• Svar på tråden hur ofta känner er sambo/ man på eran mage?
  • Mozzy
    trettioplus skrev 2011-12-31 16:21:31 följande:
    Aldrig.
    Ingen jävel får ta på  min mage, någonsin!

    Skönt att det finns fler som jag :D Min man är den enda som får känna. Fattar inte den där hetsen när folk som man knappt pratat med på jobbet kommer fram för att "KÄNNA LITE" .. fy fan! DONT TOUCH ME!

    Det blir några gånger i veckan - för honom, ingen annan. 
  • Ise

    min sambo känner på den flera gånger om dagen, när vi sitter i soffan eller har gått och lagt oss brukar han ofta ha sin hand på min mage. Jag tycker det är mysigt. 
    Han började dock med detta först när bebisen börjat sparka ordentligt. Innan var det ju inte direkt något att "känna" på så det hade bara känts konstigt om han gjort det tidigare. så typ från v 23-25 kanske.  

  • cbordner

    När jag kommer hem blir jag pussad och magen blir överröst av pussar, han oljar in min mage varje kväll och pratar med magen när jag har somnat (eller han tror att jag har somnat), och de mornar vi kan ligga i sängen tillsammans brukar han spela musik för magen och klappa den i hopp om att han ska känna den sparka. Min maken har pratat/pussat med magen sen jag plussade :)

  • minimimsan

    Min har inte kännt på magen en enda gång hittills. Vill dock att det ska ändras nu när magen börjar ta form, tror att det ändrar sig sen när man känner den lilla oxå. Är i vecka 18 än så länge :)
    Men det gör mig inget att han inte varit där innan och klämt på den uppsvällda magen :) 

  • SatuSv

    Han har rört min mage kanske 2-3ggr om jag bett han känna på sparkar men då har bebisen direkt slutat. Han kände knappt på magen dom två graviditeterna innan heller. Jag hatar när folk rör min mage o har alltid gjort. Jag går inte runt o känner på andras heller. Värst är när min dotter tar handen o drar på magen.

  • bepoe
    SatuSv skrev 2012-06-16 18:31:08 följande:
    Han har rört min mage kanske 2-3ggr om jag bett han känna på sparkar men då har bebisen direkt slutat. Han kände knappt på magen dom två graviditeterna innan heller. Jag hatar när folk rör min mage o har alltid gjort. Jag går inte runt o känner på andras heller. Värst är när min dotter tar handen o drar på magen.

    Sådär känner jag också! Min mamma har dock fått känna, men då har jag liksom hållet i hennes hand...
  • sodervallj

    Min man känner på magen flera gånger om dagen! Klappar lillen på rumpen när den sticker ut =p Är i v. 34+6 idag! Brukar vakna till ibland om nätterna att han har lagt handen på min mage då han märkt att lillen "knuffas". Såå mysigt!

    Lycka till allihopa! 

  • cozmoz

    varje dag är det kärlek till magen...Hjärtapussar kramar klappar, inkrämning.Älskar varje minut av det.
    Det har varit så sedan dag: +
    Och genom alla våra graviditeter. Bästa sättet fören pappa att få vara med om en uns av vad vi får vara med om tycker vi!
    ha det skönt alla!! Lycka till!

Svar på tråden hur ofta känner er sambo/ man på eran mage?