Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Okej vanlijlatte - klart du kan lägga till en sådan på blogspot också. Om du tar ett bildredigeringsprogram så gör du en osynlig bakgrund, skriver ditt namn med fina bokstäver som en signatur och sparar denna bild. Denna bild länkar du in till varje inlägg på slutet. Om du länkar via webben eller fotokonto så har jag lagt till en instruktion angående detta i min blogg - om du länkar in bilder så här så tar de ingen plats alls. Har du inget sådant program så kan man ladda ner ett härifrån www.getpaint.net/index.html ett enkelt redigerarprogram och helt gratis att ladda ner - lagligt!

Jag länkar in alla mina bilder och jag har fortfarande 100% kvar av kontot att utnyttja.

Fru annmi - vad är det du har problem med? Jag har ingen större lust att söka igenom alla sidor. Vi är ganska duktiga på att skriva här inne.

• Isorfidien

Kul att jag kunde hjälpa till lite.

Jag insåg ganska snabbt att en sådan som jag som älskar att ta kort kommer att fylla upp bloggen ganska snabbt men så såg jag att man kunde lägga till från webben och det kostar absolut inget utrymme.

Vaniljlatte skrev 2009-01-08 11:11:42 följande:
    Isorfidien skrev 2009-01-08 11:08:49 följande:
    Vad smart! Jag har aldrig länkat in bilder förut, läste just om det i din blogg Får sätta in mig mer i det nu då.. Tack snälla för hjälpen!!
  • Isorfidien

YES! Ibland tar det en stund innan 50-öringen trillar ner. Tro mig.. själv kan jag gå en hel dag och finula på något innan min 50-öring trillar ner.

Vaniljlatte skrev 2009-01-08 11:22:07 följande:
    Nej, nu tror jag att jag hänger med.. jag måste ha ett konto någonstans (typ photobucket ) för att lägga upp bilderna där för att sen länka till dem?
  • Isorfidien

Jag hittade en liten rolig funktion som man kan lägga till: reaktioner (du kan ha upp till 3 alternativ).

Gå in under layout och klicka på "redigera" i rutan för blogginlägg. Där kan du förändra hur inläggen ser ut, flytta lite saker hit och dit. Jag valde att lägga till 3 reaktioner till bloggen men sedan får man väl hoppas på att någon använder dem också.

frostensdotter.blogspot.com

• Isorfidien

Jag vet inte vad som hänt med mig idag! Jag är heltänd måste jag säga! *skrattar*

Fast nu ska jag kyla ner mig lite för jag ska ut i kylan och hämta barn på förskolan.

• Isorfidien

Jag vet inte om ni alla har sett det men man kan lägga till en gadget som heter "bloggintresserade". Tror den följer med helt nya konton men vi som även har lite äldre konton måste lägga till den.

Jag ser nu vilka som följer min blogg och det är lite kul faktiskt. Om jag springer över denna funktion hos någon annan och jag känner att jag vill följa bloggen så lägger jag bara till mig som bloggintresserad hos denna blogg - men då måste denna gadget vara aktiv.

• Isorfidien

Så där blev det för mig också så jag har bara två val numera.

Mamasnest skrev 2009-01-08 14:00:08 följande:
    Jag har valt 3 kategorier under reaktioner, men på det tredje alternativet försvinner siffran så jag ser inte om någon har kryssat i där. Undra om man kan göra något åt det?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?