Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Leather Cravat skrev 2009-02-02 13:52:35 följande:
    Nepp, då såg man ännu mindre av den.
    Ok, vad kass... Då har jag nog tyvärr inga bra idéer. Nån annan kanske?
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    Lindisen81 skrev 2009-02-02 15:26:43 följande:
    hej hallå igen =)nu kommer en fråga som svarats på massor av gånger tror jag! men skriv gärna in vilken sida jag hittar lösningen om ni inte orkar svara =)jag vill ha tre spalter =)så som Lioness har!så himla fint!tänkte sitta ikväll med layouten, ska ändra bakgrund oxå, igen =)
    http://www.threecolumnblogger.com/2008/09/three-column-minima-layout-version.html
  • Carisma95
    Lindisen81 skrev 2009-02-02 15:36:06 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-02 15:27:55 följande: så var det detdär med engelskan... ska sättasambon på översättning ikväll =)
  • Carisma95
    Buschiq skrev 2009-02-02 16:19:05 följande:
    Nja, nu tänker du nog lite tokigt, det är antalet pixlar på gadgeten som ska minskas, inte bredden på kolumnen. Till Leather Cravat: Om man kikar på html-koden som ligger i bokstavs-gadgeten borde det finnas höjd och bredd även där. Minska pixlarna till samma bredd som du har i din kolumn ( kan vara läge att kolla det först om du inte vet) och minska sen höjden proportionellt. Alltså lika många procent på höjd och bredd. Då ska det funka hoppas jag. Jag gjorde så på ett bildspel från photobucket som var för brett för min blogg och det funkade bra. Värt att testa ialla fall .
    Så ska man naturligtvis göra. (Men det hade kanske funkat om det inte varit så stora justeringar på kolumnen). *intalar mig själv*
  • Carisma95
    listoplisto skrev 2009-02-01 19:19:56 följande:
    I princip kan man säga att alla bilder är upphovsrättsskyddade på ett eller annat sätt... det är inte tillåtet att knycka bilder hur som helst, och om det inte framgår något särskilt av en bild så ska man utgå från att den ÄR upphovsrättsskyddad.Däremot finns det en massa sajter på nätet som erbjuder gratis bilder, som man får använda för privat bruk utan att man riskerar att bryta mot lagen.Sedan är det väl rent praktiskt så att det är sällsynt att folk åker fast för bildstöld. Nätet är stort och det är nog inte så lätt att spåra "sina" bilder. Men det allra mesta är som sagt upphovsrättsskyddat.
    Om man t.ex. söker på "free wallpaper" och använder sånt som bakgrund i bloggen (alt. justerar det innan man använder). Är det lagligt?
  • Carisma95
    4ungar skrev 2009-02-04 13:52:08 följande:
    denna här tråden är ju jätte lång, så jag har inte läst hela... jag förstår inte hur man lägger in besöksräknre i bloggen. Har räknare från sunset och har försökt lägga in dem, men det syns lixom inget... Någon som kan hjälpa mig ? ;)
    Nu har jag en från utvecklarna.se men det borde väl fungera på samma sätt (?)
    Du har en html-kod och lägger till den under "lägg till gadget" och sen väljer du html/java, klistrar in texten och sparar?
  • Carisma95
    Leather Cravat skrev 2009-02-04 15:20:21 följande:
    Mufflon skrev 2009-02-04 15:17:44 följande: Äh, är ju lätt. Gå till "Layout", klicka sen på "Lägg till en Gadget" och sen klicka på "HTML/Java Script och klistra in koden. =)
    Det känns också som svaret på ganska många frågor.

Det och FruAnnmis "FÖRHANDSGRANSKA".
    De två grejerna får du lägga i TS:en Mamasnest. 
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?