Inlägg från: lillronya |Visa alla inlägg
  • lillronya

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Behöver ett råd av er.

Sålde en molotröja på T förra söndagen.
    Har fortfarande inte fått betalt. Har mejlat och sms:at.

Vad ska jag göra nu??

Emilia Michaela Alicia Nikita Anjelin Emilio
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-03-10 16:07:59 följande:
    Jo jag har likadant, flera som inte betalt Surast är hon som budade hem Kik-Kidoverallen, nu har hon "ångrat sig" (grrr) och nu är det liksom lite sent o lägga ut den igen ju!
    Men man kan ju inte ångra sej. Ett bud är ett bud ju! Folk, alltså....

JAg vill ju lägga ut tröjan igen om inte hon ska ha den. Men nu vet jag inte vad jag ska göra, när hon inte svarar...
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-10 16:10:29 följande:
    Oj! Den gick HÖGT!! Tråkigt när man verkligen vill ha nåt Men Grattis Preggi då Å jobbigt läge  Hur ser tidigare omdömen ut? Många neg för obetalda?
    Hon har ok omdöme. Ett par gamla för utebliven betalning som hon kommenterat med att de varit på sjukhus. Annars många positiva.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-03-10 16:14:44 följande:
    Jag lät henne ångra sig då hon brukar handla ofta av mig på t och alltid skött sig förut...dessutom tyckte jag den gick för billigt...men nu lär den ju gå ännu billigare om ajg lägger ut den igen liksom!Jag tycker du ska lägga ut tröjan igen och lämna negativt...jag ska lämna negativt nu på hon som vann molnklänningen som jag inte fått tag på...hon har haft gott om tid att höra av sig liksom precis som din köpare.
    Är det inte för tidigt att lämna neg redan nu då? Usch vad läskigt!!
    Så trist med kikkiden! KAn du inte sälja den med fast pris på blocket?
    Zvartaliljan skrev 2009-03-10 16:16:02 följande:
    O jag köpte 92 i katvigleggings till Maia idag fasen, alla 2-åringar i den här tråden har ju börjat gå om Maia nu ju!! Men hon var iaf några cm större än bus idag
    Maia är fortfarande större än Anjelin. Hon är ju 3½ och har fortfarande 92...
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-10 16:17:16 följande:
    Jag hade nog skickat ett sista sms med typ, "detta är sista påminnelsen... blir tvungen att lämna neg... tröjan läggs ut igen det o det datumet osv" och sen lagt ut den igen i morgon (dag tio från avslut?)
    Låter bra det. Om jag skickar både på mobilen och mejlen så har jag ju garderat mej.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-03-10 16:28:06 följande:
    Hur stor är Anjelin? Hon är lite kortare än Maia va? Lillebror verkar ju snart vara ikapp där Roligt ändå att de nästan kan dela garderob Maia har också 92 i allt, en del kan hon ha 98 i men beror ju på märke. Vill egentligen inte att hon ska växa mer nu när jag tänker i klädväg...för den dagen hon inte kan ha molos suits i 92 då gråter jag!
    JAg tror att Anjelin är knappt 90 cm.
    Ska till bvc nästa vecka och väga och mäta.
    Emilio är 85 cm och väger 11.5 nu.
    HAn har slutat att gå upp i vikt. Tror det har med allergierna att göra. Men han växer på längden iaf.

Ja det är ganska kul att de kan ha samma kläder. Fast Anjelin tar inte på sej kläder som är i lillebrors färger ändå.
  • lillronya
    Zvartaliljan skrev 2009-03-10 16:35:45 följande:
    Då är hon o Maia rätt jämnstora (eller jämnsmå då "Skönt" med någon äldre än Maia som är lika liten för en gångs skull Man tycker ju det är lite konstigt när man köper mindre storlekar till sin 3-åring än vad vissa gör till sina 1-2åringar. I Argentina tyckte de ju Maia var stor för sin ålder
    JAg är ju lite van eftersom vår älsdta tös också är liten.

Hon är 146.5 cm nu och är såååå glad! Fyller snart 15. Hon har växt 15 cm på knappt två år!
    Så våra två stora tjejer som är 12 och 15 är lika stora, precis som Emilio och Anjelin.
    Och Nikita är nog ganska "normalstor".
  • lillronya
    RååSa BuBBlan skrev 2009-03-10 16:43:02 följande:
    Oj! Att det kan skilja så Men bra klädmässigt, man kan låna av varandra ju
    Ja det är perfekt!
  • lillronya

Godkväll i tråden!
    Här var det lite lugnt. Är alla och shoppar katvig, eller?

Jen ny skrev 2009-03-10 22:03:04 följande:
    Jag är så sugen på lilarandiga velourklänningen till Lilly. Men jag tycker att 420 kr kanske är liiite dyrt för en klänning? Hon skulle bli så fin i den. drömmer lite..
    Hej! Kul att se dej igen!
    Den där skulle alla småtjejer ha. Sååå fin! Men saftigt pris, minsann.
    kristinah skrev 2009-03-10 21:59:04 följande:
    jag undrar om lurvfleecen i år är bättre än förra året. nån som haft problem? sen undrar jag hur den lila lurven ser ut irl - är den ljusljus-lila eller är den lika mörk som förra årets?
    Verkar som att den är bättre nu, men jag har ingen ny så jag kan egentligen inte svara.
  • lillronya
    jojoa75 skrev 2009-03-10 22:16:38 följande:
    Men jisses... en helt vanlig tisdag... 1½ timme sen jag släppte powern o inget syns! Surar o går o lägger upp manuellt nåt annat
    Fy vad knäppt att det är så segt!
  • lillronya
    LA Woman skrev 2009-03-10 22:13:45 följande:
    Nu finns en bild på söta barn utanför B&R i förmiddags i BT Orkar inte fota några kläder idag, så det får bli imorgon istället....
    Kul att se alla samlade.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12