Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
Isorfidien skrev 2009-01-10 22:36:54 följande:
Isorfidien skrev 2009-01-10 22:36:54 följande:
Okej, om jag nu skal prova mig på detta med egen bakgrund. hur fixar jag till spalterna? Har ni speciella "pixel antal" på dem? Hur långt in de kommer osv... Alltså om man vill ha massa smpbilder/saker vill man ju inte att det skall ligga i inläggsfältet/bakom all text.Hur vet jag när texten börjar? Är det bara att prova sig fram eller har ni mått på det? Jag kör som orginal fortfaranda. Alltså inte tre spalter (eller okej, kolumner!!)
jo alltså, jag förstår nog HUR man lägge rin den, men inte hur man gör den!
Men det är bara att kopiera en redan färdig bakgrundsbild och öppna den i PS tillsammans med den "nya2 ilden jag gör och sedan jämföra så att spalterna kommer på samma ställe. Skall prova det sen
jag kollade pixlarna på en bild på The Background fairy och den var 1480 x 1140 eller ngt. men jag provar mig fram. Jag bara undrar hur jag vet var spalterna skall börja liksom, så att inte texten kommer för dem o så.. men skall prova att öppna ett tomt dokument och en färdig bakgrund i PS och jämföra
Beas barnslikheter skrev 2009-01-11 22:54:43 följande:
Det är väldigt tårkigt att man inte kan söka efter ett inlägg i en tråd.. Jag är hemskt lessen för att fråga för jag vet att frågan varit uppe flera gånger... men en besöksräknare... eller liknande. vart finns det? och hur lägger jag in det?
Ja men förlåt... Det stod ju om det överst på denna sida ju...
Om man vill ha en liten bild som är klickbar, hur gör man? Jag har mina bilder på photobucket och länkar därifrån. Min stora bild är klickbar, men just för stor, för man ser bara halva... vill ju ha en liten bara!
Får väl även ta att avslöja min blogg, så att ni kan få se det man pillar på! Gör inte så mycket, men lite ibland..
crazy-malin.blogspot.com/
Fru annmi skrev 2009-01-17 11:17:41 följande:
Fru annmi skrev 2009-01-17 11:25:13 följande: