Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

Svar på #1062
    bebek skrev 2009-02-15 11:06:40 följande:
    oh man blir lite rastlös av att jobba, men efter igår så känner jag jag inte klarar jobbet allt för länge, speciellt kvällarna. Stod upp utan rast o mat från 15 - 23, sådan jävla stressig kväll, alla ska ut o äta o dricka på hjärtandagen. Kanske går med på den där sjukskrivningen innan havandeskap, bm varna mig för stressen, har redan haft så kraftiga och regelbundna sammandragningar. Vill ju inte riskera att pyret kommer ut nu sisådär 15 v för tidigt... helt sluut i kroppen idag, tänker liggao dö på soffan... iaf tills jag ska baka bullar, gå på kalas, hälsa på bror och sen hälsa på barndomsvännen. Man lovar för mycket när man väl är ledig.. hrm..
    jag förstår inte hur det inte är möjligt för mig att få hp eftersom jag arbetar på en förskola i en stressig o högljudd miljö där det även förekommer en del lyft osv.
    men men får se vad som händer. blir så sur bara jag tänker på det. känner mig som en riktig surkärring. haha tur att jag är hemma själv
  • hyperballad
    Svar på #1065
    bebek skrev 2009-02-15 12:52:45 följande:
    jag mena rastlös av att inte jobba:) tycker alla som vill borde ha rätt i havandeskapspenning, jag menar det finns säkert något i varje arbete som kan vara påfrestande för just den individen. Men det är väl i stort sett din chef som bestämmer om du ska beviljas, eller har jag fattat det fel? Han/hon måste iaf hålla med om att arbetsuppgifterna du har är en orsak att vara hemma för...
    tyvärr är det inte upp till chefen utan det är försäkringskassan som beslutar.
    så nope jag får snällt jobba trots ischiasvärk på höger sida.
    men men tyvärr är det ju mina kollegor det drabbar eftersom jag inte är fit for fight direkt så de får ju dra ett större lass.
    man kan inte ge 100% tyvärr.
  • hyperballad
    Svar på #1067
    bebek skrev 2009-02-15 13:43:50 följande:
    Nej det blir ju så.. när får du börja gå hemma då?
    den 20maj är min sista arbetsdag o då får jag ju ta av mina mamma dagar.
    sedan är bf 1/6.
    anledningen till att jag inte vill ta fler dagar innan är för att min kära sambo vill ha exakt hälften av dagarna så nu kommer jag få dryga ut mina dagar annars skulle jag bara vara hemma i 6mån.
    så jag vill liksom inte slösa dem innan det kommer en bebis..
  • hyperballad
    Svar på #1074
    LakeHill skrev 2009-02-15 15:10:51 följande:
    Här på Åland funkar det så att mammaledigheten börjar 30 arbetsdagar innan BF. (Man kan få den upp till 50 arbetsdagar innan om man snsöker om det). Men man kan inte skjuta på den, då förlorar man dagarna. Men det är bra tycker jag, annars skulle det vara många som jobbade in i det sista och man behöver faktiskt ta ledigt och varva ned och förbereda sej mentalt. Kan ju inte klaga själv för jag är föräldraledig nu, i början av mars tar jag vårdledigt fram till nästa mammaledighet börjar i maj.
    jag hade gärna tagit några veckor innan eller tom. en månad om det inte vore så att sambon vill ha exakt halva dagarna. tycker att det är för lite som det är att vara hemma ungefär 8 månader.
  • hyperballad
    Svar på #1131
    skrattmaja skrev 2009-02-17 18:59:01 följande:
    jag körde med babyolja alt body butter förra grav och jag vet att det inte räcker men tror kan ibland hjälpa långt..klarade mig utan bristningar... helt otroligt tycker jag.... har hört att även det ska vara genetiskt så jag kollade med min mamma o hon fick inte heller några vare sig med mig eller syrran..så jag hoppas att det stämmer min första grav var mkt likt den mina mmam hade med mig o jag är stora syster till och med förslossning, även andra grav är lika såhär långt.... lite spännade att kolla sådant tycker jag....
    tyvärr är det inte genetiskt, min barnmorska skrattade när jag frågade o sa att det var ett önsketänkande precis som det är med förlossningar o allt annat...
    jahaa tänkte jag o fortsätter att smörja som en galning...
  • hyperballad
    Svar på #1140
    bebek skrev 2009-02-17 19:58:04 följande:
    såndär mörk rand över magen då? många får under naveln, jag har fått en svag svag rand över hela magen, försvinner dem sen?
    vad jag har hört så ska den hormonsträngen som jag har hört att den kallas försvinna sen. men det är precis som med bristningar att får man det så får man det.
    en kompis til mig fick bristningar på magen, brösten, låren o rumpan.
    själv har jag fått snygga röda strimmor på låren, små men iaf... {#lang_emotions_surprised}
  • hyperballad
    Svar på #1142
    bebek skrev 2009-02-17 20:19:32 följande:
    äsch du är säkert superhet ändå med röda strimmor! :) har ni fått tjockare hår då? jag är lite faschinerad över det där, i  v 13 var jag hos frisören jag alltid haft och hon utbrast - Linda, visst är du gravid!
    tack det var snällt, men ja jag är inte riktigt van vid min nya kroppshydda måste jag säga. men det kanske kommer.
    tyvärr inte på håret alltså, det blev först superfett men nu är det som vanligt igen bara att det är glansigare! tjohoo!
  • hyperballad
    Svar på #1145
    bebek skrev 2009-02-17 20:35:11 följande:
    Nej jag förundras, varje vecka så kastas ett nytt plagg undan längst in i graderoben för att magen kikar fram under tröjan.. Men man får försöka piffa till det med små vardagslyx för att känna sig lite extra fin, lite nytt nagelack, oljebad med bodyscrub, en fin mysig pyjamas, skön ansiktscreme o några doftljus gör susen:) orkar själv inte lägga ner så mycket pengar på supersnygga mammakläder, 3 1/2 månad kvar nu så jag köpte mig en superskön fin mjukisdress/pyjamas så känner jag mig lite fin när man går hemma och skrotar iaf:)
    jag har lyxat till det genom att shoppa mamma kläder på PoP. o så lite på H&M. Köpte även en mammajacka från VeroModa så nu behöver jag inte gå i en gammal jacka utan passform.
    Tänk vad lite som behövs för att man ska piggas upp!
    Vardagslyx som scrub o body butter från BodyShop o så är kanon, o imorgon ska jag boka tid hos frisören!
  • hyperballad
    Svar på #1149
    LakeHill skrev 2009-02-17 20:51:18 följande:
    Jag använde Weleda graviditetsolja förra grav, oljan är till för att motverka bristningar på magen. Då smörjade jag bara magen med den och fick inga bristningar på magen. Men jag fick på benen. Så denna gång smörjer jag in hela kroppen med samma olja. Få se om det blir resultat
    körde den först men den var så odryg. gillar ju den eftersom den är eko. men kanske jag som hällde på för mkt?
    för den tog snabbt slut tyckte jag...
    {#lang_emotions_undecided}
  • hyperballad
    Svar på #1152
    3barnsmor35 skrev 2009-02-17 21:40:05 följande:
    Jag köpte fina mammajeans på H&M idag, bra med rabattkupong =)
    alltid bra med den dära kupongen!
    åh jag är super nöjd med mina h&m jeans, har tre par i olika modeller o de passar alltid (nästan iaf...) 
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!