Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Eliva:
    Att hon lägger upp bloggarna i listan till TS:en så man lättare hittar de bloggar man skriver om. Dvs slipper bläddra bakåt i tråden eller att man måste skriva in bloggnamnet i inlägget hela tiden.
    vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    Egogirl skrev 2009-01-22 16:15:33 följande:
    Hm, något måste vara fel med min blogg, för ibland är saker och ting borta för att sedan komma tillbaka efter någon minut på sidan.. Bakgrund försvinner, och allt på sidorna som besökräknare, min press och kontakter för att sedan komma igen sedan. Varför blir det så?
    Hinner sidan ladda färdigt då?
    För det kan ju ta lite längre tid för bilder m.m. jämfört med texten.
  • Carisma95
    Eliva skrev 2009-01-26 14:55:53 följande:
    Hörni tjejer (för här är väl bara tjejer?), vilka av alla dessa "blogg-rankning-sidor" tycker ni är bäst? Finns ju en hel uppsjö av olika blogg-rankningssidor; Bloggtoppen, blogportalen, topblogger, startblogg, bloggtrafik osv, osv. Jag vill inte ha hur många knappar och länkar som helst på min blogg. Jag kan tänka mig max tre och jag vill få ett utbyte tillbaka, alltså att jag känner att dom verkligen genererar mig fler besökare. Vilka tycker ni är bäst? kjeckit.blogspot.com
    Jag gillar bloggtoppen, men det är säkert en smaksak.
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-26 16:11:48 följande:
    Alla mina bilder blir allti' klickbara bara sådär ...
    Japp, mina med... Lyx..?

Däremot har jag fortfarande inte kunnat få till inläggsjusteringen, där man kunde lägga in "röstning" på inlägget. T.ex. bra, ok, dåligt.
    Sparar jag så syns det ändå inte på bloggen sen...
  • Carisma95
    Fru annmi skrev 2009-01-26 16:49:21 följande:
    Carisma95 ...Hur har du lagt in dina bilder?För du har ju faktiskt så de blir Stoora när man klickar på dem...
    Jag ändrar normalt sett inte storleken.
    Däremot kan bilderna bli enorma på bloggsidan (dvs inte få plats i mittenkolumnen), men då ändrar jag inte antalet pixlar på bilden och tar ner pilen nere i ett hörn på bilden och "drar" ihop den manuellt bara.

Annars gör jag som dig Annmi. (Dvs bara lägger in den i ett vanlig inlägg).
  • Carisma95
    rullgardinsflikkan skrev 2009-01-28 13:43:56 följande:
    Kan man lägga in youtube klipp i blogspot?
    Ja, du kopierar html-texten som står i "bädda in" länkten till höger om klippet.
    Sen är det (har jag för mig?) att du klickar på redigera HTML när du klickat på skapa inlägg (finns ju html och skriv som "underrubriker").

Klistra in det där och förhandsgranska, då ska du se en "stillbild" på klipppet, om allt är rätt.
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    dags att ta det lugnt skrev 2009-01-28 14:18:11 följande:
    jag har inte använt html kod när jag lagt in youtube i bloggen utan jag har bara kopierat adressen som visas när man är på det klippet man vill visa i bloggen. sen har jag bara klistrat in det i "nytt inlägg" och publicerat. har funkat jättebra.hoppas ni förstår hur jag menar
    Ja, nu menar jag inte under Layout --> redigera HTML...
    Utan när man skapar ett nytt inägg så finns det en liten flik där det står HTML. Men det kanske går att bara klistra in på "skriv" också, jag har aldrig testat.
  • Carisma95
    Dhella skrev 2009-01-29 17:04:13 följande:
    Jag frågar igen? Någon som vet hur jag gör för att få in tre spalter i bloggen?Hittar inget någonstans
    Du måste ändra i html-texten.
    Jag krånglade ett bra tag med "översättningar" jag inte förstod. Men den här lyckades t.o.m. fixa det.

http://www.threecolumnblogger.com/2008/09/three-column-minima-layout-version.html

Fast det är på engelska.
  • Carisma95
    Lioness skrev 2009-01-29 18:34:22 följande:
    Hejsan, finns det några fler sajter där man kan göra sin signatur än MyLiveSignatur.com? Hittar ingen jag gillar...lioness
    Men man kan väl även skriva en EGEN signatur på den sidan? Har jag för mig.... *osäker*
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?