-
Okej, ja Minima är typ den bästa för "egen" layout! Men kolla in länken jag skrev. Där stod en massa om html kodning iaf. Så där kanske du kan få en hint om var du kan klistra in koden!Carisma95 skrev 2009-02-06 09:41:53 följande:Ja, jag hade nån konstig mall innan, men bytte till Minima (som min "vanliga" blogg har). Men det hjälpte inte. Men tack för att du försöker.
-
Carisma; Hur lägger du upp bilden? Laddar du upp den från datorn? Prova annars via någon "bildsite" på nätet. tex photobucket.com
-
jag förstår verkligen det! Det är säkert något retligt litet skitfel!Carisma95 skrev 2009-02-06 12:16:55 följande:Ja, det är direkt från datorn iofs.Kanske ska prova photobucket... Jag är snart halvt desperat.
Har du provat (ve och fasa) att lägga upp headern i din riktiga blogg? Du behöver ju inte spara sedan...
-
Carisma: det är inte något fel i bilden som du vill ha in? Alltså att den är för stor (MB mässigt) eller att den är felsparad? I fel format alltså... Fast det låter ju inte så. för du kunde se bilden i photobucket? Antar att du lagt upp den där. Låter helskumt att du ser den där den läggs upp, men inte sen... finns det ingen man kan maila? Typ kundtjänst
-
Beskära hjälper inte alltid om det är en väldigt stor bild. Du måste förminska bildens antal pixlar!ebbebulan skrev 2009-02-07 16:25:58 följande:Ja, fast jag har ju gjort det. Jag har beskärt bilden i nåt program men ändå så är den ju så stor :(
-
Teckenspråk är mitt andra språk. Tecknar flytande (krävs lite "kom igång" dock). Det är så kul, men har inte haft användning av det på länge tyvärr. Hoppas få mer av den varan i framtiden
OT OT! -
Varför försvinner inläggen ibland när man uppdaterat? Nu försvann allt när jag tog bort headern... Vet att det diskuterats, men orkar inte kolla igenom tråden efter det. Hoppas ni vill förklara ändå.
-
nu kom allt tillbaka, när jag hämtade dit headern igen.. knäppt...
-
Vart gör ni slideshows?
Jag gjorde min via slide.com men får inte in den i bloggen. Den blir halv! Jag har en testblogg och har där tre kolumner. Har det med saken att göra? -
Jag vill alltså ha bilder (bildspel, pussel osv) som gadgets i ena kolumnen, men kolumnen är ju för smal... Någon som vet hur jag kan lösa det?