MajaLarsson skrev 2009-01-04 00:38:42 följande:
och: jag tror att det bara är nån vanlig virusinfektion, det var därför jag bad om husmorsknep att ta till! Men om det inte gått över till på måndag kommer jag nog åka till
vc iaf tror jag.. Men det är för tillfället mest synd om mig i hela världen! På måndag ska vi få besök av barnens kusiner varav den ene är en liten prematurpojke som är runt 10 veckor tror jag... Kanske är idé att be dom komma en annan dag istället?
Ipren, en 200 och en 400 tillsamman, ordinerades av läkare då jag hade så ont så jag ville ha sondmatning och bara grät.
Ingefära, vitlök är bra för immunförsvaret, jag vill påstå att färsk ingefära rivet blandat i valfritt te gjorde susen med min hals. i med pressad vitlök också, det sägs vara bra. gott, nä men värt att testa. Jag brukade riva så mycket så jag hade ungefär en tesked ingefära i varje kopp te jag drack och en pressad vitlöksklyfta i samma kopp. Glöm inte honung, den är bakteriedödande, men inte efter att den är upphettad över 70 grader. Att ta en sked honung och sitta o suga på kan vara skönt.
Och så gurgla med saltvatten, läkaren sa till mig att en liter vatten, en tesked salt. koka upp och låt svalna till lagom temp.