• Lokatt

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Välkommen till snacktråden för kreativa barnvagnsnördar!

Vi som hänger här gillar barnvagnar och pyssel. Det pysslas lika mycket med och till vagnarna som med annat.

Vi pratar barnvagnar och barnvagnstillbehör, barn kläder och pysselgrejer i massor och en varning är på sin plats att utfärda redan här: Det kan smitta!

Här pratas det även om allt och inget, om senaste pysselprojektet, annonser på blocket, saker man fyndat eller om familjen. Inget är ot så prata på! Huvudsaken är att vi har trevligt.

Detta är del 6 av tråden och nu är vi som en enda stor familj här!

• Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-26 10:56:30 följande:
    Jag har letat och letat men de har varit på tok för dyra eller för långt borta. Men nu är det RÄTT pris och mindre än två mil att köra. Hämtar kl fyra... www.blocket.se/vi/20859183.htm?ca=17_s
    missade det inlägget, kul! bra pris va?
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Asereht skrev 2009-03-26 11:05:48 följande:
    Sjysst! Själv ska jag börja hålla utkik efter enkelsängar till grabbsen. Jag vill ha en speciell modell och då gärna med sänglåda. Jag vet inte vad de heter eller vart de är köpta men jag vet hur de ser ut. *s* Nja, vi har lite samma problem men bara där vi har slityta sas. Där vi går mest alltså. Men hittills har det alltid kommit igång av sig själv. Vi har däremot rätt stort mossproblem iom att vi har skogstomt. Men vissa saker får man lära sig leva med. Vår leriga stig/gång däremot över gräsmattan är inte kul. Men vi kommer att göra riktig gång av den värst slitna delen iom att vi inte har gång ända fram till huset. Det är gräsmatta där och den slits ju rätt duktigt. Tyvärr inte till någon hjälp alltså. *sorry*
    vi har ju gräsmatta modell mindre, även om den inte är pytte, så används hela ytan av barn och hundar, samt att jag går ut baksidan vägen med retrovagnen nästan dagligen. Så hela slits *suck*
    Andra år har det kommit tillbaka skapligt, men i år vette katten, det är illa nu alltså.
    Fröken Småland skrev 2009-03-26 11:07:41 följande:
    Wow, bra tips! Klart det går bra med äldre kläder, det tycker de nog bara är roligt. Var ni imponerade av nya kläderna som kom idag? Jag är kär i molnen (fortfarande!)
    Nya, idag?! *kollar upp* Jag älskar ju oxå moln Minstingen är så fin i sin meandi molnmössa med filt till så!
    Våga vägra blogga
  • Lokatt
    Asereht skrev 2009-03-26 11:07:50 följande:
    Jag har stickat en mössa. Jag modellar själv. Ser inte klok ut som vanligt men det får ni ta. Lustigt att mina ögon ser gröna ut på bilden (om det nu syns när jag förminskat den) för jag har noll grönt i mina ögon irl. Dessutom ser jag väldigt ihopklämd ut på den förminskade bilden. *snyggt*
    FIN!!
    Såg du mitt inlägg härrom dagen att jag använder torgvantarna i princip dagligen!? De är mina favvo genom tiderna tom.!
    Våga vägra blogga
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-26 11:08:52 följande:
    missade det inlägget, kul! bra pris va?
    Verkligen, de brukar ligga runt 500:- eller mer. Nypris är 1.400:- på IKEA. Så jag är mer än nöjd, gillar att göra fynd som ni vet. Köper gääärna begagnat och "förädlar" själv för om ett halvår så har jag en ännu bättre idé och behöver inte gråta blod över "fel-köp"

Asereht: Du är alltid snygg, även när du är lite klämd. Mössan är också fin .
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-26 11:15:23 följande:
    Verkligen, de brukar ligga runt 500:- eller mer. Nypris är 1.400:- på IKEA. Så jag är mer än nöjd, gillar att göra fynd som ni vet. Köper gääärna begagnat och "förädlar" själv för om ett halvår så har jag en ännu bättre idé och behöver inte gråta blod över "fel-köp" Asereht: Du är alltid snygg, även när du är lite klämd. Mössan är också fin .
    oj, såpass i nypris, verkligen ett fynd då!

Nu sitter jag och klurar på vad jag ska ta på barnen, planerna ändrades här lite ju
    Fattade ni texten som att varje barn som hade det fick något litet? eller får vi bara en även om alla tre har det tro?
    Våga vägra blogga
  • Asereht
    Lokatt skrev 2009-03-26 11:14:11 följande:
    FIN!! Såg du mitt inlägg härrom dagen att jag använder torgvantarna i princip dagligen!? De är mina favvo genom tiderna tom.!
    Nä, det har jag missat. Vad glad jag blir! {#lang_emotions_heart}
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2009-03-26 11:20:59 följande:
    oj, såpass i nypris, verkligen ett fynd då!Nu sitter jag och klurar på vad jag ska ta på barnen, planerna ändrades här lite ju Fattade ni texten som att varje barn som hade det fick något litet? eller får vi bara en även om alla tre har det tro?
    Det stod ju i texten att alla barn som har Meandi-kläder på sig får en present. Så det är klart att alla tre får varsin!
  • Lokatt
    Fröken Småland skrev 2009-03-26 12:10:59 följande:
    Det stod ju i texten att alla barn som har Meandi-kläder på sig får en present. Så det är klart att alla tre får varsin!
    får satsa på det då

Brukar dom sälja kläder på mässor? det vore ju perfekt ifall de hade kanin eller molntröjor! jag har ju köpstopp, men på mässan ska vi få handla lite
    Våga vägra blogga
  • Asereht

Vad trevligt det är när solen skiner men det är fortfarande för kallt för att det ska vara skönt. Riktigt isande vindar. *brrr*

Grabbsen är ute och härjar omkring på tomten, själv tänkte jag sitta några minuter här och roa mig men här var det tomt (i typ alla trådar jag läser). Så jag går och dammsuger köket istället. *uttråkad*

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • Kavat
    Lokatt skrev 2009-03-26 12:17:27 följande:
    får satsa på det då Brukar dom sälja kläder på mässor? det vore ju perfekt ifall de hade kanin eller molntröjor! jag har ju köpstopp, men på mässan ska vi få handla lite
    I gbg hade de fiskedamm (gamla kollektioner) och sen sålde de kalaskläderna och traktortröjorna. Så de har inte hela kollektionen, men vissa grejer med.
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6