Inlägg från: Carisma95 |Visa alla inlägg
  • Carisma95

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jösses vad ni skriver...?!

Alla ni som har "foto-kollage" i er "header"; vilket program har ni använt för att göra dessa?

Länken till scrapblog såg intressant ut, ska kolla den.

vastragotaland.blogspot.com - mina reflektioner, tankar och åsikter om ALLT! =)
  • Carisma95
    Pixxi skrev 2009-01-07 09:06:02 följande:
    Ingen som har smilies i sin blogg? Jag vill så gärna ha det
    Det hade jag också velat ha. Smilisar med tecken, blir ju inte lika effektfyllt som och
  • Carisma95

Testade att lägga till en "header", men den blir ju pytteliten. Hur får man den större?

• Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-07 13:56:49 följande:
    Du måste göra bilden större innan du lägger in den tror jag. Så har jag gjort i alla fall.
    Vilket program använder du då? Eller spelar det någon roll..?
  • Carisma95
    Mamasnest skrev 2009-01-07 14:11:01 följande:
    Microsoft Office Picture Manager använder jag, men man kan väl använda vilket program man vill.
    Nu fick jag i alla fall till storleken.  (Bilden var jättestor från början).
    Men den blev lite suddig istället. Brukar de inte bli det, bara när man FÖRSTORAR bilder. Inte förminskar. Eller...?
  • Carisma95
    SeTa skrev 2009-01-07 14:51:15 följande:
    Min blogg är värd 1326 kr. Undra vad det beräknas på?
    Det undrar jag också. Antalet läsare/besökare/kommentarer kanske..?
    Man kan ju drömma om att komma upp i 2,5 miljoner som Carl Bildt...
  • Carisma95
    SeTa skrev 2009-01-07 16:00:11 följande:
    Carisma95 skrev 2009-01-07 15:10:24 följande: Dream on, baby!
    I will...
  • Carisma95
    Ni får inte skriva så förbannat mycket på senkvällen/natten! Det finns folk som sover då, som måste läsa ikapp 20 sidor (läs jag)
    Isorfidien skrev 2009-01-08 08:14:28 följande:
    The Cutest Blog... fungerar inte för mig heller.KEL08 - klart vi kan hjälpa dig med din blog. Om du vill kan vi avvakta och se om tCBotB (theCutestBlogontheBlock) återuppstår inom kort för deras bakgrunder är jättelätta att använda.
    Ha ha! Förkortning likt NKOTB (New Kids On The Block) eller vadå...?
  • Carisma95
    Isorfidien skrev 2009-01-08 12:32:46 följande:
    Jag hittade en liten rolig funktion som man kan lägga till: reaktioner (du kan ha upp till 3 alternativ).Gå in under layout och klicka på "redigera" i rutan för blogginlägg. Där kan du förändra hur inläggen ser ut, flytta lite saker hit och dit. Jag valde att lägga till 3 reaktioner till bloggen men sedan får man väl hoppas på att någon använder dem också. frostensdotter.blogspot.com
    När jag lägger till "reaktioner" och sparar, så syns inget på bloggens första sida...?
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?