersom min man inte utnyttjat sitt sovrum på mer än ett år så tänker jag göra om det till ett riktigt rum till Manne. Krypin-et får vara kvar ifall det blir fler barn, och när det eventuella barnet behöver ett eget rum så finns det ett annat krypin-rum som jag kan ta som sovrum och någon annan får mitt rum. Min man sover helst i vardagsrummet på en madrass och det har jag inga synpunkter på. Han behöver sin ostörda nattsömn och det respekterar jag, och han tycker också att han ett stort behov av att kolla på tv innan han somnar, och den enda teven som har parabolsändningar är den i vardagsrummet. Däremot så funderar jag på att "förädla" hans sovplats genom att sätta in ett sängskåp som bara är att slå ut från väggen. Någon som har några smarta tankar och tips kring det?

Nej, nu börjar det osa blöja här... Återkommer.

• Lokatt

Fr.S, får han vara ostörd i vardagsrummet då? jag menar är du inte på nedervåningen om kvällarna? Eller han kanske lägger sig efter dig? Bara jag som är van att ha make som lägger sig före. Iof. pga. jobb, men ändå. och när barnen går upp på morgonen, får ni hålla er uppe då eller?
    Låter ju smart med sängskåp! Vet att det går att bygga snygga själv och om man bygger den på längden istället för på höjden, då får du en snygg möbel när den är stängd, nyttja toppen som en byrå/skänk och ha tex. tavlor, nån ljustake på. Kan bli hur bra som hellst!

köpte du fröjan eller skjortan i det motivet? tittade på dom idag och gillade inte alls tyget och modellen i skjortan nämligen.

var på mardrömms prommenad nyss oxå, två trötta trotsiga barn som inte lyssnade alls och inte gick ordentligt, en liten som satt och smågnällde och en valp som inte ville gå i koppel, samt en 55kg`s hund som blev stressad och drog samt fick världens spel!

Våga vägra blogga
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6