Inlägg från: Snorkfröken83 |Visa alla inlägg
  • Snorkfröken83

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Jag använder mig av GIMP. Hur får man dit mera typer av typsnitt för texter? Dom som är där tycker jag är så tråkiga...

• Snorkfröken83

Nu har jag gjort en "bild" (vit bakgrund 2 bilder + text) som är 850 x 220 och det går FORTFARANDE INTE att få den till min blogg! GAAH!! Och när jag kryssar i rutan "Istället för rubrik och beskrivning" så påpekar den att jag inte fyllt i "bloggrubrik".. Och skriver jag in "..." så står det enbart det("...") på min blogg....????

• Snorkfröken83

Isorfidien skrev 2009-01-10 22:03:56 följande:

Även om du inte fick in bilden nu så skriv ändå in en bloggrubrik - alltså vad du vill att bloggen ska heta, inte adressen. Annars syns sin blogg bara som ... i våra flikar när vi hoppar omkring bland bloggarna. Jag har rubriken och beskrivningen kvar i bloggen men de syns inte då jag valt "istället för.."
    men för mig synd det "..." FAST jag har valt att det inte skall synnas.. och bilden VÄGRAR till 1000 att komma med? Nån bug i softan kanske?
  • Snorkfröken83
    Isorfidien skrev 2009-01-10 22:59:31 följande:
    Jag använder body {background-image: url("länk till bilden"); background-position*: center; background-repeat: no-repeat; background-attachment: fixed; }* Ta bort alla *. Det ska inte vara varken * eller ett mellanrum där.Var sätter du in det i HTML-koden då? Fick det inte att funka så...
  • Snorkfröken83

Isorfidien skrev 2009-01-10 23:05:22 följande:

*body {background-image*: url("http:*//länk till bilden")*; background-position*: center*; background-repeat*: no-repeat*; background-attachment*: fixed*; }** Radera alla * = inget mellanrum
    Jo. Men VAR klistrar du in allt detta?
  • Snorkfröken83
    Isorfidien skrev 2009-01-10 23:06:27 följande:
    Jag får inte till koden som jag vill för att lägga ut den här. Siten gör om kodningen. Jag lägger in en ny gadget html/JavaScript och hela koden.. som jag inte lyckades skicka.är det någon skillnad var man sätter gadgeten?
  • Snorkfröken83

Carisma95 skrev 2009-01-10 23:09:07 följande:

Jag har fortfarande problem med header-bilden på min andra blogg (test-bloggen) carisma95.blogspot.com Jag blir gaaaaaalen!!!
    Jag också.. hållit på nu MÅNGA timmar idag. men ne e...
  • Snorkfröken83
    Isorfidien skrev 2009-01-10 23:14:25 följande:
    Denna gadget kan du sätta precis vart som helst - sätt bara ingen titel på den! Då får du en liten fin text i bloggen där du placerat denna. Det var då katten att jag inte kan skicka koden till att få in bakgrunden. Gjorde en print-screen. Visserligen måste man kopiera koden för hand men å andra sidan syns kodningen! i73.photobucket.com/albums/i209/pernedlorien/...Jag testade just att sätta in en gadget UTAN rubrik.. men det blev ändå bara en ruta med massa text
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?