Inlägg från: ÖNadja |Visa alla inlägg
  • ÖNadja

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Ja fundrade också på en fodrad stövel.
    I höstas hade vi i början kavats vår/höst sko och sen en fodrat stövel..men ja tycker väl kanske att man hade kunnat skippa kavat skon..den va ofodrad, men bra för att den va högre å tålde lite väta..

Nån som vet vars man kan hitta bruna eller oranga fodrade stövlar?

Tänkt till den här overallen.. Glad

Det mörka är alltså brunt och det "röda" är med orange.  Glad

• ÖNadja
    Jen80 skrev 2009-02-20 21:24:58 följande:
    Ilon som är 2 år kommer ha gummistövlar med raggsocka i eller ett par skor vi köpte idag - Vincent. En lädersko som får upp lite med kardborre och ofodrad. Funkar när det är lite fuktigt ute, men självklart inte i vattenpölar. Kavat har ju en del bra skinnskor också. Man kan ju ha några ullstrumpor när det är lite kyligt.
    Ja funderade lite på den här

www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx&productId=216852&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Men den blir för kall direkt efter vinterskon, å är rädd att det blir för stor å klumpig sko om den ska rymma en tjocksocka.
    Det är i sånna fall efter fodrad stövel och innan gympadojja..
    Men ja kan tycka att de kan bli liiite kort säsong för den. och för det priset vill man att dom ska va välanvända!

de är så himla svårt.

Vars hittar man nån fodrad stövel? dom vi hade i höstas va ärvda..

Sorry att ja är OT..
  • ÖNadja
    Smultronhjärta skrev 2009-02-20 21:33:01 följande:
    Kanske kan vara lite dyrt om användandet blir kort.. Viking gör bra fodrade stövlar- å andra sidan kan du köpa ett par vanliga gummistövlar med grov sula och sedan variera med ullstrumpor efter kylan. På så sätt lever stövlarna längre med, för ibland regnar det även på våren
    Viking..finns dom på nätet nånstans? prisklass?
  • ÖNadja
    Jen80 skrev 2009-02-20 21:40:56 följande:
    Men åh, va dyr!! Den kollade jag på till Ilon på Eurosko (vet inte om det finns på fler ställen än Kalmar?!?) där den kostade kanske 550 och nu var det 70% på den tror jag, iaf 50%... Tyvärr hittade jag bara till stl 23 eller 24 och han behövde större. Men ja, nåt sånt köpte jag till Ilon. Nästan 2 cm tillgodo i skon, men ändå inte så klumpigt på honom. Har en tunnare ullstrumpa som jag tänkte att han kunde ha tillsammans med ett par vanliga när det är lite kallare ute. Tror det kommer funka rätt bra.
     Är det sant?! de va ju sjukt bra pris! synd man inte bodde i Kalmar för då hade man ju kunnat köpa den, bara för att den va så billig. Hemlis
    melizza skrev 2009-02-20 21:40:53 följande:
    www.brandos.se har viking stövlar
    Smultronhjärta skrev 2009-02-20 21:42:35 följande:
    Kolla Brandos.se- men fodrade gummisar hamnar nära vinterskor enligt mig fast jag bor ju då i Halland Som mitt i mellan stövel hade jag kört på Tretorn Aktiv som har grov sula(står emot kyla bättre), inte så höga skaft (bra för mindre barn) och som andas. Samt rejäla mormorsstrumpor i ull Sådär- nu har gamla scouten i mig talat
     Vad mycket fint dom hade..å fraktfritt!
    Måste ta mej en ordentlig titt imorrn.

Nu är det sängen som kallar, ska upp å jobba tidigt imorrn.. *suck*  Ledsen
  • ÖNadja

God kväll här i tråden!

Liljan o loppan: Va de du som har köpt ett minidani paket och fotat?  Har beställt ett å är så sugen på att se hur andras paket sett ut.
    Ja har inte heller nån annan om vad dom har haft för märken.
    Såg bara nån bild på nån skitsnygg!! skötväska som nån hade fått i paketet värd ca 1400 kr..  Förvånad

Handlas det nå..?  Nå nytt spännande som dykt upp?

• ÖNadja
    Zvartaliljan skrev 2009-02-21 19:56:02 följande:
    ja det var min bild. Ligger i mitt galleri. tror jag la den under "shopping" Väskan är supersöt o passar ju min prinsessa perfekt Tyvärr har ju vagnen dock fel färg...måste ha en rosa suflett!
    Ja har nog sökt under alla andra kategorier utan där..  Glad
    Den är ju jätte söt! Ja använder däremot inte skötväska längre, men ja hoppas ändå ja får en i paketet, är den fin så sparar ja den till nästa barn å annars får de bli T.

Ja har inte fattat de där än med suflett. Menar du alltså att ni köper ny/gör nya sufletter? Till vilka vagnar finns det å vad kostar dom? Tål dom regn som en vanlig suflett..?  Fundersam
  • ÖNadja
    Zvartaliljan skrev 2009-02-21 20:12:47 följande:
    skickade ju iväg till bl.a Meandi, det var massor där i ju!!!
    men de stod nå om att dom som inte får sina paket skulle få kompensation, fast de lär väl säkert inte gälla sånt som går som brev..

Vad enkelt och kul att kunna byta ut sufletten! här uppe kör vi emmaljunga å ja kan då inte tänka mej att dom har nå "lösa" sufletter..
  • ÖNadja
    Zvartaliljan skrev 2009-02-21 20:17:37 följande:
    nej hur fasen bevisar jag vad jag skickat liksom???? Har ju inte ens frimärkskvitto från igår då jag använde frimärken jag hade hemma!
    Du har inget maila eller nå som visat att du varit i kontakt med Me&I, de kan väl alltid va nå iaf.

Vi får hålla tummarna att dina saker inte brunnit upp, om du har tur är dom redan skickade eller "bara" rökskadade å då blir de nog lättare.
  • ÖNadja

Ser ju att de är nån som fyller år..  Glad

Grattis Milo på födelsedagen!! 

• ÖNadja

Är det nån som vet om de finns nån dansk återförsäljare i Skellefteå? Alltså en fysisk butik..  Glad

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12