Inlägg från: hyperballad |Visa alla inlägg
  • hyperballad

Vi som väntar junibebisar del 2!

nu sista veckan har det rört sig massor här, det rä så att det verkligen syns massor utanpå också. haha

men så är det v28 på tisdag... så det var på tiden {#lang_emotions_dreamer}

• hyperballad
    Svar på #1511
    bebek skrev 2009-03-01 22:07:47 följande:
    vilken vacker ny pressbild du har, du måste vara beräknad nästan exakt en vecka innan mig då, 1 juni? eller har jag frågat det redan?
    tack så mycket - det syns rejält nu!
    vet inte om du frågat det, men det är den 1 juni som gäller...
    ja plus minus någon vecka då... känns bäst att vara inställd på det...
  • hyperballad
    Svar på #1513
    Katta86 skrev 2009-03-01 22:28:04 följande:
    Vill ni höra lite om min knasiga dag? www.familjeliv.se/Forum-3-28/m41968078.html Jag undrar hur folk är funtade egentligen?!
    helt sjukt ju, man hoppas att det inte finns fler sådana människor!
    en pojke på 1½ är naturligtvis inte lika införstådd som en 5åring om vad man får o inte får. så inget konstigt där alls.
    blir arg av att bara tänka på det. usch vilken mamma hon var, eller usch vilken människa menar jag!
  • hyperballad

det där med att man kan känna bebisen som en liten fisk i v20 eller när det var är ju så individuellt, läste iof om nån tjej som kände fiskar i magen i v12 (placebofiskar skulle jag kalla det...) men iaf. är i v28 imorgon och det är först nu som det verkligen börjar att röra på sig därinne. det är fantastiskt!

• hyperballad
    Svar på #1536
    ploppen skrev 2009-03-02 21:24:49 följande:
    Jag måste berätta en ganska störd sak också: Min man har ju en son sedan ett tidigare förhållande. Han och exet kommer inte vidare väl överens, barnet var inte planerat och jag tror att hon har varit rätt så irriterad på att tvingas ha med min man att göra - han vill ju vara involverad i sin son lika mycket som hon är det. För att tala klarspråk så tycker jag riktigt illa om henne och hennes nya sambo, för att jag tycker att framför allt hon har betett sig väldigt illa mot min man och deras son. Hon har försökt på alla möjliga sätt att hålla isär dem, bland annat genom att anmäla min man för barnmisshandel. De har varit i tingsrätten ganska många vändor och sonen har nu delat boende, vi bor i samma stad. Alltså, jag försöker verkligen att småprata lite trevligt med henne när vi träffas för jag vill att sonen ska märka så lite som möjligt, men jag har så SVÅRT att spela. Hur som helst, i julas fick vi reda på att de också skulle ha barn nu i sommar, och häromveckan så pratade min man med henne lite i största allmänhet, och då visade det sig att vi ska ha våra barn med två veckors mellanrum! Jag svär. Jag lovar att vi kommer att få dela rum med varandra på BB också, och varken Lars Norén eller Strindberg skulle ha kunnat hitta på ett mer rubbat familjedrama än det som (enligt min övertygelse nu) väntar mig i sommar! Jag tror jag vet vad min första önskan i mitt förlossningsbrev ska vara. Undrar om de kan tänka sig att ta hänsyn till sånt...
    himmel vilket sammanträffande.. {#lang_emotions_surprised}
  • hyperballad
    Svar på #1538
    ploppen skrev 2009-03-02 22:06:20 följande:
    Jag vet, det är ju helt stört! de här små kommande barnen kommer förmodligen att gå i samma klass i skolan också. Dessa moderna familjer... När jag blir gammal kommer jag väl förhoppningsvis iaf att kunna skratta åt det.
    ja jo men det är bra att du ser det så!
    ibland måste man skratta åt eländen för att orka!
  • hyperballad
    Svar på #1540
    ploppen skrev 2009-03-02 22:13:14 följande:
    Tja, man får ju lite roligare om inte annat... Ja, jag får väl se hur det går. Ganska bisarrt alltihop i alla fall.
    precis..
    jo det håller jag med om...
  • hyperballad
    Svar på #1542
    bebek skrev 2009-03-02 22:34:47 följande:
    :D jag började känna riktiga i v.19 men nu i v.27 äre riktigt måttade kickar alltså, hela magen rör sig! och ont kan det göra om det träffar kissblåsa eller revben. en riktig vilding där inne (som börjat få hicka!) men det är en fantastisk känsla det kan jag hålla med om. Kul nu när man verkligen ser utanpå magen hur den "sparkas ut" kan sitta och bara stirra på magen för att se hur den rör sig.  (utan att drömma mardrömmar om alien, ingen film jag rekomenderar till gravida haha)
    haha precis, jag kan också bara sitta o titta på hur det rör sig som i alien! {#lang_emotions_surprised}
  • hyperballad
    Svar på #1558
    bebek skrev 2009-03-03 13:32:50 följande:
    är det någon mer än jag som har ont i magen ibland? speciellt i nedredelen, ibland på någon sida. inte alls som den molande mensvärken utan mer ilande o huggande. är det växtvärk tror ni. Och kan ni känna er väldigt "trötta" i magen?
    jag tror att det är ligamenten eller vad de heter, har själv ont (det drar o smärtar) på ett ställe på höger sida på magen.. inte kul men det ska nog vara så *inte orolig*
  • hyperballad

jag blir så ledsen när jag läser om folk som haft en dålig uppväxt o om föräldrar som spelar ut barnet mot den andre o usch vad det verkar jobbigt.
    själv har jag underbara föräldrar som fortfarande är gifta efter 27 år o jag har haft en problemfri uppväxt måste jag säga. så det är så långt borta att ha bråkande föräldrar.

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!