Inlägg från: frukarlssonn |Visa alla inlägg
  • frukarlssonn

Vi som väntar junibebisar del 2!

bebek skrev 2009-03-04 19:43:34 följande:
     jag ser en bild framför mig hur tuttarna vrålfylls med mjölk så de ser väldigt stora och fasta ut, sen så har jag självklart gått ner alla grav kilon dagen efter förlossningen, såpass att magrutorna tittar fram eftersom musklerna inte alls förtvinats, så tänkte jag platinblondera håret och sätta i extansions och drutta ner på stranden med en röd högt lårskuren bikini. självklart med en helcool baby i matchande babybaddräkt och små söta pilotsolglas ögon.... ohh.. ni får ursäkta.. jag har lite konstig humor iblans, lite övertrött efter mammasimmet:) smulan87: oh roligt o mäta magen o lyssna hjärtat:) var det första gången eller har ni gjort det förut? stor skillnad isåfall? :) nej 4-5 kg är inte så mkt, men vissa går ju inte upp mer än typ 8-9 kg under hela grav.
    Haha humor är alltid uppskattat Stora tuttar hade ju vart coolt, tills man petar på dom o de bara sprutar mjölk hehe. Man kanske inte ska glömma o täppa för bröstvårtorna då om man ska gå ner till beachen med sin lilla sexiga bikini
  • frukarlssonn

Haha näe, den platta magen och spänstiga kroppen man hade förr i tiden kan jag nog vinka hej då till Lika bra att va inställd på det

• frukarlssonn
    Svar på #1646
    Men usch, jag förstår att du inte orkar med katterna längre. Hoppas din sambo förstår snart att det är för allas bästa att göra sig av med dem. Jag hade inte orkat med så vilda katter och dessutom en nyfödd.
  • frukarlssonn

Förresten så har jag såna hugg vid sidan av magen ibland när jag går. Det är inte ihållande, utan kan komma hux flux när jag är ute o går, men sätter jag mig ner en stund är det borta. Det sitter på sidan ganska långt ner och känns som håll. Kan det va ligamenten?? Det värker inte eller så, bara hugger vissa stunder.

• frukarlssonn
    bäbis m skrev 2009-03-05 17:03:48 följande:
    Det är ligamenten.
    Ok, bra att veta, jag blev nästa lite rädd i början, men har misstänkt att det kan va nåt sånt.
  • frukarlssonn
    LakeHill skrev 2009-03-05 17:52:58 följande:
    Channell: Har också hugg i magen precis som du beskriver.
    Oj där ser man. Jag har ju haft lite ont i ligamenten i början på graviditeten, men aldrig dessa hugg. Jaja bra nu vet jag att det tillhör graviditeten Magen växer ju som sagt stadigt

Men jösses va otäckt det är ibland om man har lite fylld blåsa, rätt som det är får man en spark rätt mot urinblåsan känns de som. Och sen kan jag bli kissnödig på tre röda sekunder Känns verkligen att det lever runt därinne
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-05 18:40:52 följande:
    om jag sträcker mig åt ena sidan.. vrider mig alltså, fyfan vad ont det kan hugga till, blir väl en översträckning på de redan sträckta grejerna där inne. Ja! när den sträcker sig och trycker typ huvudet mot kissblåsan! eller får in en riktad spark så det känns som om hela urinröret sparkas loss! det är nog det jobbigaste. Som jag berättat innan så bär jag väldigt långt ner så bäbisen ligger i praktik på kissblåsan hela tiden. Men jag lider inte av halsbränna iaf:D
    Ja jag vet inte vad som trycker mot kissblåsan ibland, om det är huvud el vad, men nåt är det iaf. Fast jag vet ju när det är fötterna, för kickarna går ju inte ta miste på Haha tur de där me halsbrännan, har vart skonad från det jag med hittills iaf
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-05 21:08:19 följande:
    ja jag hade en aning att det var något sådant. Låter inte som något man önskar sig i julklapp, skönt att du är bättre, kan man bli helt "frisk" från struma eller är det något man lär sig leva med och lindras av livslång medicinering? Oh så besviken jag blev, våran föräldrarträff vart inställd imorn bm är sjuk, jag som längtat. Haft en heldag med massa besök, föst kom en vän med 7 mån bebis, så söt liten glad tjej! Precis börjat turbokrypa och ställa sig o gå lite efter möbler, tänk att om ca 3 - 4 mån har vi våra egna små mirakel i famnen! En liten människa som kisar ut mot den stora världen och ska lära sig allt! Jag är så nyfiken hur bebisen kommer se ut! Om den kommer få krulligt eller rakt hår, blåe eller bruna ögon, pappas lilla grop i hakan o mammas lilla knappnäsa? :) Och man vet redan att hur den än ser ut kommer det vara det vackraste man sett... ja att man kan älska någon man aldrig har träffat så mycket...
    Ja visst är det spännande, men så overkligt, att man sitter där om inte alltförläne med sitt eget lilla knyte i famnen. Är ju van att bara sitta med andras För varje dag som går, desto mer älskar man det lilla livet, och när jag känner h*n röra sig blir jag så lycklig och längtar så otroligt mkt efter min lilla skrutt. Men först måste h*n ju växa till sig lite bara Är oxå så nyfiken på hur bebben kommer se ut, om h*n blir lik mig, sambon, båda två.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-05 22:12:11 följande:
    jag har handlat bebisklädet idag förresten :D två söta bodys med nalle på, en "sovpåse" och en liten hjälmmössa. kändes lite pirrigt gå omkring där bland bäbiskläderna. köpte stuvtyger också tänkte sy ett litet lapptäcke till vagnen, kanske blir en kall sommar vem vet... har ni några matnojjor? eller några andra nojjor. Jag älskar att lukta på klor har jag kommit på mig själv. o syrliga bär o frukter.
    Va mysigt Jag känner mig helt lyrisk när jag går runt o tittar på barnkläder, kan inte fatta att jag snart ska köpa till en egen bebis, blir ju nästan tårögd när jag går omkring där

Inga matnojor alls än så länge iaf.
  • frukarlssonn
    bebek skrev 2009-03-05 22:36:03 följande:
    ja, man blir lite salig ibland när man kommer på tanken att det är sant att man snart kommer sitta i soffan och snoosa sin egen bebis på huvudet!
    *längtar* Ska bli spännande här i tråden till sommaren och läsa vad alla får och hur det går med de små liven.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!