Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Dhella skrev 2009-01-31 13:14:10 följande:
    Så har jag oxå gjort med det bli inte lika fint som på din, ser bara konstigt ut i min blogg.Så kan jag inte ha det
    Vad heter din blogg? (Så jag kan kika).
    Pixxi skrev 2009-01-31 13:44:37 följande:
    Det verkar som inte alla kan komentera min blogg.. det är så tråkigt. Kan jag ha ställt in den fel någonstans?
    Det funkade för mig, men jag har iofs google-konto.
    Kolla under inställningar --> kommentarer, om du lagt in att bara vissa får kommentera.
    vastragotaland.blogspot.com - From my point of view!
  • Carisma95
    first timer skrev 2009-01-31 13:40:00 följande:
    Är det någon som har tid o lust att ge mig lite feedback på bloggens utseende.Tack!♥sofielskar.blogspot.com/
    Bakgrunden, klockan och det svart-vita fotot passar bra ihop. Klassiskt.
    Känns lite tomt högst upp. En snygg header-bild kanske...?
  • Carisma95
    Dhella skrev 2009-01-31 19:20:13 följande:
    Här fanns många fina bakgrunder att välja på, sååå nu har jag beslutsångest!!! Men den helt klart bästa sidan hittills bland dom jag gått igenom Enkelt oxå www.moobackgrounds.com/
    jättefina bakgrunder!
  • Carisma95
    bluerose skrev 2009-02-01 11:37:14 följande:
    Jo jag vill ha med bilderna längst upp med mitt namn typ...
    Ska de ha flera bilder som "header" (?) måste du redigera ihop dem i någon bildredigeringsprogram, t.ex. Photoshop, paint osv.

Är det bara EN bild, så går du in på layout och klicka på redigera (vad står det, titel?). Ja, i alla fall "gadgeten" högst upp, där din bloggrubrik står. Där kan du lägga till en bild. 
  • Carisma95
    guild skrev 2009-02-02 12:32:41 följande:
    kan man inte byta bakgrund utan att allt försvinner på sidan?? Testade och förhandsgranskade och då var allt borta...klockan och allt extra man lagt in?! Då kan man ju aldrig byta bakgrund, om man inte vill börja om från början med allt.
    Jo men bakgrunderna från thecustestblogontheblock.com tar väl inte bort resten? Den läggs ju till som separat gadget!
    Däremot är det lurigt att lägga till en Pyzam-bakgrund. Då försvann allt mitt...
  • Carisma95
    Dino78 skrev 2009-02-02 12:01:20 följande:
    Passar på att fråga här: HUr gör jag för att byta bakgrund? Som det ser ut nu är det bara blå färg men jag skulle gärna ha något annat som bakgrund?Kan tillägga att jag är URPUCKAD på såna här grejer, så om nån vill förkalra gör det som om jag vore 5 år
    Då äää de såå häää föjstå du... (Nä skojar bara)

Kolla sidan jag länkade till ovan. Hittar du en bakgrund du vill ha, klicka på den. Då får du en sk. "html-text" som du kopierar.
    Gå till layout --> lägg till gadget. Klistra in den texten. Spara. Klart!
  • Carisma95
    guild skrev 2009-02-02 13:12:59 följande:
    försvinner inte allt då, om jag byter från pyzam till the cutest...?
    Åt det håller tror jag inte att det gör det.
    Som sagt cutest.... har ju bakgrunden BARA som gadget! Den påverkar inte html-texten som resten av bloggen är "uppbyggd" på.

TS:
    Skriv in "FÖRHANDSGRANSKA" i TS:en så fru annmi inte skriker sig hes...
  • Carisma95
    Leather Cravat skrev 2009-02-02 13:20:21 följande:
    Har hittat en rolig grej som jag har på min blogg nu, bokstäver som man kan bilda ord med :PUndrar bara om någon kan "skriva" något, vill se om texten är kvar när jag tittar. Vet om att den ser lite konstig ut. =/www.gustafus.blogspot.com
    Det funkade (Tror jag). Men man ser inte alla bokstäver. Kolumnen är för smal för hela "rutan" med alftabet+anslagstavla.
  • Carisma95
    Leather Cravat skrev 2009-02-02 13:24:02 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-02 13:23:06 följande: Yeey, det du skrev var kvar. :DJa, ser lite dumt ut. Vet inte hur man ska göra för att hela ska synas dock. =/
    Jag tror du kan ändra det i html-texten om du ändrar antalet pxl där det står sidewrapper.

I min ser det t.ex. ut så här:
    #sidebar-wrapper {
      width: 220px;
      float: right;
      word-wrap: break-word; /* fix for long text breaking sidebar float in IE */
      overflow: hidden;      /* fix for long non-text content breaking IE sidebar float */
    }

Testa att öka från 220 px till 260 eller nåt.
    Och jag säger det innan fru annmi; FÖRHANDSGRANSKA innan du sparar!!!
  • Carisma95
    Leather Cravat skrev 2009-02-02 13:29:55 följande:
    Carisma95 skrev 2009-02-02 13:26:30 följande: Fungerade inte, 260 px var för litet och när jag ökade mer så försvann allt. =/
    knepigt....
    Men tänker vi fel? Testa tvärtom, minska till 160 px då.
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?