Svar på #33
flisan16 skrev 2009-01-04 16:27:09 följande:
Svar på #30Ok, för det känns som att ingen är det när man läser här. Många tips o tankar om vad det kan vara och råd om mediciner som faktiskt är receptbelagda styrkor. Dessutom verkar det inte som att man vet riktigt hur det fungerar i vården, varför man tar in vissa saker men inte andra utan väljer att avvakta 2-3 dagar ytterligare.Hoppas du kryar på dig Ts.
Nej men tråden går ju ut på att ge tips, råd och knep man kan ta till hemma. Där inbegriper nog också bra mediciner på apoteket man kan pröva. Ganska dumt att rekomendera något som är receptbelagt, för då måste ju TS först få komma in till vårdcentralen.
Jag vet hur det är i vården, och man tar ju in personer med mest akuta besvär som behöver komma samma dag, dessa tider kallas akut tider.
Men jag tycker att ibland måste det vara svårt för den som svarar i telefonen att avgöra hur pass sjuk personen som ringer verkligen är, man ser till symtomen men man vet ju ändå inte hela biten. Och personen som ringer vet ju självklart bäst kring sin egen kropp.
Där av bytte jag till en helt underbar husläkare för han fixade alltid fram en tid.
Oc dessutom känner jag ju honom och han mig så det blir bettydligt trevligare för mig att gå till doktorn då jag är lite sprut rädd osv.
Nym
Ja mina mandlar börjar se för jävliga ut rent ut sagt. Den ena är jätte stor med stora gropar och skit i, totalt sönder inflammerade.
Men sen har jag hört att mandlarna är de som tar upp nfektionen först, utan dessa kan det bli lättare att få ÖLI eller lunginflammation, vilket jag inte är så pigg på då jag har astma. men sen vet jag faktiskt inte om det helt stämmer.