• MajaLarsson

Halsont! :-( Kan knappt svälja!

Inatt kunde jag knappt somna för jag fick en känsla av att jag inte kunde andas, jag blev allt trängre i halsen.

Idag har jag lika ont och är väldigt trång i halsen (en klunk med vatten behöver jag svälja två ggr för att få ner och ibumetintabletten känner jag på alla sidor av halsen...)och har ett starkt tryck över öronen.

Vad ska jag göra?! Finns det nåt fiffigt husmorsknep att ta till?

• Svar på tråden Halsont! :-( Kan knappt svälja!
  • Baba Screetch

samma temp och har varit sedan dag ett... fast kan skilja nå´n 0.? grad under dagens lopp...

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Baba Screetch

mellan 37.5 - 38.7 cirka...

o min normaltemp brukar ligag runt 36.6

• flisan16

37.5 är ingen feber men om tempen fortfarande ligger på 38.7 efter 9 dagar så skulle jag ge dig en tid till Vc

• jag25

Jag va ett halsfluss barn och tonåring... tillslut blev jag inte juk av min halsfluss utan kunde gå med den utan att igentligen vara sjuk. MEN detta ledde till halsböld och det skulle jag inte vilja att nån gick igenom, jag va inlagd 2 veckor på sjukhus pga att jag inte ens kunde öppna munnen, bölderna va tvungen att pungteras (fruktansvärt) därefter operarde de bort mina halsmandlar, sen dess har jag typ inte vart sjuk alls :)

• Baba Screetch
    Svar på #44
    flisan16 skrev 2009-01-04 19:51:53 följande:
    37.5 är ingen feber men om tempen fortfarande ligger på 38.7 efter 9 dagar så skulle jag ge dig en tid till Vc
    inte ens om man ligger under 37 som ordinarie frisktemp?

Bra isåfall

jag hoppas iallafall attd et är på väg ner nu för jag orkar inte vara sjuk mer.. att inte få sova tär på en
  • flisan16
    Svar på #46
    Nepp, feber har inget med att man är sk lågtempare i vanliga fall.
    En infektion med feber i 9 dagar som inte ger med sig kan bero på en bakterie och kanske måste behandlas. Har du dessutom en kraftig hosta borde man kanske lyssna på dina lungor eftersom det kan bero på dem.
    Krya på dig
  • MajaLarsson

oj, här var det en massa nya inlägg!

ska testa nässpraytipset och imorgon blir det raka vägen till apoteket för att köpa zyx (en värktablett för halsen enl. reklamen)!

Baba ... : Min temp ligger runt 36 i vanliga fall och även om det inte är feber runt 37.5 så känner jag mig påverkad av den högre tempen... Runt 38 grader så blir jag väldigt dålig, är lite känslig för feber

• Baba Screetch
    Svar på #47
    flisan16 skrev 2009-01-04 20:13:16 följande:
    Svar på #46Nepp, feber har inget med att man är sk lågtempare i vanliga fall.En infektion med feber i 9 dagar som inte ger med sig kan bero på en bakterie och kanske måste behandlas. Har du dessutom en kraftig hosta borde man kanske lyssna på dina lungor eftersom det kan bero på dem.Krya på dig
    Tack

Ja den där hostan gör mig galen...
    nästan så jag får panik o inte vill gå o sova för jag vet vad som väntar

O sen det att varje gång jag hostar så spränger det i hela skallen... usch, natten närmar sig

För övring håller jag med TS som åxå var lågtempare att man klänner sig allmänpåverkad av att ha en högre temp än vanligt... har inte samma ork då... sen att jag ite har det nu vet jag ju beror på sömnbrist... men om halsen hade börjat ge sig med hade det ju varit skönt
  • flisan16
    Svar på #48
    Japp klart man kan känna sig påverkad om tempen stiger över sin egen normaltemp trots att det inte är feber. SJälv är jag oxå ganska risig kring 38 grader...
Svar på tråden Halsont! :-( Kan knappt svälja!